narazil jsem na tento článek:
https://motosvet.cz/...oj-za-cnc-packy.html
Chudákovi policisté sebrali CNC páčky a musel motorku nechat odtáhnout odtahovkou..
Máte někdo zkušenosti s kontrolami v cizině, jestli taky koukají na páčky?
Případně nějaké problémy na STK v ČR?
Jelikož budu potřebovat jezdit Německo a Rakousko a mám taky čínské páčky, tak uvažuji o koupi páček
s německou homologaci od výrobce V-Trec, vyjdou na cca 100 euro za celou sadu.
Například tyhle:
https://www.motea.co...ec-foldable-119543-0
Neví někdo jestli ta homologace platí jen v Německu nebo všude?
Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Hanz.D. píše: KLASEKml> Netuším, nebyl jsem u toho, neznám okolnosti. Ve videu je to jasný, to jsou Němci. jsem v Německu už tři roky, jezdím každý den když není na silnici sníh a s tímhle jsem se nesetkal.
Prave. Tady to video je jasne. Je tam asi nemec, tudiz se ten nemecky vyblitek ohledne pacek na nej bude vztahovat. Ale uz jsem to tady cetl, ale i na FB ve skupine Motorkari, za tam skopcaci masirovali cechy a pokuty padaly. Otazkou je, jestli na to maji pravo, kdyz ani z originalni packy neni poznat, ze je homologovana. Bavim se o tom, ze ty znacky na origo pacce nejsou podle predepsane normy. Takze kdyz to pujde do extremu, tak mi muze skopcak rict, ze moje originalni packy jsou podle neho neoriginalni a ja s tim nic nenadelam.
Naposledy editováno 25.03.2020 22:55:43
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
U nás zápisy do osvědčení nejdou, krom harmonizovaných kódů. Takže se vozí ty 8SDxxx kartičky. Typicky na folie, nosiče kol...
Německý doklady to umožňují, tam se to zapisuje rovnou do toho co mají u sebe lidi na cestě.
Narodni schválení je nepřenosné, platí jen na vozidlech registrovanych v daném státě. Ale pokud je zapsané, nebo kartička a platná STK, musí to v EU respektovat.
Situace v praxi je ale taková, že policie na místě z toho leze po zdi a tvrdí že to neexistuje. Staré státy EU maji vždy v papírech zápis, vozí sebou ty velký noty. Specielně Němci a Rakušané to prostě nechtějí chápat. Ale musí.
Užil jsem si fůru srandy s podvalníkem na auta, co měl 130 km/h... To platí jen v CZ, ale je tam nálepka a je to v TP. Němci vzdycky strašně prskali a dělali bubaky, neměl jsem navíc v soukr. autě tachograf. Ale nikdy nic nebylo nakonec, udělali nějakou pakarnu s kontrolou, vahu, kurty, atd.
Bylo vidět že je to sere, protože oni páni Evropy to tam neměli... Moc nás tam nemusí, hlavně u hranic. A když nevíš, tak to na tebe zkusí skoro vždycky, hlavně ti východní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Hanz.D. píše: assassin> mám objednat páčku která je na chlup stejná jako LSL jen bez nápisu abych ti udělal radost? všechny díly mezi sebou jdou bez problémů prohodit.
to ze jdou prohodit dily znamena ze je stejna? Evidentne ma jinej tvar, odlehceni je jiny -tzn je to uplne jinej kod pro cnc stroj. Predtim to vypadalo, ze tvrdis ze lsl kupuje ty cinsky a reje na to svoje logo - z toho co jsi dal fotku to tak nevypada, to je cely. A ze to pasuje? Cinan toho moc nevyviji, koupi neco znackoveho a okopiruje to.. se koukni na tlumice rizeni co vypadaji temer stejne jako hyperpro - myslis, ze je hyperpro uz 20let dela v cine a jen si na ne dava loga a ted poslednich par let je sem cinan posila bez loga? A nebo cinan zacal vyvijet tlumic rizeni a nahodou mu vysel uplne stejne jako hyperpro? To same ohlins/scotts rotacni tlumic, taky cinanum vysel stejnej... az na par detailu, asi si to ohlins pri tom ryti loga cely prefrezuje znova, aby to melo trosku jiny radiusy a takNerikam, ze neni mozne, ze lsl dela packy v cine... ale tyhle dve na fotce stejny proste nejsou ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Navíc u dílů s německým původem to při prodeji uvádí, že je to Made in Germany, ale u páček jsem to nenašel.
