PROFIL UŽIVATELE

L6L

Offline: Včera v 22:28 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 46
Město: Miroslav
Lokalita: Znojmo Jihomo...
Komentářů: 3x
Poděkoval: 2x
Založil témat: 5x
Napsal příspěvků: 48x
Body komentářů: 5 / 19
ID uživatele: 398230
Registrace: 28.9.2020

Adresa profilu:http://l6l.motorkari.cz (Sdílet)


Elektromobilita motorkou?

Odpady, energie, výroba, motodoprava a elektromobilita.

Jelikož se až příliš často na serveru motorkari.cz setkáváme s napadáním elektromobility, dal jsem si za úkol napsat článek pojednávají v širších souvislostech o výrobě nejen motocyklů s elektrickým pohonem, dopravě na nich, tocích energií a produkcí odpadu.

Nerostné suroviny pro výrobu, železné a jiné rudy se přeměnou za pomoci energie změní na ocel, dural, mosaz, lithiový článek a mnoho jiných svinstev, které se tak jako tak stanou odpadem. Samotný odpad vzniká i při samotné výrobě, tedy přeměně surovin ve výrobky. Jak donutit výrobu k větší míře užití recyklátů?

A kde vzít energii? Zdroje neustále produkující: Slunce, geotermální energie Země, slapové jevy. Sluncem dotované: vítr, potenciály atmosféry, rozdíly teplot prostředí, koloběh vody, fosil (uhlí, ropa, zemní plyn, aj.), biomasa (živočiši, rostlinstvo a konzumní lid), aj. Dotované Měsícem: příliv a odliv. Dotované Zemí: termální prameny, rozdíly teplot podzemí, radioaktivita aj. Z tohoto mixu energií lidstvo zneužívá fosil, který je neznámou hrozbou pro obohacování atmosféry uhlíkem, dusíkem, sírou, těžkými kovy, aj., které by jinak spokojeně ležely pod zemí. Další šílenost je kumulovaná radioaktivita a uměle vyráběné izotopy v přírodě neobvyklé. Podobně při obecné výrobě vznikají nové přírodě neznámé sloučeniny, které, jak se později zjistí, napáchají více škody než užitku, např. freony a Ozonová díra.

Výroba akumulátorů vesele probíhá už několik let a některým lidem vadí, že by se mohla používat i pro motocykly, proč? Na tuhle otázku, která nesouvisí jakým způsobem využíváme motocykl, zda pro zábavu (hobby volnomyšlenkářský gang brázdící širý svět) nebo nutnost dopravovat se za obživou, potažmo prací, či CZ mix hodně ojetý verk ze západu nebo dvoutaktní modla z východního bloku, odpovím nezávisle z pohledu toku elektrické energie přes den v CZ i jinde ve světě. Vývoj využívání energií lidmi byl přes objevy: tažných zvířat, ohně, parního stroje, elektřiny, fosilů, indukce, tajemství jádra, aj. masově doveden k distribuci elektrické energie, která je provázena ztrátami při výrobě, distribuci a její další přeměně na vaření, ježdění na e-motocyklu, provozu serveru motorkari.cz aj.

Celodenní průběh distribuce elektrické energie není vyrovnaný. Ráno nastává větší potřeba energie, která opadá až navečer. Aby se zamezilo plýtvání budují se akumulační elektrárny, které do sebe nějakou přebytečnou elektrickou energii nasají, přemění, a při její denní potřebě přemění na elektriku a vydají. Zde opět dochází k velkým ztrátám, které jdou na vrub provozovateli, co si je nechá proplatit v konečném řetězci od spotřebitelů. Tohle nikomu nevadí, nikdo neprotestuje, všichni se usmívají. Proč plno lidem vadí, že elektromobily, které necháme nabíjet elektrickými přebytky, fungují stejně jako akumulační elektrárny, které jejich uživatelé musí zaplatit? Raději se zdržím odpovědi a upřesním jakým způsobem lze e-motocykl dobíjet a kdy. Nejlevnější verze e-moto jsou městské e-skútry, jejich přínos je pro města obrovský, nemají rychlonabíjení. Dražší jsou silné skútry a e-motocykly, které mají větší provozní rychlost a ještě nemají rychlonabíjení. Nejdražší jsou všechny e-moto s rychlonabíjením, ty umožňují i dlouhé cestování, případně členství v gangu. Cenu e-moto dle technických parametrů výrazně určuje kvalita výroby, velikost akumulované energie a rychlost nabíjení.

