narazil jsem na tento článek:
https://motosvet.cz/...oj-za-cnc-packy.html
Chudákovi policisté sebrali CNC páčky a musel motorku nechat odtáhnout odtahovkou..
Máte někdo zkušenosti s kontrolami v cizině, jestli taky koukají na páčky?
Případně nějaké problémy na STK v ČR?
Jelikož budu potřebovat jezdit Německo a Rakousko a mám taky čínské páčky, tak uvažuji o koupi páček
s německou homologaci od výrobce V-Trec, vyjdou na cca 100 euro za celou sadu.
Například tyhle:
https://www.motea.co...ec-foldable-119543-0
Neví někdo jestli ta homologace platí jen v Německu nebo všude?
Díky
Naopak ak si chcem vozidlo registrovať v Nemecku, je plné právo štátu požadovať odo mňa, aby som spĺňal, čo si vymyslia, pokiaľ sa medzinárodnou zmluvou (do toho sa ráta aj EÚ) nezaviazali inak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Treba tady V-Trec ma v odkazu PDF soubor, kde je soupis norem, dle kterych se ty packy testovaly, vcetne EU norem.
https://www.motea.co...ec-foldable-119543-0
Naposledy editováno 25.03.2020 11:25:01
Hanz.D. píše: Zrova gumy bych do toho netahal. V tom jsou nemci naprosty idiotic. Protoze pokud si chces dat na moto jinou znacku gumy nez mas v technicaku od vyrobce, musis si to nechat na technicke schvalit a nechat zapsat jako upravu. jeste minulej rok k tomu slo v nemecku pouzit Prohlaseni od vyrobce gum, ze dany typ na dane motorce pouzit lze, ale od 1.1.2020 I tohle nemecka vlada zrusila a vsechny "Reifenfreigabe" jsou od te doby oficialne neplatne. Takze tady koupis novou motorku s Dunlopama, v pulce sezony je ojedes a vymenis za Michelin a uz musis na technickou aby ti to zkontrolovali a zapsali do technicaku.
Prosim te, mohl bys mi rict, v jakych dokladech mas zapsaneho vyrobce gum? Jako kdyz uz kecas, tak kecej tak, aby to bylo aspon trochu verohodne.
2 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
3 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
MartasUS píše: Táááák a teď se mu omluvte Fakt sám taky čumim, že je v TP i výrobce pneu
Prave proto byly do konce minuleho roku v nemecklu vydavane tzv. Reifenfreigaben - potvrzeni vyrobce pneu, ze je mozne je namontovat na ruzne motorky. To vsak uz neplati od 1.1.2020 a vsechny zmeny u motorek co to maji zapsany v TP - Fahrzeugbriefbescheinigung musi projit pres TUV. je to jen dalsi byznys a tahini penez z lidi.
Ja v TP mam jen rozmery, a v manualu od vyrobce je napsano, ze pro tuto mororku byly schvaleny jen 2 typy pneu od vyrobcu Michelin a Bridgestone.
V typovem listu taky jen rozmery.
Yamaha MT-07 2019
Naposledy editováno 25.03.2020 11:54:50
Alant píše: Hanz.D.>
Treba tady V-Trec ma v odkazu PDF soubor, kde je soupis norem, dle kterych se ty packy testovaly, vcetne EU norem.
https://www.motea.co...ble-119543-0 [/quote]
Tak tam ctu ze vyrobek odpovida evropske norme co se tyka vnejsi vzhledu a ze byla testovana ucinnost brzdo podle evropskeho predpisu...
Zajimava je tam treba pevnostni zkouska na ohyb a lom, ktera ovsem nema zadne normy ani predpisy EU ktere by rikaly jaka ma byt minimalni sila pro ohyb nebo prasknuti...
Naposledy editováno 25.03.2020 11:52:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Fernando1 píše: Osobně takovejm páčkám nevěřím, nikdy sem je neměl ani nepotřeboval. Nedivim se že to zabavujou
Já sem nikdy neměl a nepotřeboval děti. Taky by se měly druhejm zabavovat.
Naposledy editováno 25.03.2020 12:12:41
Je rozdíl mezi E homologací a tzv. národním schválením.
Pokud v kterémkoliv státě EU dojde k homologaci dílu, dostane přidělené číslo E* a kdekoli v EU je automaticky akceptován
Pokud dojde k národnímu schválení, toto platí jen ve státě schválení, díl nemá E, jiné státy ho nemusí akceptovat.
A proč to je často na stejném dílu jinak?
- Homologaci zajišťuje výrobce/dovozce. Tedy ten kdo uvádí na trh. Homologace na E je násobně dražší.
- Výrobce/dovozce ručí na základě prohlášení o shodě za výrobky které dodá.