Titax, Oehlins a podobné jsem nikde nezmiňoval.
Naposledy editováno 26.03.2020 08:38:31
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
Jestě že říkali, že do zahraničí se díky Koroně nedostaneme dřív než za 2 roky. To já bych musel z mé cestovatelské motorky sundat asi uplně všechno.
Naposledy editováno 26.03.2020 09:02:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
otazkou je, co vlastne chceme, bud prisnou tvrdou unifikaci a postupnou transformaci UE v novodobý Sovětský svaz, kdy o vsech zasadnich pravidelch bude rozhodovat centrum, nebo udrzeni suverenity narodních států, v tom pripade musi mit narodni staty pravo na narodni vyjimky a ostani by je meli respektovat...
nemecko si to zatim dela jak se mu hodi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Me to jen zajimalo, kdyby lsl kupovalo ty klasicky čínský a jen na to gravirovali logo jako treba rutan tak by me dost zklamali. Proto jsem se ptal na tu identicnost.
Jen pro zajímavost do tech cinskejch kopii krosek od Hondy taky údajně pasuji origo dily honda.
A ja mam podvozek na RC auto z ciny a pasuji na to dily ze slovenského xray - material a presnost jsou neporovnatelne - no stejne jako cena...
Naposledy editováno 26.03.2020 10:29:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
Napriklad:
A prestoze to je originalni dil a prodava se jako nahradni dil, je v poznamce uvedeno:
*Original Triumph Zubehör, jedoch ohne Straßenzulassung in D.
Takze cely svet s tim jezdit muze, jen nemci maji kvuli svemu KBA / StVZO proste smulu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Tak, ono už to platí dávno, bez ohledu na Německo Pokud tam není E* , nemělo by se to u nás podařit přihlásit.
To v Německu nejsou vyloženě výjimky, to je i u nás . Prostě někdo tu věc nechal otestovat ale vydal tomu jen národní schválení, protože mu stačí.
Například když budeš vozit skůtry na místní trh, nemáš celoevropský rozsah, nechceš je exportovat, a budeš tam chtít dejme tomu čínský brzdy co nemají E*... Co uděláš, budeš to homologovat na E* ? Nebudeš, protože na co. Je to drahý, navíc pak homologace platí pro všechny, včetně konkurence třeba z Polska, nebo i číny.... A ty ani nechceš aby ty tvoje produkty někdo exportoval, abys nemusel řešit případný servisy někde, kde neprodáváš.
U nás se ale někdy dá Německé schválení využít, s tím že výzkumák na ty jejich testy vydá naše národní schválení. Pokud ale byla použitá metodika testování dle EHK.
To, že se u nás ty díly vyskytují v reálu na autech třeba z D a nikdo nic neřekl při dovozu, to je jen o tom, že si na STK nevšimli. Ale nelze se na to spoléhat.
Druhá možnost je, že ten díl má i u nás ATEST8SD, což STK umí zjistit, když chce.
Často se to vyskytuje u US aut dovezených z Německa... Je tam spousta dílů co nemá E* , ale už to u nás někdo zapsal na národní schválení, takže to STK může použít. Akorát že s tím mají hroznou pakárnu a prskají...
Oni tam mají mraky věcí nad EU předpis, co vím. Takový národní neschválení ... Ty státy jsou k tomu oprávněné to udělat...
