tohle téma jen tak pro zajímavost - obzvlášť pro ty, co si myslí, že měnit olej v tlumičích po dvou sezonách je zbytečnost
Při 38621 km jsem rozberal přední tlumiče, bylo to někdy na začátku roku 2017. Do šroubku, udělal kompletní očistu, nalil nový olej (Repsol Fork oil 10W), který byl úplně čirý. Ještě jsem našel jeho zbytek, takže přikládám foto jak vypadá dnes:
Teď mám najeto cca 50900 km. V terénu, kde to dostávalo na pr*el a chodilo na dorazy jsem najezdil v podstatě minimum, cca do 200 km. Zbytek silnice.
Každopádně začalo rosit jedno gufero, dostal se tam bordel, tak jsem se rozhodl udělat znovu gufera a olej. To, co jsem z té vidlice vylil, mě fakt dostalo
Hnus, takový černošedý, plný kalů, fotka to trochu zesvětluje páč je to focený s bleskem a ten kal se leskl. No, kdyby tam ten olej byl 50 tisíc, tak bych to pochopil. Ale když jsem to nalil do vidlic, který byly úplně čistý a po 12 tisících vypadá zase takhle.. no, nečekal jsem to
Co vy, měníte olej ve vidlích pravidelně, případně v předepsaném intervalu? KLE předepsaný interval nemá (nebo jsem ho nenašel), každopádně pokud vím, říká se cca 2 roky.
1 reakcí na tento příspěvek Tlumičový olej po 12 tis km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej po 12 tis km
dadanek1999 píše: assassin> Tohle mě docela zajímá, vůbec se v konstrukcích předních tlumičů neorientuju. Neměl bys tip na nějaký zajímavý počtení ohledně toho, klidně anglicky?
Hele asi zadnej seriózní článek o tlumicich nebude rozebirat v jakym tlumici vydrží olej nejdyl pokud se sere na servis - moje teorie je takova, ze zalezi na tom, jestli jsou alu dily uvnitr vidlice eloxovane - hlinikovy oter znečišťuje olej a dela z nej tu černou hmotu. Smrad dela zase utesneni a tudiz moznost aby se dovnitr dostala vlhkost. I oleje maji rozdílne vlastnosti. Me překvapilo, jak cistej olej jsem z vidlice vylil, nesahl jsme na to od doby kdy jsem to v 2002 koupil a předpokládal jsem, ze je tam jen cerne blato. Tahle stara Kyb vidle ma uvnitr vse v eloxu. Treba ohlinsy ne a ty docela “špini”. Kazdopadne předepsaným servisem se nic nezkazi
1 reakcí na tento příspěvek Tlumičový olej po 12 tis km
1 reakcí na tento příspěvek Tlumičový olej po 12 tis km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej po 12 tis km
2 reakcí na tento příspěvek Tlumičový olej po 12 tis km
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej po 12 tis km
Obdélník píše: No pracuji ve firmě, kde děláma automobilové tlumiče. (Ford, Nissan ) a olejová náplň je nevyměnitelná. Celou dobu životnosti tlumiče je tam jeden olej. Je opravdu takový rozdíl mezi auto a moto tlumiči ?
Kolik aut osazenejch vasima tlumicema jezdi 250+ km/h a skace 20+m skoky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej po 12 tis km
Obdélník píše: assassin> No asi žádné , ale mylel jsem, že to platí i pro silnice.
Ja taky, 250kmh zadna kroska nejede ... bezne cestovní motorky maji tlumice podobne konstrukce jako ty “vaše” a proste se to po životnosti vymeni cele (nedavno se tu řešil tlumic Hondy nc700)
Sportovni motorky (at uz silnice ci terén) kladou na tlumice vyssi nároky a tudiz jsou servisovatelne a servis se dela častěji.
Hodne taky dela rozdíl konstrukce - automobilovej tlumic je uzavřena konstrukce, pod tlakem plynu, podobne jako zadni tlumic na moto - tam je životnost oleje vyssi, ve vidlici je otevřená lázeň. Tam je zase potreba olej menit častěji.
(Ty nejdražší sportovni motorky maji uzavřenou kartridz i ve vidlici, kdyby to chtel nekdo pitvat)
1 reakcí na tento příspěvek Tlumičový olej po 12 tis km
Já dělal vidli v prosinci, a v jedné noze to bylo čisté , v druhé byl špinavej hnus. Podle mě je to prostě manžetama. Břity jsou otočené dovnitř, takže tam svinec může, i když to jinak těsní. Navíc, netočí se to, takže drážka pokud se udělá, tak je furt v jedné poloze. Když mi na XT začalo rosit gufero, tak jsem to povolil v brýlích a trubku pootočil a zas to přestalo, sezonu to dojezdilo suchý...
Staří mazáci dbají na to , že je dobře ty trubky a manžety po jízdě otřít od prachu. To asi neškodí.
A ty harmoniky co se dřív používaly, to asi taky není od věci, tedy tam kde to jde... Na starší endura s klasickou vidlí jako KLE bych se toho nebál, to nemůže škodit. Akorát dole aby moc netěsnily a mohla z toho případná voda ven.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej po 12 tis km
JJ, KLE je stará škola s harmonikama... celkově je to fajn mašina.
Ten smradlavej olej ale bude asi dělat voda. Měl jsem to na motorce co jsem jezdil v zimě vždycky, asi se tam nakondenzuje vlhko, jak se to zahřeje. Smrdí to stejně, jak když se odstaví soustruh a nevypustí emulze, žijou v tom nějaký bakterie a smrděj
Co nejezdím v zimě, tak je to černý nebo čistý, dávám Motul většinou.
Asi proto to chce měnit i když to nemá moc najeto... Kdoví co v těch olejích je, dneska se všude používají biologický produkty. Hydraulické oleje do strojů už taky mají menší ropný podíl dneska, jako že EKO.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 3 | 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE |
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 | martucha | 11 | 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 | Balda125 | 7 | 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf |