Téma: Nestartuje ani po vyčištění a seřízení karburátorů (Mikuni BST 33)...
6.4.2020 v 15:42
Zdravím všechny . Chtěl bych vás poprosit o radu, případně jakýkoli tip, co může být špatně.
Mám problém s nastartováním svojí BMW F650 po zimě. Před zimou mi totiž po projížďce klekla baterie, tak jsem motorku odložil bez zazimování, navíc s minimem benzínu v nádrži (vím, jsem blbec a stejné chybě se příště vyvaruji). Někdy v průběhu února jsem tedy koupil novou baterii a šel jí namontovat do motorky. Starý benzín jsem vylil jak z nádrže, tak i karburátorů a nalil nový. Po neúspěšném nahození mašiny jsem se pustil do čištění karburátorů. Vše jsem opatrně rozebral, vyfoukal kompresorem a složil zpátky (nebyly nijak zvlášť zašpiněné). Po namontování zpět a puštění benzínu do karburátorů začal z jednoho téct benzín ze sání, takže znovu rozebrat a zkontrolovat, v čem je problém. Po několika pokusech jsem se konečně zbavil problému s přetékáním benzínu přes karburátor a pokusil jsem se motorku nahodit. To se mi povedlo, ale jen se sundaným výfukem. Motorka vyletěla do otáček, tak jsem jí musel chcípákem vypnout. Po pokusech o seštelování volnoběhu jsem karburátor stejně vytáhl, kvůli opětovnému prosakování benzínu skrz sání. Usoudil jsem, že bude na čase vyměnit O-kroužky. Taky jsem musel upravit výšky plováků. V manuálu se uvádí 14,6 mm, kdežto v obou karburátorech byla výška někde okolo 12,5 mm. Zkontroloval jsem pak i hladiny benzínu, že jsem do karburátorů nalil benzín a pomocí dvou hadiček připevněných na výpustných ventilech zkontroloval, jestli jsou hladiny na úrovni spoje těla karburátoru a spodním víkem. Pro jistotu jsem test udělal dvakrát. Hladiny byly stejné a ve správné výšce. Bohatost směsi byla nastavená na 3,5 otáčkách, jak je uvedeno v manuálu. Jehlu jsem následně přizvedl o jeden zářez z druhé pozice odspodu, takže na třetí (prostřední) zářez a bohatost směsi 3,25 otáček. Po tomhle procesu seřizování jsem karburátory opět namontoval a zkusil nakopnout. Motorka neměla ani snahu naskočit. Při kontrole svíček byla jedna vlhká a druhá mi přišla spíše suchá (ta na straně karburátoru, kde je sytič). Zkusil jsem jí trochu namočit do benzínu a rychle našroubovat zpět. Motorka akorát jednou blafla a pak už zase nic. Svíčky jsou nové a obě hází pěknou jiskru. Strejda ještě pro jistotu zkontroloval odpory a ty jsou taky v pořádku.
Co mě ještě teď při psaní dotazu napadlo, jestli nemůže být problém i kvůli prohození plováků. U jednoho jsem si totiž všiml, že má v trubici takový malý kovový ventilek a druhý plovák je čistý, bez ventilku. Jestli to náhodou při prohozených stranách nemá na něco vliv. Vím že v jednom karburátoru je tryska od sytiče (viz foto), tak jestli to nemá přímou souvislost?
