Nejste přihlášeni na serveru Motorkáři.cz. Zde se prosím přihlásíte nebo se nově zaregistrujte.

Technika motocyklu - 16. část - Diagnostika – elektro

Přestože diagnostikou se běžně v opravárenství rozumí určování jakékoliv závady, následující řádky budou věnovány pouze jisté části tohoto širokého oboru. Zaměřím se na diagnostiku řídících jednotek, elektrického zařízení a složení směsi. V článku o karburátorech byl popsán vliv netěsností jistých částí motoru na průběh tlaku v sacím potrubí a zařízení schopné tlak zobrazit. Tlakové vlny v sacím potrubí mají i konstruktérské využití, a to jako ukazatel fáze válce. U vstřikování byly popsány druhy vstřikování a v počátcích motocyklového sekvenčního vstřikování byl ukazatelem fáze snímač vačkové hřídele (u mnohých motorů je tomu tak doteď). Dokud řídící jednotka (dále ŘJ) nedostala impuls, probíhalo vstřikování kontinuální. Některé současné motory (ER6, CB600F atd.) se synchronizují podle tlakových vln.

Obsah článku je přístupný pro předplatitele
PREMIUM
Objednejte si vybraný článek nebo předplatné.

Získáte přístup k prémiovému obsahu, ale také spoustu dalších výhod portálu Motorkáři.cz

Časové období     Cena předplatného Orientační cena za měsíc
6 měsíců 299 Kč 50 Kč
12 měsíců 499 Kč 42 Kč
24 měsíců 899 Kč 37 Kč
Koupit Premium účet
Počet článků k objednání 1 až 25 kusů
Cena za článek 29 Kč
Doba platnosti do vyčerpání článků 2 roky

Více informací o prémiových účtech a o výhodách které přináší, se dozvíte zde: Prémiové účty na Motorkáři.cz

Informace o redaktorovi

Mirek Rollinger - (Odebírat články autora)