Technika motocyklu - 16. část - Diagnostika – elektro
Text: Mirek Rollinger | Foto: Mirek Rollinger | Zveřejněno: 15.6.2007 | Zobrazeno: 47 447x
Přestože diagnostikou se běžně v opravárenství rozumí určování jakékoliv závady, následující řádky budou věnovány pouze jisté části tohoto širokého oboru. Zaměřím se na diagnostiku řídících jednotek, elektrického zařízení a složení směsi. V článku o karburátorech byl popsán vliv netěsností jistých částí motoru na průběh tlaku v sacím potrubí a zařízení schopné tlak zobrazit. Tlakové vlny v sacím potrubí mají i konstruktérské využití, a to jako ukazatel fáze válce. U vstřikování byly popsány druhy vstřikování a v počátcích motocyklového sekvenčního vstřikování byl ukazatelem fáze snímač vačkové hřídele (u mnohých motorů je tomu tak doteď). Dokud řídící jednotka (dále ŘJ) nedostala impuls, probíhalo vstřikování kontinuální. Některé současné motory (ER6, CB600F atd.) se synchronizují podle tlakových vln.
Časové období | Cena předplatného | Orientační cena za měsíc |
6 měsíců | 299 Kč | 50 Kč |
12 měsíců | 499 Kč | 42 Kč |
24 měsíců | 899 Kč | 37 Kč |
Počet článků k objednání | 1 až 25 kusů |
Cena za článek | 29 Kč |
Doba platnosti do vyčerpání článků | 2 roky |
Více informací o prémiových účtech a o výhodách které přináší, se dozvíte zde: Prémiové účty na Motorkáři.cz