Tajemný termín rychlonabíjení znamená vysoký odběr energie za krátký čas, vetšinou je jeho veřejná varianta několikanásobně dražší než tarifní odběr ze zásuvky 240 V i rychlonabíjení doma ve správný čas (v noci), což je spravedlivé (cenu určuje trh, ne závist a kartelové dohody). Z technického hlediska lze doma dobíjet AC při 240 V až 3,7 kW, při 3. fázovém AC 400 V až 11-22 kW (obvyklé, lze i více), oproti veřejným stanicím AC 43 kW, při usměrnění DC 50-150 kW (příkon v obývacím pokoji nevídaný, pokud není přebudován na pěstírnu marjány). Dnes existují dodavatelé, kteří vykupují a následně prodávají čistě obnovitelnou elektrickou energii (bez fosilu a jádra), tak výkřiky o našem skutečném CZ mixu jsou zavádějící až hloupé. Podobnost lze spatřovat v produkci potravin BIO. Přínosem e-moto je daleko příznivější čerpání energie s jejím využitím při malých ztrátách oproti jiným motorovým systémům. Výsledný poměr je 1:jednocifernému hausnumeru (dosaď 3-5, jestli jedeš po okresce, nebo se proplétáš zácpou na D1, nebo korzuješ městem).

Výrobou a odpady se zabývá ekonomie, pavěda hlásající kde co a skutek utek. Drancování zdrojů, plýtvání, chrlení odpadů, přemnožení lidí a malá míra recyklace, umě skrytá za vyšší míru třídění odpadu, běží vesele dál a bude mít v blízké budoucnosti tragické dopady, a to jsem velký optimista. Dalo by se vlastně říci, že je fuk jestli se e-moto vyrábí nebo ne. Není tomu tak, vysoká recyklovatelnost e-moto lze zajistit, jen ji skoro nikdo nevyžaduje...

Závěr: e-moto mají velmi přínosnou elektrickou akumulační schopnost, místně neznečišťují okolí, nehlučí, jdou s dobou, jsou špičkovou technologií. Co více si přát? Číslo na předsedu e-gangu a biokávičku.

Ukázka velmi vyspělého dyzajnu, který uvažuje o recyklaci:

 

Pokud jsou údaje nepřesné, opravím je, předem děkuji za upozornění. Prosím neberte text doslovně, je psaný lehce ironicky zábavnou formou k zamyšlení. Nehodlám někomu něco doporučovat, kázat, jsem pouze znechucen lidskou hloupostí a čirá zoufalost mě dohnala k tomuto článku.

S úctou k přírodě L6L

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (6x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
CadLubeen napsal 13.06.2021 v 11:20

Docela by mě potěšilo, kdyby měli e-motorkari svůj server

L6L napsal 10.06.2021 v 21:29

Vážený hansdorfe,
Albertem mě ještě nikdo nestrašil, abych se zřekl e-mobility, díky za veselou inpiraci

Odbočka tématická: Předčírem při odjezdu z pošty (byl jsem si pro čip Čezu) se mě při nasedání ptá přijedší stařík na kole k okénku řidiče: "Co že je to za kraj ELO?" Odpovídám mu: "Dobrý den, elektrické auto, dejte pozor už pojedu." Lehce jsem v tichosti couvl, pak vyrazil k domovu a jemně jsem zaslech: "Týjoóóóóooo oo o o."
Ten starý pán děti, tam s otevřenou pusou stojí možná dodnes, hlasité rozřepané hovno, pohádka posledním souvětím skončila (analogii s jiným pohonem pozorný čtenář jistě zachytil)

hansdorf napsal 07.06.2021 v 21:28

Vážený L6L ,

vaše nadšení pro elektromobilitu mi nevadí , neboť definice šílenství je dělat stejnou věc znovu a znovu a očekávat jiné výsledky.
/ Albert Einstein/

L6L napsal 07.06.2021 v 21:18

Vážený hansdorfe,
děkuji za názor, něčem se shodneme, to je milé. Už mám druhou elektromotorku, toš su dvojnásobné choromyslné klučina, navíc mám i e-auto
Ještě ze samé radosti odběhnu od tématu, pánové prominou, dámy jsou na EV zvyklé velmi rychle.
Dnes mi uděla obrovskou radost Kia EV6, která bude od podzimu dostupná u nás. Tenhle stroj šlape na paty Tesle, ceny jsou podobné, užitek bude asi trochu větší. Cech made předražená stodola na kolečkách je už nyní zastaralá. Systém EV6 je založený na 800 V, tak se bude umět nabít za 18 minut na 350 km!!! Pohasne vždy zář Dukovan i Temelína, ale máme se na co těšit
Moje autíčko pořízené a provozované bez státních dotací má nabíjení, které zvládne až 40 kW, tak za 18 min má 65 km navíc.

