PROFIL UŽIVATELE

Kohlstein17

Offline: 19.4.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: -
Město: Branná
Lokalita: Šumperk Olomo...
Poděkoval: 5x
Pomohl: 13x
Založil témat: 13x
Napsal příspěvků: 265x
Body komentářů: 3
ID uživatele: 321849
Registrace: 11.9.2017

Adresa profilu:http://kohlstein17.motorkari.cz (Sdílet)


Odpor vzduchu motocyklu

Už je to třicet roků, kdy měření odporu vzduchu provedl časopis Motorrad a výsledky jsou více než zajímavé.

Nejdřív něco o aerodynamických principech ze školy Světa motorů, viz. taky moje ostatní články.

O co je auto proti motorce větší, o to lepší má aerodynamiku. Ve finále má osobák stejný odpor vzduchu, jako mašiny, a občas i menší. Následující měření provedl časopis Motorrad na dvou Suzuki GSX-R 750, modelech 1990 a 1991 . Součinitel odporu vzduchu je značen Cw. Měřilo se při rychlosti 200km/h. Zajímavé je, že ne vždy je dobré mít kapotu tvarovanou pěkně "do špičky", která funguje podle předpokladů jen u velmi dobře zalehnutého jezdce. Pokud se přilba pilota dostane do proudu usměrněného vzduchu nad čelním plexi u modelu 1991, turbulence a odpor vzduchu jsou horší, než když je kapotáž vpředu plochá a rozráží proud jako buldozer u modelu 1990. A protože je 1991 vyšší, přední kolo je nadlehčováno vyšším vztlakem.

V roce 1993 proběhlo podobné měření na Aprilii AF1 250. Pro porovnání jsou uvedené i hodnoty Suzuki GSX-R 1100.

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (3x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

TOPlist