Já třeba řeším v práci kola, a např. jízdní kolo musí plnit nějakou EN. Ovšem do německa jsou pak ještě další požadavky nad rámec EN...
Často stupidní, třeba že když máš na kole zadní brzdu s protišlapem, musíš mít ještě druhou ( resp. třetí ) na ruku, kdyby ti spad řetěz... A nebo když máš bateriové světla, stejně musíš mít dynamo... kdyby došly baterky...
To je jejich národní sport, maj to tak rádi
Naposledy editováno 26.03.2020 12:52:52
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Kafoholik píše: CRF1000>
U nás se ale někdy dá Německé schválení využít, s tím že výzkumák na ty jejich testy vydá naše národní schválení. Pokud ale byla použitá metodika testování dle EHK.
Jenze ona metodika EHK pro testovani brzdovych pacek neexistuje. Nikde jsem ji nenasel. existuje metodika pro brzdove desticky, kotouce... nesmi brzdit hur nez original, nesmi mit negativni vliv na rizeni v porovnani s originalem, jsou tam predepsane typy povrchu stycne plochy atd... ale nikde jsme nenasel je brzdova packa musi vzdrzet silu xxxkN nebo jinej parameter, podle ktereho by ji slo otestovat. Pred dvema rokama, kdyz jsem tohle resil poprve jsem nasel video jak nejakou packu testoval TUV Rheinland-Pfalz v jejich "laboratori". Na videu upnuli jednu packu v jakesi dilne nba derovanou ocelovou desku, nasadili na ni metrovou trubku a se silomerem ji ohli a pak zlomili. Nikde ale nezverejnili jaka je pozadovana sila, kterou to musi vzdrzet pred deformaci/zlomenim. Jen tam rekli, ze to vzdrzelo dost...
Bohuzel uz to video nemuzu najit.
Naposledy editováno 26.03.2020 13:08:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
1.Betriebsfestigkeit - provozni pevnost - at uz je to cokoli, neuvadeji zadne normy ani predpisy podle kterych to probeho, coz odpovida tomu, co jsem videl na tom jejich videu
2.Anbau- / Funktionsprüfung - Zkouska montaze a funkce - opet bez norem a popisu
3. Äußere Gestaltung - vnejsi vzhled - To jsou prave ty hrany a kulicka na konci, tady se odvolavaji na 97/24/EG a EU 44/2014 coz je v poradku
4. Bremsenprüfung - brzdne zkousky - dle predpisu 93/14/EG, ECE R78 a (EU) 3/2014 - ktere ovsem neobsahujou zminku o brzdovych packach, pouze o destickach (oblozeni), kotoucich a popisuji metodiku tesstovani
Takze maji dva body, ktere si vymysleli sami z vlastni byrokraticke potreby, jeden bod obecny, kvuli kteremu neni potreba schvalovat jednotlive dily a posledni bod se pacek netyka.
Hele, ono je to úplně jednoduchý. Každý výrobek v prodeji spotřebiteli musí mít prohlášení o shodě.
Pokud ho má, je tam norma, a v ní zkušební metodika.
Pokud ho nemá, je to ilegál... co vydrží nikdo nevyzkoušel.
Co se testuje na kolech, tak působení nějakou silou v určitém místě.
- nesmí se deformovat ( při 180 N musí zůstat 25 mm od gripu, při 450 N se nesmí trvale deformovat )
- nesmí se zlomit jinde než v uchycení ( aby se ti pahýl nezabodl do ruky...)
- při určité síle se musí zlomit v uchycení ( aby při nárazu do země neuskřípla prsty )
Podobná norma je i na vozidla, ale tu nemám, normy se nesmí sdílet...
Edit: je to jen příklad , ty síly jsou z EN 15194 pro elektrokola, ale normu pro vozidla nemám.