Stadakk11 napsal 06.06.2021 v 14:46

L6L: Už Jsi nám tady chyběl. Ten slibovaný měsíc nějak rychle utekl...Nejsem sice chemik, ale rád bych se dozvěděl více o dioxinech od fundované osoby jako Jsi Ty. Předpokládám že Jsi vystudovaný chemik s titulem a letitou praxí v oboru.
Pokud tedy zvládneš napsat alespoň jednu větu bez urážení ostatních diskutujících.

Můžeš opět mazat

hansdorf napsal 06.06.2021 v 08:22

Prosazovat elektromobilitu mezi motorkami je to samé jako prznit vlastní dceru.

Elektro hejblata určitě mají své opodstatnění v zahuštěných aglomeracích , ale jinak jsou na dvě věci - na nic a na hovno.

Je prokázáno, že nároky na těžbu rudy pro zajištění potřebného množství mědi,cobaltu,manganu, atd. ,aby se prosadila elektromobilita obecně, znamenají podstatně vyšší zatížení životního prostředí než stávající stav.

Za druhé - nikdo neumí tržně recyklovat staré baterie , v ČR ani jinde v EU nebo USA nenajdete jedinou firmu,která by to nabízela. Ono je totiž levnější koupit novou.
V praxi se to dělá tak, že se "obílí" papíry a tyhle elektroodpady se vyvezou černouškům do Afriky nebo pidlookým do Asie , praxe provázená obrovskou korupcí místních úřadů, aby zavřely oči.

85% elektroodpadů se likviduje touto cestou. To je ta "péče" o životní prostředí, sajrajt vyvezeme mimo svůj dvorek a nadšeně tleskáme , jak jsme bezva !

Každý slušný motorkář by tato fakta měl znát a elektrické motorky okázale bojkotovat !!!

Elektrické mopedy,skútry apod. ať jezdí po velkoměstech , ale nikdy ne ve volné krajině.

A úplně na závěr - boj proti emisím CO2 je boj proti větrným mlýnům. Změny klimatu na Zemi byly pravidelně ,od dob ledových po tropy a s různými úrovněmi koncentrací CO2. S podstatně vyššími i nižšími hodnotami než máme dnes.

Jde vysloveně o snahu elit zbohatnout na změnách, které obyčejným lidem budou nařizovat. A aby to ti hlupáci lépe spolkli , navleče se na to zcela vylhané a smyšlené tvrzení o klimatické změně a další bláboly.

Proto ještě jednou - elektromotorky jsou leda pro choromyslné !

L6L napsal 03.06.2021 v 21:49

31081,
děkuji uctivě za příspěvek, který se nenaváží do autora.

Dovolím si připomenout sira Davida Attenborougha z jeho díla Život na naší planetě 2020. Kde varuje před pokračující devastací Země i správnou úvahou: když se lidstvo vyhubí, život bez lidí bude na planetě pokračovat (jen se přestane jmenovat Země - moje drzá, rádoby vtipná, černohumorní poznámka).
Začít uvažovat jinak, je už nejvyšší čas. Kde a jak? To si rozumný člověk může pomyslet a konat, příležitostí je až až.

31081 napsal 03.06.2021 v 15:30

Elektromobilita je určitě další fází vývoje dopravy.Určitě si najde své místo i uživatele.Ale,at´nám ji proboha nenutí způsobem,který právě v poslední době nastává.A ekologie za tím vším určitě není.Kdyby chtěli zachránit planetu,měli by začít úplně někde jinde.