Jestli někoho napadá něco, na co se zaměřit a v čem by mohl být teoreticky problém, budu moc rád. Už z toho začínám být docela zoufalý. Měsíc snahy motorku zprovoznit a stále nic Díky, Roman
Naposledy editováno 06.04.2020 15:44:39
Mám problém s nastartováním svojí BMW F650 po zimě. Před zimou mi totiž po projížďce klekla baterie, tak jsem motorku odložil bez zazimování, navíc s minimem benzínu v nádrži (vím, jsem blbec a stejné chybě se příště vyvaruji). Někdy v průběhu února jsem tedy koupil novou baterii a šel jí namontovat do motorky. Starý benzín jsem vylil jak z nádrže, tak i karburátorů a nalil nový. Po neúspěšném nahození mašiny jsem se pustil do čištění karburátorů. Vše jsem opatrně rozebral, vyfoukal kompresorem a složil zpátky (nebyly nijak zvlášť zašpiněné). Po namontování zpět a puštění benzínu do karburátorů začal z jednoho téct benzín ze sání, takže znovu rozebrat a zkontrolovat, v čem je problém. Po několika pokusech jsem se konečně zbavil problému s přetékáním benzínu přes karburátor a pokusil jsem se motorku nahodit. To se mi povedlo, ale jen se sundaným výfukem. Motorka vyletěla do otáček, tak jsem jí musel chcípákem vypnout. Po pokusech o seštelování volnoběhu jsem karburátor stejně vytáhl, kvůli opětovnému prosakování benzínu skrz sání. Usoudil jsem, že bude na čase vyměnit O-kroužky. Taky jsem musel upravit výšky plováků. V manuálu se uvádí 14,6 mm, kdežto v obou karburátorech byla výška někde okolo 12,5 mm. Zkontroloval jsem pak i hladiny benzínu, že jsem do karburátorů nalil benzín a pomocí dvou hadiček připevněných na výpustných ventilech zkontroloval, jestli jsou hladiny na úrovni spoje těla karburátoru a spodním víkem. Pro jistotu jsem test udělal dvakrát. Hladiny byly stejné a ve správné výšce. Bohatost směsi byla nastavená na 3,5 otáčkách, jak je uvedeno v manuálu. Jehlu jsem následně přizvedl o jeden zářez z druhé pozice odspodu, takže na třetí (prostřední) zářez a bohatost směsi 3,25 otáček. Po tomhle procesu seřizování jsem karburátory opět namontoval a zkusil nakopnout. Motorka neměla ani snahu naskočit. Při kontrole svíček byla jedna vlhká a druhá mi přišla spíše suchá (ta na straně karburátoru, kde je sytič). Zkusil jsem jí trochu namočit do benzínu a rychle našroubovat zpět. Motorka akorát jednou blafla a pak už zase nic. Svíčky jsou nové a obě hází pěknou jiskru. Strejda ještě pro jistotu zkontroloval odpory a ty jsou taky v pořádku.
Co mě ještě teď při psaní dotazu napadlo, jestli nemůže být problém i kvůli prohození plováků. U jednoho jsem si totiž všiml, že má v trubici takový malý kovový ventilek a druhý plovák je čistý, bez ventilku. Jestli to náhodou při prohozených stranách nemá na něco vliv. Vím že v jednom karburátoru je tryska od sytiče (viz foto), tak jestli to nemá přímou souvislost?
Jestli někoho napadá něco, na co se zaměřit a v čem by mohl být teoreticky problém, budu moc rád. Už z toho začínám být docela zoufalý. Měsíc snahy motorku zprovoznit a stále nic Díky, Roman
Naposledy editováno 06.04.2020 15:44:39
Tak motorku se nakonec podařilo nahodit, ale mám problém se seřízením. Hladina plováků je nastavená podle manuálu, hladinu drží v úrovni těsnění. Trysky nastaveny na 2 drážce odspodu. Při pokusech nastavit směs odšroubováním trysek od 2,5 ot. až po 4,5 ot., tak pokaždé nastává tento problém: motorka chvíli drží na volnoběhu, ale po chvilce vystřelí do sání a chcípne. Když zatáhnu za plyn, motor se pomalu vrací z otáček na volnoběh. Pokoušeli jsme se se strejdou ubrat množství přivedeného vzduchu na klapkách, což částečně pomohlo s vracením plynu z vyšších otáček, ale motorka i přesto po chvilce střelí do sání a chcípne. Napadá někoho, na co se zaměřit?
2 reakcí na tento příspěvek Nestartuje ani po vyčištění a seřízení karburátorů (Mikuni B...
Máš zaslepený vývod podtlaku? Přesně takhle se mi chovala když mi vyletěla záslepka.
1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje ani po vyčištění a seřízení karburátorů (Mikuni B...
Pohoda,ani nevíš jaký nervy jsem měl já když mi to vystřelilo a já nevěděl co s tím Mi docházel benál a jak střelila do sání tak to vylítlo, už jsem čekal roztrženou přírubu karbu.
1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje ani po vyčištění a seřízení karburátorů (Mikuni B...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje ani po vyčištění a seřízení karburátorů (Mikuni B...
Hitak128CZ> Ahoj, můžeš sem prosím tě dát ještě jednou tu fotku zaslepení podtlaku na karburátoru? Nejde mě zobrazit, nebo mě to poslat na tel. 603704955. Díky moc.
nedávno jsem koupil BMW 650 F a je tam asi stejný problém, motor točí občas střelí ale nechytne
nedávno jsem koupil BMW 650 F a je tam asi stejný problém, motor točí občas střelí ale nechytne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje ani po vyčištění a seřízení karburátorů (Mikuni B...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
BMW f650 olej v airboxu BMW F 650 | tun | 6 | 14.9.2024 v 17:00 tun |
BMW F650 nestartuje BMW F 650 | Wendaar | 19 | 11.5.2024 v 09:00 Slávek-TDM |
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... | tigerhareram | 10 | 3.3.2024 v 13:33 karavanista |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Parťák na převoz BMW F650 do Ázerbá... BMW F 650 | Sleepy.Peet | 25 | 30.9.2023 v 17:15 DavR1 |