- totožné výrobky bez E označení lze nakoupit levněji, protože za ně neručí výrobce dle COC, ten kdo je chce prodávat si nese náklady na svoji homologaci, nebo je může prodávat bez ni třeba na offroad... , záleží na tom co to je a co zákony dovolí...
- dovozce z Asie často naopak nemá zájem o E homologaci, protože má dosah jen na lokální trh a nepotřebuje vyšlapávat cestu konkurenci, ani samotnému dodavateli. Je pro něj lepší národní schválení.
- výrobce/dovozce který jede na bázi národního schválení většinou nestojí ani o export, protože v zahraničí nemá servis, nedrží záruku, atd...
Díly použité na vozidle dle národního schválení normálně prochází místní STK a vozidlo je provozovatelné kdekoli na světě, za případné škody by nesl zodpovědnost stát kde bylo schváleno a je provozováno s jeho registrací.( třeba zmíněné folie s ATEST8SD - auto musí mít CZ značku, nelze je použít pro auto registrované třeba v Německu )
V případě vývozu takového vozidla se v zemi dovozu nedá registrovat, pokud neproběhne EU homologace , nebo díly nejsou nahrazeny za ty s E*
2 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
brzdové páky žádné homologační značky nemají a mít nemohou...není na to předpis EHK a ani směrnice es....na páky brzd platí obecné požadavky na výčnělky karoserie EHK 26 bod 5.4
Žádná vyčnívající část vnějšího povrchu vozidla nesmí mít poloměr zaoblení menší než 2,5 mm. Tento požadavek se netýká částí vnějšího povrchu, které vyčnívají méně než 5 mm, avšak rohy takových částí směřující ven musí být ztupeny, kromě částí vyčnívajících méně než 1,5 mm.
ty páčky zaoblení 2,5 mm evidentne neměly...nevztahuje se to jen na zakončení páčky..na konci musí být zaoblení o větším poloměru...viz. vyhl 102/95 sb.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Hanz.D. píše: Zadrelvalec> Jenze v nemecku si musis pro dane vozidlo nechat schvalit i pneumatiky, ktere jsou jine, nez z vyroby, i kdyz maji predepsany rozmer.
V mem velkem TP auta teda zadny konkretni vyrobce a model pneumatiky uveden neni. To co pises o gumach je podle me nesmysl. Staci hlidat spravny rozmer, spravny zatezovy/rychlostni index.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
při schvalování typu si výrobce odzkouší pneumatiky a schválí je s tou pneumatikou,která nejlíp vychází z hlediska hluku,,valivého odporu (ten má vliv na emise) atd...
takže to tam bohužel napsané být může..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Martin167 píše: Výrobce pneumatik je i u některých českých schválení...setkáte se s tím hodně u novějších motorek...
při schvalování typu si výrobce odzkouší pneumatiky a schválí je s tou pneumatikou,která nejlíp vychází z hlediska hluku,,valivého odporu (ten má vliv na emise) atd...
takže to tam bohužel napsané být může..
Souhlas. Ale sranda je, ze u nas v CR je to zapsane ve velkem TP, takze policajt u krajnice te kvuli tomu prudit nebude. V nemecku muze byt v malem TP ale zapsana rada zmen a doplnku treba prave o pneumatikach. Takze te nemeckej policajt muze prudit snadneji, pokud to nemas zapsane nebo s sebou nevezes lejstro od vyrobce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Martin167 píše: chlapi neblázněte...
brzdové páky žádné homologační značky nemají a mít nemohou...není na to předpis EHK a ani směrnice es....na páky brzd platí obecné požadavky na výčnělky karoserie EHK 26 bod 5.4
Žádná vyčnívající část vnějšího povrchu vozidla nesmí mít poloměr zaoblení menší než 2,5 mm. Tento požadavek se netýká částí vnějšího povrchu, které vyčnívají méně než 5 mm, avšak rohy takových částí směřující ven musí být ztupeny, kromě částí vyčnívajících méně než 1,5 mm.
ty páčky zaoblení 2,5 mm evidentne neměly...nevztahuje se to jen na zakončení páčky..na konci musí být zaoblení o větším poloměru...viz. vyhl 102/95 sb.
Tady jsem odkazoval na packy V-Trec, v prilozenem PDFku mimo jine uvadeji, ze to splnuje narizeni EU 168/2013 clanek 51.
https://www.motea.co...ec-foldable-119543-0
Článek 51
Díly nebo zařízení, jež mohou představovat závažné nebezpečí pro správné fungování základních systémů – související požadavky
https://eur-lex.euro...013R0168&from=SV
To nebudou jen obecné požadavky na výčnělky karoserie..To ovlivnuje funkce brzdy..
Mimo jine v tom clanku 51 uvadeji, ze vyrobce muze pozadat jen jeden schvalovaci organ, a ze ostatni clenske staty
muzou vyzadat kopii certifikatu, takze to musi platit pro vsechny clenske staty..
Naposledy editováno 25.03.2020 14:28:53