L6L napsal 02.06.2021 v 22:21

Omlouvám se hansdorfovi,
málem jsem zapomněl na jeho matematický model z italské konference, kde žádný energetický systém není ve skutečnosti „obnovitelný“.
Dosud jsi mi neodpověděl, zda řepku olejku vidíme alespoň trošičku podobně, jinak jsme ekoskeptikové oba dva, jak Greta virtuální spasitelkou:
Jistě nemyslíš vážně, že přírůst biomasy není obnovitelný. V řepce je potenciál v růžových barvách, tohle vidíme stejně

L6L napsal 02.06.2021 v 22:04

ZdenalH
správná připomínka k překlepu (n je vedle b), obě zkratky jsou užívané, správná je Cenia, dík! Jen se netěším na další debaty z níže uvedeného důvodu.
REACH a dioxiny pokud nechápeš o čem píšu, tak se do mě neser a napiš dotaz nebo své moudro, ať víme co máš v makovici, jsi úplně mimo - je jako od blba nehodného diskuze. Můj protiútok byl ukázkou malomyslnosti.
Nechci rozebírat odklony plynoucí ze špatných komentářů, budu se věnovat pouze chybám a diskuzím k článku.

Salado, asi jsi přehlédl mou větu: Jaksi přenášený výkon vodičem je závislý ještě na jeho napětí, dokonce i na jeho průběhu.
Přenáší se přeneseně výkon k pohonu e-motorky, kterou dimenzovali inženýři. Už chápeš proč nezabíhám do detailů a nepitvám výkon na proudové toky konkrétním průřezem vodiče měničem, motorem, od sekundárního článku aj.?
Zajímavé srajdy k článku, dík, že držíš partu.

Vážený Mercurio,
máte velmi zajímavého koníčka. Ryze praktický popis miniaturní e-mobility, je podobný té opravdově sloužící. Zkušenosti jsou k nezaplacení. Budete tak laskav a podrobíte článek rozboru, kde např. kopu okolo svého božstva? Nehodnoťte mé zběsilé reakce na komentáře, dělám si v nich především legraci, která zde trpí. Ze srandy srajda... chápu Vás. A těším se na rozbor, děkuji a zdravím L.

stnd,
přesně! V článku je: CZ mix hodně ojetý verk ze západu nebo dvoutaktní modla z východního bloku (asi, který produkcí škodlivin podporuje společenské dění...) Jedině nové technologie dokáží napravit škody starých a tak pořád dokola, až se zahrabeme odpady, energie bude stále dostatek, díky novým technologiím. No, připomíná mi to pohádku a kohoutkovy a slepičce, nebo jak o deseti malých černoušcích, teď nevím. Žádám o radu. Dík L.






Mercurio napsal 27.05.2021 v 14:35

Zdravím.
Vážený pane L6L, číst vaše slohové práce je dost masochistická záležitost.
Dokážu pochopit vaše nadšení pro Emobilitu,ale svým neustálým kopáním po všech,co nehýkají stejně, děláte svému božstvu službu opravdu medvědí,což je škoda!
Jako celoživotní modelář používám Li akumulátory od roku 2004 k napájení motorů modelů letadel. Ve stejné době přišly i bezkomutatorové motory.
Kvalitativní skok to byl značný.
Malé spalovací motory zmizely.
Výkonu je najednou na rozdávání a odpadají i upatlané ruce.
Ale s modelem se létá cca 6-7 minut!
Někde je výkonová hranice,kdy už spalovák má navrch.
A u vozidel to jiné určitě nebude...
To se vám tu mnozí snaží sdělit,ale vy jen umanutě melete svou. Znám to z domova. Ta moje funguje úplně stejně...
Jakákoliv debata je zcela vyloučena ke škodě všech zúčastněných.
K různým technikaliim se nebudu vyjadřovat.
Věřím jen těm grafům, které si sám zfalšuju...
Přeju hezkého den všem a hlavně se z toho neposrat!!! ?

Salada napsal 17.05.2021 v 13:25

L6L: "Učiteli fyziky vzkazuji, průřez vodiče se dimenzuje na přenášený výkon."
Proboha, kde se taková blbost vzala? Průřez vodiče se dimenzuje na přenášený proud, ne výkon. Startér v autě a rychlovarná konvice mají zhruba stejný výkon (nebo spíše příkon) a podívejte se na průřez těch vodičů...

stnd napsal 15.05.2021 v 23:31

Hoši, zajímavý je ten obrázek s grafem o stopě CO2 Renaultu Fluence s různým pohonem.
Nejzajímavější je, že graf končí po deseti letech provozu nebo 150.000 Km. To je průměrný věk života auta, kdy si jde český zákazník do bazaru pro své 16V nebo dCi. Takové auto pak dá ještě jednou tolik.
Co elektroauto? Po výměně baterií za nové dá to samé. Ale to už v grafu jaksi nevidíme, ono to taky zhusta u těchle aut není možné... A to je ta ekologie a udržitelnost

