Zveřejněno: 27.03.2020 07:29,Kategorie: Návod,Zhlédnuto: 1193x,Komentářů: 3x,Hodnocení: 2.50 od 4 uživatelů
Příběh Jawy 550 - pařeza
Začátek historie mého Pařeza se píše v roce 1956, kdy si muj vzdálený prastrýček a děda objednali. Tedy objednali si dva uplně stejné, modré a krásné. Za nedlouho po vyzvednutí v mototechně bohužel prastrýček zemřel takže se stalo, že jeden měl najetoopravdu pomálu kilometeů, cca 1000 a druhý o trochu více. Umrtím se jejich osud sečetl a na dlouho ulehli ke spánku v seníku. A to přesně až do roku 1997.
v roce 1997 jsem jako 15ti letý našel v seníku poklad. V rozhrabaném senu jsem naěel nejdříve jednoho pařízka a pak druhého. V tu dobu neměli skoro žádnou hodnotu, jenže já toužil po motorce a tak jsem jednoho s kamardy vytáhli, vyčistili karbec, dolili benzin, napumpovali spuchřelé pneu a tlačili :-) Světe div se, po třiceti metrech se zjevil přes celou ulici sytě modrý dým a fichtl jel. Nadšení mé i kamarádů nebralo konce. A to i přes to , že oni už měli yamahu 70cm a od mala jezdili na motokárách a kroskách. Prostě oživení pařízka byla událost.
Na malém městečku jsme jezdili ve dvanácti lidech jako gang :D. papíry nikdo neřešil, na ty to nejezdilo... že jo.
Jenže jak šel život, oba pařwzy skončili na dlouho rozebrané v garáži, k kdy v mezi momentě se nechali oba nalakova a dále nechali ležet v garáži až do roku 2019.
V tento roku přišla na řadu myšlenka, že bych pařízka zlwgalizoval na vyjížďky a tak jsem zača, přemýšlet o veteránských značkách. Bohužel známý mi špatně ujistil, že výrobno číslo není přiřazeno nikomu a tak jsem se pustil do veteránských atestací. Až jsem s+e dostal do kolína na dopravku.
Tady mne čekalo nemilé překvapení. Pan říká:"Milý pane, tentl mltocykl je zarwgostrován na pana XY a proto Vám veteránské značky nemohu vydat". Říkám, že by to mihl být muj děda (máme stejné jméno) načež mne ujistil že rok 64 bude nejspoše můj otec. Tak jsem ovětil, že ten už je také po smrti a že k moto žádné papíry nemám.
Pokud motorku máte po svém přímém příbuzném, tak jste v podstatě štastlivec. Stačí otevřít závěť (ja po 20ti letech), mlto vložit do závětia rázem jste majitelem. Za mne to vše vykonal právník za 5tisíc Kč.
Jako majitel jsem si nechal vystavit nový TP. K tomu je ovšem zapotřebí papír od závodů v Povážské Bystrici, že muj motocykl je ten co vyrobily. Tady lřišel naštestí na řadu papír schválený od veteránské krajské komise, ktwrá mi to vlastně povrdila papírem a já si tak ušetřil další komplikovaný úřední úkon.
když jsem si šel pro nový TPdo centra správnoch agend, už jsem musel mít zelenou kartu barevně vytištěnou. S novým TP jsem zažil euforii. Potom vše behání, zbytečném k nezbytečném. Po tom všem placení zbytečném i nezbytečném konečně jen na tp s dobově namalovanou bílou SPZtkou, kde mi na ni nalepili červené kolečko anspolečně s evidenčkou jsem mohl vyrazir legálně na silnici.
Celkem mě to stálo:
5000 veteránské atestace vč. poplatků za kolky, razítka atd
5000 za lrávnoka za ltevření závěti
1500 evidenčka a TP (cca)
Pokud řešíte veterána a nejste si jisti jestli moto není na někoho registrováno a nemite spolehlkvéhl kamarida na dopravní agendě, ale máte známého kamaráda policistu tak zkuste následující.
Oni policisté každou lustraci evidence musejí obhájittotiž.
Takže naložte moto na valník a nechte se zastavit policistou kamarádem, ten pro účely znistění legálnosti motocyklu provede lustraci a zjistí jestli je v evidenci,
Je to nahlavu, protože tak zbytečně zákonodárci házejí klacky pod nohy těm, kteří chtějí zachránit naše dědictví.
Jak se Vám líbil tento článek?
Ach ta byrokracie ale nakonec to vyšlo a je to paráda....díky za záchranu pařízka
Kdo jiný by vlastnil (Véčka)než cmiral,to se dalo čekat.
Pěkný pařízek!
Děditství po 35 a 40 letech znám. Dělal jsem loni 2x 555 po dědovi a jeho bratrovi totéž a podstatně jednodušším způsobem. Zkrátím to, 2x 600 notář, EK, POV a to je cca vše, žádný papír od výrobce, který neexistuje nebyl třeba. Trvalo to necelý rok. Véčka vlastním taky tak vím co obnáší. Kdyby ses na to líp připravil mohl jsi ušetřit spoustu času i peněz řeší se to tady pořád dokola. Tvůj článek se moc číst nedá tak nevím , ale ať ti 550 jezdí .