Naposledy editováno 26.03.2020 14:16:16
KLASEKml píše: Takze kdyz to pujde do extremu, tak mi muze skopcak rict, ze moje originalni packy jsou podle neho neoriginalni a ja s tim nic nenadelam.
no nadelas, monocajt ti musi prokazat poruseni predpisu, aby mohl nejak konat.
Jak jsem psal, ja mam kazdou packu jinou a na brembo pacce mam akorat vyrazeno logo a udaj o datu vyroby. na druhy pacce neni.
velke audiny nebo bavoraky urcene pro americky trh ktere neodpovidaji EU homologaci SRN diplomovany inzenyr individualne schvali a nemscko to betz problemu zaregistruje...udela se k tomu protkol v nemecke dekre kde je napriklad napsano ze nebyla provedena zkouska brzd atd....auto stoji o ctvrtinu mene nez to ciste evropske a posle se to do sveta...podle vseho se to vyplati.....taktze nejde ani o vyjimky ale dle meho nazoru o obchazeni EU legislativy, kterou nemecti poslanci odhlasuji v EU parlamentu a pak si z toho doma udelaji vselijake narodni vyjimky...priposrane male staty to ukaznene respektuji a nemecko ne
Naposledy editováno 27.03.2020 10:40:54
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
treba na strankach MD CR je uvedeno, ze uznavaji nemeckou ABE pro rafky:
https://www.mdcr.cz/...k-do-technickeho-pru
Takze ten urednik(ce) z okinka ti zapise do TP rafky na zaklade nemeckeho certifikatu ABE..
Kona takhle na svoje triko? Nebo ma nejaky podklad potvrzujici ze je to platny?
Ten kdo ten podklad mu(ji) dal, konal to na svoje triko nebo vychazel z nejake legislativy? Z jake?
Treba to nejakym zpusobem vychazi ze samotneho clenstvi v EU?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
no, to je jak jsem psal, někdo prokázal že ta dejme tomu ABE je podložená státní zkušebnou a byla použitá metodika dle EN EHK...
Ministerstvo může takový atest akceptovat, musí to zveřejnit aby to úředník mohl v databázi najít...
Je to i dobře, nemusíme znova platit co už někdo zaplatil v Německu.
Ještě bych dodal, že existuje registr kde se různé certifikace a atesty dají dohledat. A ti úředníci ho používají, nebo i ČOI atd.
A existuje i spousta falšovaných certifikátů, které se v registru nenachází. Třeba když vyclíváme baterie, často nám to stopnou že certifikát je neplatný, ale naštěstí to vždycky zatím bylo o tom, že byl nahrazen novým po nějaké změně a my jsme vzali starý od minule... To jsou ale celníci. V obchodech jsem si jistý, že koluje velká spousta slepých certifikátů ke zboží, to nikdo neověřuje.
Třeba na ty páčky nenajdeš nikde nic, coc nikdo nemá.... To se ale nedivím, že s tím je problém.
Z různých seminářů vím že smysl to testování má... I jako technik ve vývoji se někdy divím, na co se přijde při zkouškách. Ale, je to věčný boj se zákazníkem o cenu, která se o to často navyšuje dost. Nicméně já osobně jsem pro to, aby díly na trhu byly otestované a bezpečné. A ty bez testů aby byly postihovány, protože to je nekalá konkurence vůči těm, kdo se nám snaží nabídnout spolehlivou kvalitu, ale pak jsou dražší... a padají na hubu zatímco čína vesele prodává ten svůj shit.
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
Ale že nějakej dědula s razítkem TUV v Německu zlomí páčku a řekne, že to vydrželo dost a pak tomu napíšou papír, kterej vyžaduje jen německá legislativa? Tak kvůli tomu se s německým policajtem hádat budu.
Naposledy editováno 27.03.2020 13:48:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Ano, rozumim, ze pokud byla použitá metodika dle EN EHK, ministerstvo to muze uznat.