ZdenalH napsal 13.05.2021 v 21:44

Cebia je společnost pro ověření historie automobilů měl jsi má mysli CENIA? Ano IRZ znám, každý měsíc ho v práci krmím potřebnými daty. U REACH jsi úplně mimo jako s dioxiny u spaloven. Pokud spalovna (i nebezpečného odpadu) běží tak jak má, tak dioxiny nevznikají (T vyšší než 800°C a dostatečný přísun vzduchu).
A když jsi zmínil nahrazení parních strojů, tak to byla přirozená evoluce, bez politického zvýhodnění ostatních.
Tak nashledanou za měsíc, těším se na další debaty

L6L napsal 13.05.2021 v 19:08

Není třeba komentář na něco, co nesouvisí s článkem. Pro jistou menšinu otázka, kde v článku je pojednání o neškodnosti výroby? Dále zmínka o FV, dotacích a samaritánské činnosti automobilek pro lepší zítřky? Tématem článku je zamyšlení nad přínosy e-mobility a o negativech všehovýroby není třeba se příliš rozepisovat (viz poslední odstavec). Samočinně systémy spějí k vyšší entropii, tu lze měnit pouze dodávanou energií. Důležité pro budoucnost lidstva je umět využít co nejméně škodlivě tři základní zdroje. Hmotu nelze zničit, lze pouze vyrobit nové sloučeniny, které lehkovážně lidstvo produkuje. Hledání nových cest je určeno jejich cenou.
Vyhynutí parních lokomotiv je snad dostatečnou ukázkou technické evoluce a není třeba slaboduše obhajovat parní stroj do zemdlení.

ZdenalH - Jaképak ta doba je pryč? Použiju ZdenalH IQ útok: Naivko kde žiješ? Říká ti něco emise dioxinů ze spaloven? Cebia, IRZ říká ti to něco?!? Myslíš REACHce směřující ke koloběhu perzistentních látek? Bečva se otrávila nečekaným přítokem vod ze Sázavy plných nebezpečných sazí, psali to v Pravdě, a státní telka Madagaskaru to vysílala živě, na Haity informaci rozváželi na e-motocyklech, Šalamounovy ostrovy dosud rozhlasově zarytě mlčí.

POTENCIÁL SPALOVACÍCH MOTORŮ MŮŽE ZACHRÁNIT pouze spalování biomasy. Zde se ukáže jistě neefektivita přípravy paliv a jejich velmi vysoká energetická náročnost, oproti konzervám fosilu.
Hansdorfe, ještě že neexistuje dotace na blbost, dovedeš si představit bohatství lidstva? Palivové články umí pouze spalovat sloučeniny, jejich příprava je taktéž energeticky náročná. Kecy o spásném vodíku bez akumulátorů jsou Sci-Fi, abbany jasnačka Sci-Fi?

Mudrcům, jako já, doporučuji založení vlastních článků, toš sa ukáže, hrr, na ně!
PS: kdo je přizdisráč, tak se bojí napsat článek

Zdraví e-moto přizdichcáč L6L

PS2: Hošíci umanutí, už mě nebavíte, tak si dávám měsíc pauzu (už jsem to jednou praktikoval).

ZdenalH napsal 13.05.2021 v 12:01

Tak já zavádím osobní nenávist? A kdo nazve automaticky všechny oponenty hlupáky, já snad? A k tomu výplodu je těžké něco napsat. Když Hansdorf napsal a ozdrojoval informace k těžbě, tak se dočkal ne protiargumentu, ale urážek, to samé Stadakk11... A nepodsouvej mi pořád nějaké kňourání, kdykoliv vyjádřím svůj názor. Naopak tady pozoruji kňourání o devastaci životního prostředí od někoho, kdo si koupí e-bike z Číny, která drancuje a znečišťuje naší planetu neskutečným způsobem (tyto informace mám ověřené od lidí, co do Číny jezdí nakupovat chemické suroviny). Jako lidé jsme v minulosti vyráběly opravdu škodlivé látky (viz. uvedené freony, dioxiny a pod.), ale ta doba je pryč. Říkají ti něco pojmy jako je REACH, ETAD? S elektromobilitou je zajímavá jedna věc, tlačí ji akorát evropské štědře v tomto směru dotované automobilky, treba Toyota s Mazdou tvrdí, že doba ještě technologický nedozrála ( že by to šéf největší automobilky nevěděl??), proč se upírat je na elektřinu?

hansdorf napsal 13.05.2021 v 08:38

Traduje se, když v Itálii probíhal kongres matematiků, vyšel si jeden z nich na procházku do centra starého města. V jedné úzké uličce se stal svědkem prudké hádky dvou žen, které na sebe ječely z oken protilehlých domů.¨
Matematik je chvíli poslouchal a potom poznamenal, že tyto dvě ženy se nikdy nemohou domluvit, protože vycházejí z argumentačně jiných základů , a šel dál.

