PROFIL UŽIVATELE

Registrace: 21.8.2017

Adresa profilu:http://vitjandera.motorkari.cz (Sdílet)

Dojezd

jak se jelo na jawě s manželkou

Asi před 5-ti lety už, pln vzrušení z burácejícího 2-taktu, právě zrenovované jawy, jsem vzal manželku (která je macatá a neukázněná a je náročný jí vozit) a vyjeli jsme spolu na naší letní vyjížďku, dosti slavnostně. Již odpich na dvoře vymrštil dramaticky od zadního kola hrst štěrku a já byl nadšen z toho ukrutného výkonu :o) Cesta nám utíkala krásně, stroj fungoval dobře, bylo teplo, sluníčko hřálo, vítr chladil, oba sme měli rohlíky, a když jsem náhodou jel rychlej, tak mě ženuška kuchla zezadu do žeber, jak to má ve zvyku... Střední povltaví, kroutíci se silničky v kopcovitý krajině...zatavili jsme se na přehradě Orlík a kochali se tím výhledem do té hloubky. Na odpočívadle u přehrady jsem stroj umístil hrdě vedle Triumphů, BMW a dalších krásnejch strojů, ale nikdo ze zde sedících machrů neprojevil pohoršení, jen se srdečně usmívali. No, naše ohozy, taky nebyly motorkářský, ale na tenhle stroj, když se nehloupne, ani nejsou moc potřeba. Když jsem sledoval odjezd géesa 1200, jak to odpíchl, dvakrát přidal a ten kopec od přehrady vylítl hravě jako nic za doprovodu mechanicky dokonalého zvoučku, tak jsem pak sledoval náš rozjezd, s mojí 80-ti kilovou ženuškou vzadu a mým 115-ti kilovým tělem vpředu. Šoupě úplně nahoře, šílenej řev, a trojku už to moc do toho kopce nedávalo...Jak řikám na jawu ale dobrý a standardní výkony... No, radost z jízdy, že konečně něco je, byla úžasná. Pak jsme dorazili do kempu Trhovky, kde jsme si dali zmrzku. Tam seděli nějací chlapi a dědci na lavičkách u piva a pozorovali nás, a naší naleštěnou jawku, která byla fakt jak nová, že z ní nemohli odpoutat zrak. Něco na ní bude, hlavně pro starší generace..

No a dostávám se k té kuriózní závadě...při jízdě do kopce, najednou konec. Jen volnoběh. Plynová rukojeť nepružila, takže se přetrhlo plynový lanko. Co s tím? My dva umělci jsme si sebou nevzali ani telefony, provoz v tom lese žádnej, protože to byla zrovna nějaká cestička k nějaký chatě...Chvíli se mě zmocňovalo loufalství, že si ani nepřivoláme pomoc, ani nedáme vědět kde vlastně jsme, a že asi hodinu půjdem někam pěšky než dojdem do civilizace, stroj necháme na místě. Přitom jsem přemýšlel co s tím, jak odjet, i když jsem neměl jiný lanko. Pak mě to napadlo.... Z lanka jsem stáhl ten bowden nebo bužíku, nebo jak se tomu říká.. a odhalil, že lanko je od karbce dlouhý skoro až k rukojeti, že se přetrhlo až u něj. Takže bylo jasný, že domů dojedem. Dál se dílo to, co patří spíš pod šapitó cirkusu a ne na silnici. Nasedl jsem, jawku nakrákl, za sebe moji drobnou ženušku, levou ruku na řidítka a kolem pravé ruky jsem si namotal lanko, takže jsem plyn takto přidával taháním pravé ruky. Nejlepší bylo dobržďovat s jednou rukou na řidítkách a se slonem za prdelí, do zatáčky z kopce :o), ale protože jsem šikovnej tak jsme si huby nerozbili. No po asi kilometru mě ruka zmodrala a přestal sem jí cítit, ale já, chtíc už už dojet domů, jsem ruku odpojil od CNS a domů jsme skutečně dojeli. Takže to dobře dopadlo, za půl hodiny se mé přiškrcené ručičce vrátila barva. No a od té doby sebou vozím v batohu nový plynový i spojkový lanka, protože nic nezaberou a je to asi jediná věc, která se může na cestě porouchat...Konec vyprávění.

Komentáře k článku
soklik napsal 23.02.2020 v 12:36

Zajímavý zážitek,pamatuji si to také.Stalo se mi to na dovolené na slovensku.

PanKlobasnik napsal 22.02.2020 v 15:41

Hezky napsany

ras62 napsal 14.02.2020 v 07:42

já jsem si to lanko chytil kombinačkama
a bez spojky jsem dojel 50 km a na ten poloautomat jsem si zvyknul, stačilo zařadit a pomalu pouštět řadičku

los-Carlos napsal 07.02.2020 v 22:59

Hezky napsané. Možná to mohlo být mezi cestopisy

CadLubeen napsal 07.02.2020 v 17:58

Manželku nevoz. Ohneš si podsedlovku

A spojkový lanko nepotřebuješ. Je tam poloautomat. Stačí plynový schovaný někde v kastlíku. Když ho máš v batohu, až ho budeš potřebovat bude bágl doma pod stolem

Jináč super vélet. Ať to jezdí!

Krkinen napsal 06.02.2020 v 20:16

Pobavils

cmiral napsal 03.02.2020 v 14:33

Za mlada jsem na 555 tak najezdil hodně kilometrů, ale s manželkou za zády to muselo být

bubaris napsal 03.02.2020 v 11:47

To muselo být poetické dopoledne