DETAIL SKUPINY
Moto skupina GREEN RIDERS

GREEN RIDERS

Skupina se zájmem o elektro-mobilitu.
Vítán je každý, komu se přiměřeně líbí myšlenka elektropohonu, nebo jen uvažuje o levné každodenní dopravě. Založení skupiny elektro strojů, je patrně zatím možná "úlet", ale pár se nás už jistě najde. Mačkat se zde rozhodně nebudeme...

Skupina má 17 členů a byla založená 06.08.2015 20:13
Správci skupiny

kaso69


Adresa profilu: http://www.motorkari.cz/skupina/green-riders


Spotřeba elektra

23.01.2021 21:04
Po podzimní sezóně (srpen-zač. pros.) jsem si nechal vystavit účet za spotřebovanou energii zaměstnavalele a trochu jsem se podivil jak málo mu zaplatím. Vrtala mi v hlavě reálná spotřeba oproti papírové a příliš se nelišila od výsledku: Super SOCO TC má papírovou spotřebu 26 Wh/km, tedy 2,6 kWh/100 km. Údaj jsem upravil 90 % účinností z baterie a 70 % účinností nabíjení baterie, mám sazbu za 2,2 kč/kWh, tedy 2,6 : 0,6 . 2,2 = 9,5 kč/100 km.

Jaké máte zkušenosti?

Spotřeba elektra

25.01.2021 22:43 | Nahoru #1
L6L: Tak to máš hodně slušnou spotřebu i cenu elektřiny

Já to nikdy neměřil tak vědecky, ale mám v Brammu Enertia+ baterii s nominální kapacitou 6,2kWh.
Motorka váží asi 150kg, já vážím +-90kg, takže dohromady cca 240kg.
Mimo město ujedu při průměrné rychlosti 60-70km/h cca 100km na jedno nabití, takže spotřeba cca 6,2kWh/100km, když nepočítám ztráty při nabíjení.
Ve městě ujedu při průměrné rychlosti cca 35km/h asi 130km, takže spotřeba cca 4,8kWh/100km.

Co se týká Peugeota E-Vivacity, tak váží 115kg (se mnou 205kg) a má nominální kapacitu baterií 2kWh.
Po městě s tím jezdím průměrnou rychlostí cca 25km/h a ujedu na jedno nabití cca 55km, takže spotřeba vychází asi 3,6kWh/100km.

Spotřeba elektra

26.01.2021 20:33 | Nahoru #2
Super SOCO TC má baterii 1,8 kWh dojede s hnojem 61 km, jak uvádí homologace a zkušenost (57 km se zbývající malinkou rezervou). Hmotnost celková 180 kg. Bateriovou spotřebu 1,8 : 61 . 100 = 3,0 kWh/100 km. Údaj je nejnižší. Ve svižnějším tempu bude vyšší, odhad až 4 kWh/100 km. Není třeba počítat účinnost z baterie, je potřeba započítat účinnost nabíjení baterie asi 80 % (v původním výpočtu jsem byl kritičtější, jelikož se mi papírová spotřeba nezdála).

Když vezmu 3 a 4 kWh/100 km, tak 3 (4) : 0,8 . 2,2 = 8,2 až 11,0 kč/100 km. Což odpovídá i eKájovu Peugeot E-Vivacity a poměrově i Brammo Enertia+ v pomalém režimu za mou cenu energie.

Nejnepříznivější výpočet: 4 kWh/100 km, účinnost nabíjení baterie 70 % a cena např. 3,5 kč/kWh, tzn. max. 20 kč/100 km, horší to být asi nemůže u pomalých skútrů i motorek. Brammo Enertia+ si vezme o 50 % více, což není podstatné, jelikož poskytuje lepší zážitky.
Maloobjemové spalováky žerou 1,5 až 2,0 l/100 km, tedy od 40 kč nahoru na 100 km.

Spotřeba elektra

26.01.2021 20:56 | Nahoru #3
Dovolím si ještě úvahu:
Městským provozem se e-skútry a e-mota dostávají na nižší hodnoty spotřeby energie! Kdežto spalovací motory ve městech trpí jak větší spotřebou, tak nepříznivým provozním zatížením E-kola, e-kolobrndy i všechny e-... se do měst hodí a jsou velmi potřebné Hloupé řeči zastánců smraďochů drtí i nedotovaná cenová náročnost provozu, téměř žádná údržba, klid v ulicích a hlavně čistý vzduch.

TOPlist