Patřím k lidem, které nezajímá KDO co říká, ale pravdivostní hodnota jejich tvrzení. K tomu se lze dobrat pouze tak, že výroky porovnáte s objektivní realitou.
Bez dotací by celá elektromobilita spadla jako domeček z karet a v soutěži skutečně svobodného trhu by neobstála ani náhodou.
Dotace se tam rvou v tzv. veřejném zájmu na odvrácení údajné klimatické změny způsobené navyšováním antropogenních emisí CO2. Zde skromně připomínám, že nikdo tohle neprokázal a jde pouze o hypotézu, ke které se přiklonila většina odborné obce a nadšeně všichni politici, aby si u voličů zajistili kladné body do voleb.
Z tohoto pohledu lze elektromobilitu označit za švindl na druhou.
Vychází z hysterické ideologie o konci světa (Greta Thunberg) a jde pouze o mazaný trik elit jak urvat z veřejných rozpočtů pořádný kus koláče pouze pro sebe, česky řečeno zbohatnout na oškubání kavek.

Aby to bylo úplně jasné -- elektromobilita své místo má v některých případech, zcela určitě NE jako prostředek spásy lidstva. Jak doloženo v tomto případě klasické spalovací motory jasně vítězí i z pohledu zachování životního prostředí.
Howgh !

abbany napsal 13.05.2021 v 08:31

Autor článku rád maže pripomínku čtenáře, nevím zda se hraje na boha, anebo je to jeho ubohost, ale když mu to delá radost, a myslí si ,že jenom jeho názor je ten správný, tak je to smutné. POkud pujdu s kúžína trh, tak musím počítat s tím, že i jiní lidénemusí se mnou souhlasit. Milý autore, asimusíš ještě dozrát, protože se chováš jako malej fakan.

L6L napsal 13.05.2021 v 02:08

Učiteli fyziky vzkazuji, průřez vodiče se dimenzuje na přenášený výkon. Při chlazení vodiče, lze přenášet vyšší výkony. Prosím neplantat sem supravodivost, el. výboj, zlato místo zoxidovaného hlíníku, aj.
Ohledně FV, pokud najde p. češtinář jedinou zmínku v článku, tak dostane 5 ze čtení
Logiku raději neznámkovati, naštěstí se přestala již vyučovati.

L6L napsal 13.05.2021 v 01:52

Pro výstrahu urážlivého motorkáře hrajícího se na učitele českého jazyka, který nepozná překlep od pravopisné chyby, nemažu. Typografický projev omylem motorkáře dělá malým, až bezvýznamným, nebo se jím dělá sám?

Stadakk11 napsal 13.05.2021 v 01:12

L6L: můžeš mi prosím napsat místo urážení...co jsem napsal nepravdivého ohledně fotovoltaiky? O fotovoltaice jsem si "musel" přečíst několik knih. Budu rád, když se odborně a bez emocí vyjádříš. O napájení satelitů fotovoltaickými panely tady ale nebyla řeč. To je bezpředmětné. Pokud si přečteš můj příspěvek, tak jsem uváděl pole...

Stadakk11 napsal 13.05.2021 v 00:56

L6L: píše se učitele, ale nevadí...pokud máš jen pět tříd základní školy, tak se to dá přehlédnout. Zřejmě se třídní pan učitel unáhlil...Není náhodou velikost proudu protékajícího vodičem limitována průřezem daného vodiče? Jinak řečeno...na staré rozvody, které má převážná část lidí to nelze aplikovat. Vedení se bude hřát a budou vznikat ztráty.
Klidně můj komentář můžeš smazat. To ale jen dokazuje nedostatek argumentů ze Tvé strany.
Jinak co bylo nepochopitelného na mém dotazu ohledně e-Káji...