Ale na zaklade ceho ma takove pravo?
Je nejaka legislativa, ktera rika, ze pokud bylo postupovano v souladu z nejakym
postupem, tak se muze uznat narodni certifikat, ktery normalne ma platnost jen v urcitem state?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
To je dáno bilatelární ( mezivládní) dohodou, akorát že nevím kterou... Nicméně v CZ je pokyn ABE uznávat na ráfky. Podle mě to je cosi společného s TUV, která to u nás validuje jako oficiální organizace... Ale musí to být v české mutaci, co jsem viděl.
V podstatě si tam nějaké státy ( ministři průmyslu a obchodu, zemědělství, zdravotnictví... ) nastaví, že si budou vzájemně akceptovat něco. Tím se zjednoduší a zlevní nějaké procesy a volný trh může běžet, výrobci mají snazší cestu. Bývá to něco za něco, vy nám uznáte atesty na kola, my vám naoplátku vejfuky... a tak .
A většinou se jedná o věci, které nevyžadují plnou homologaci, ale stačí prohlášení o shodě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Kafoholik píše: Alant>
To je dáno bilatelární ( mezivládní) dohodou, akorát že nevím kterou... Nicméně v CZ je pokyn ABE uznávat na ráfky. Podle mě to je cosi společného s TUV, která to u nás validuje jako oficiální organizace... Ale musí to být v české mutaci, co jsem viděl.
V podstatě si tam nějaké státy ( ministři průmyslu a obchodu, zemědělství, zdravotnictví... ) nastaví, že si budou vzájemně akceptovat něco. Tím se zjednoduší a zlevní nějaké procesy a volný trh může běžet, výrobci mají snazší cestu. Bývá to něco za něco, vy nám uznáte atesty na kola, my vám naoplátku vejfuky... a tak .
A většinou se jedná o věci, které nevyžadují plnou homologaci, ale stačí prohlášení o shodě.
To jsem teda nevedel, ze je mozne se dohodnout mezi vladami. Takze to musi byt pro kazdy konkretni vyrobek?
To napriklad znamena, ze v CZ uznavaji ABE rafky protoze se dohodly vlady DE a CZ, ale kdyz pojedu s tim treba do Madarska, kde mezivladni dohoda na ty rafky neni,
tak mne tamni policajt muze za to jebat a dat pokutu?
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
1) Buďto ze zkušenosti ví, že tahle hranatá frézovaná páčka rozhodně není originál, takže pokud šofér nemá extra lejstro, s vysokou mírou pravděpodobnosti si nařízení odtahu ustojí.
2) Pokud se sekne, nic nebrání šorérovi bránit se . Jasně, je to sci-fi, ale ta možnost teoreticky je.
3) u nějaká obyčejné lité černé nebo stříbrné páčky fízl/technik uzná, že je vysoce pravděpodobné, že by se nařízením odtahu seknul, tak to přejde.
V žádném případě neobhajuji silniční buzeraci. Stejně tak ale nevidím řešení v tom, aby na každém dílu musela být homo značka. to prostě technicky není možné. to by musel být označen fakt každý šroubek nebo blbá příchytka. Třeba šrouby třmenů nebo kotoučů, které jsou také životně důležité, by na sobě musely mít díky velikosti nějakou mikro značku. Nebo proč páčka by "éčko" mít měla, ale šroub držící třmen nikoliv? Vždyť na sobě mnohdy nemá ani obligátní 8.8 nebo 10.9, hlava je bez čehokoliv.
Předpokládám, že když fízl/technik uvidí nějaké nápadně neoriginální šrouby brzdiče, tak bez lejstra motorku hodí do škarpy úplně stejně, jako s extravagantní páčkou. Bude si jistý, že šroub není originál, takže postup dle dobu 1) a a smůla pro šoféra.
Naposledy editováno 27.03.2020 22:05:49