L6L napsal 12.05.2021 v 23:59

ZdenalH osobní nenávist tady zavádíš pouze ty, kňouráním o ublížení radikálů.
Můžeš se prosím vyjádřit ke článku?

hansdorfe, nepovažuji tě za hlupáka, v reaci na tvůj komentář jsem zakončil obecně.
Jistě nemyslíš vážně, že přírůst biomasy není obnovitelný. V řepce je potenciál v růžových barvách, tohle vidíme stejně

Technologie dle ekonomie nemají škodit.
Externality nynější výroby jsou důkazem pavědnatosti ekonomické teorie. Ani ekonomie za lidskou hamižnost a hloupost nemůže, jako elektromobilita, FV, aj. nové technologie.

L6L napsal 12.05.2021 v 23:34

hansdorfe elektromobilita není jeden obrovský švindl, je technologií jako každá jiná. Jen se jí někteří jedinci obávají ze strachu, že přijdou o své smrduté miláčky. Minerály se ve světě těží velmi okrajově, nebudu tě brát za slovo, chápu, že jsi chtěl psát o horninách. V afektu napíše člověk pitomostí. Třeba opakuješ to, co jsem psal o výrobě (měl jsem na mysli všechnu výrobu, což je patrné i v anotaci (o výrobě nejen motocyklů...). Papouškování nějakých zaručených údajů taty žonglují eskamotéři převážně proti elektromobilitě (jako děti), můj článek nic konkrétního nepapouškuje. Pokud jsou údaje nepřesné, opravím je, předem děkuji za upozornění a to se dosud nestalo, i když někteří komentátoři byli upozornění poznámkou na konci článku. Hloupé komentáře mažu, pokud se nedrží tématu, autor i redakce má právo proti svévoli (nekorektnosti) komentátorů zasáhnout. Hlupáky, kteří to nechápou, žádám, ať nekňourají a raději si přečtou podmínky serveru.

Stadakk11, v páté třídě základní školy jsem obržel pochvalu třídního učitel za referát na téma Ohmův zákon, tak tě poučím, že je proud v tvé úvaze téměř nekonečně možný. Jaksi přenášený výkon vodičem je závislý ještě na jeho napětí, dokonce i na jeho průběhu. Raději se nechám od tebe teoreticky poučit ohledně fotovoltaiky - bohužel bliješ příliš závistivých sraček najednou, nic moc, navíc FV nebyla tématem mého článku, mám chuť komentář smazat, zde udělám výjimku. FV je opět technologie, která umožnuje např. provoz internetu napájením komunikačních satelitů, dále je a bude nezbytná pro zisk elektrické energie ze světla Slunce v lokálních zdrojích téměř každé střechy. Pokud nechápeš můj článek, rád ti vysvětlím jeho význam, stačí se dobře zeptat a neodbíhat od tématu.

Stadakk11 napsal 12.05.2021 v 18:07

Teorie je jedna věc, ale praxe je někde jinde. Jak jsi zmínil velké ztráty jak ve výrobě, tak především při distribuci. Ano, tato ztráta je zohledněna ve výsledné ceně elektřiny pro konečného spotřebitele.
Vysvětli mi prosím jaký má přínos například "fotovoltaika" která byla jedno velké lobby a dotovaný podvod. Podvod, který budou koneční spotřebitelé financovat po dobu 20ti let. Po tuto dobu je totiž garantovaná výkupní cena za kWh. A to je jen jedna strana mince...
Dvacet let bude pole ležet ladem. Hnojiva mu pak pomůžou, ale bude to ekologické? Bude to BIO?
Jistě jsi si četl o účinnosti jednotlivých druhů fotovoltaických článků. Jedna věc je účinnost dosažená v laboratorních podmínkách a druhá věc je účinnost v praxi. Na papíře vypadá dobře ta první
No a v posledním případě je likvidace fotovoltaických panelů. Ta je sice od roku 2015 podle nařízení EU povinná. Nařízení EU vyžaduje zajistit při zpracování solárních panelů 70 % recyklaci a 80 % využití. Pouze zbylých 20 % lze odstranit uložením na skládku. Samotná recyklace bude dráha, to se ví dávno. Nechci ani domýšlet kde všude se budou fotovoltaické články ukládat a jak s tím budou chtít všichni vykývat.
Státy nejen EU chtějí lidem vnutit elektromobilitu. Momentálně na to ale není stavěná distribuční síť. A to nejen u nás. Musel jsem se pousmát při tvém popisu rychlonabíjení. Říká ti něco proudová zatížitelnost kabelů a základní vzorec pro výpočet proudu a výkonu?
A zase jsme u teorie a praxe

hansdorf napsal 12.05.2021 v 16:21

Elektromobilita je jeden obrovský švindl


Všechna zařízení na výrobu energie musí být vyrobena z materiálů extrahovaných ze Země. Žádný energetický systém není ve skutečnosti „obnovitelný“, protože všechny stroje vyžadují nepřetržitou těžbu a zpracování milionů tun primárních materiálů a likvidaci soustrojí, které se nevyhnutelně opotřebují. Ve srovnání s uhlovodíky znamenají „zelené stroje“ (VE, FVE) v průměru desetinásobné zvýšení množství extrahovaných a zpracovaných materiálů za účelem výroby stejného množství energie. To znamená, že jakékoli významné rozšíření dnešní skromné úrovně zelené energie - v současnosti méně než 4 % celkové spotřeby např. USA (oproti 56 % z ropy a zemního plynu) - vytvoří bezprecedentní nárůst celosvětové těžby potřebných minerálů a radikálně zhorší stávající environmentální a pracovní podmínky zejména v rozvojových zemích.

Například jedna baterie pro elektromobily o hmotnosti 450 kg vyžaduje extrahování a zpracování přibližně 225.000 kg materiálů. Průměrně po dobu životnosti baterie každý kilometr řízení elektrického automobilu „spotřebuje“ 2,4 kg Země. Při použití spalovacího motoru se spotřebuje asi 0,05 kg paliva na km.

Mark P. Mills Mines, Minerals, and "Green" Energy: A Reality Check

ZdenalH napsal 12.05.2021 v 10:22

Je to marný, je to marný, je to marný.... Opět, jak je u radikálů všech druhů zvykem, pokud nesouhlasíš se mnou jsi hlupák. Oba (e-Kája, L6L) jste zaslepení tou VAŠÍ JEDINOU SPRÁVNOU ideologií a nejste ani trochu ochotní vidět věci v jakýchkoliv širších souvislostech... Debata je zbytečná, protože brzy skončí u urážek (kde mi potom bylo namlouváno, že to byl žert..). Co je na pováženou, je kolik podrobných lidí ve společnosti je. A nucené nařizování ČEHOKOLIV nevedlo nikdy k ničemu dobrému.

L6L napsal 11.05.2021 v 22:14

hansdorfe, evoluce spalování benzínu pro katalytické reakce dočišťující nedokonalé spalování zajišťuje platina, jistě velmi hanebně získávaný kov, otrockou prací nebohých prostých nevzdělaných dětí, pryč s ní do stoupy, pak v garáži zavři vrata a nahoď. V rauši se ti zjeví spasitel
Pro dokonalou recy-kecy-píer antibruselsé paštiky z katalyzátorů ze stoupové drti pro lacinou fuchtli z E55 zdobný šperk lze udělati, nebude sic ryze zlatý, postačí i poplatinovaný alpakový Zážitek zaručen, nebere ohled na ŽP, je to jistě lepší než elektromobilita.

e-Kája napsal 11.05.2021 v 11:15

L6L: dobrá práce, jen tak dál

hansdorf: pokud by tě zajímala poměrně podrobná studie porovnání životního cyklu ICE a Elektro verze automobilu Renault Fluence od těžby surovin, výrobu, používání až po recyklaci, zde je odkaz na výcuc:

https://www.greencarcongress.com/2013/07/renault-20130711.html

V případě zájmu o detaily ti mohu zaslat kompletní studii. jako předkrm přikládám výstižný obrázek. Motocykly mají nevýhodu v tom, že mají oproti autům menší nájezdy, ale zase na druhou stranu mají také podstatně nižší kapacitu trakčních baterií.

hansdorf napsal 11.05.2021 v 06:27


odp. L6L

Elektromobilita ano , ale tam kde má smysl - např. aglomerace s velkou hustotou osídlení , kde lze síť snadno dotáhnout.
Za posledních 20 let donutili nesmyslnými normami a daněmi výrobce spalovacích motorů doslova švindlovat (Dieselgate) , aby vyhověli idiotům v Bruselu.

Těch eko - udělátek k hovnu je doslova přehršel a paradoxně přispívají k horšímu životnímu prostředí než kdyby nechali evolučně vyladit spalovací motory.
A je jen otázkou času, kdy tihle komunisté ze Západu začnou omezovat motorkáře.


TOPlist