Kejmar: Nejlepší supermoto, jaké jsem zažil

Jen ty nejlepší zážitky si odvezl z tradičních závodů Mettet 2014 český jezdec supermoto a pátý jezdec letošního mistrovství světa Pavel Kejmar. Tři sta jezdcům na startu a 15 tisícům diváků v hledišti nevadilo ani počasí, které se v neděli hodně pokazilo.

„Na tento závod jsem se připravoval, dá se říci, celou sezonu a hodně jsem si o něm zjišťoval. Akce opravdu překonala všechna moje očekávání. V belgickém Mettetu se bylo se na nás podívat opravdu tolik lidí, že upřímně jsem nejel nikdy větší a zábavnější supermoto závody. Bylo vidět, že Mettet má letitou tradici. Na tomto závodě jsem byl premiérově. Když jsem spolu se šéfem týmu dorazil na místo ve čtvrtek odpoledne, byl paddock rozdělen na část 1 a 2. Ve dvojce byli všichni rideři krom pozvaných a hvězd. Až na místě jsem se dověděl, že jsem pozván, takže co se týká organizátorů, bylo všechno na jedničku! Potom, co jsme se uvelebili v depu, jsme se šli juknout na trať .. prý oproti minulému roku byla zkrácená. Z mnoha terénu jsem byl příjemně překvapen a byl jsem za to rád. Trať se jela něco malinko nad minutu a byla opravdu rychlá. Moje průměrná rychlost byla 82km/h, což byl fakt mazec. Husí kůži mám ještě teď. V jedné pasáži byl dvoják 29 metrů dlouhý a šel z něho opravdu velký respekt,“ popisuje Kejmar.
„V pátek jsem měl dva volné tréninky po 30 minutách. Takže dostatek času na to se s tratí sžít. Byl jsem spokojen a na trati jsem se cítil opravdu dobře. Pohyboval jsem se pořád v TOP 5 s Hermunenem, Thomasem Chareyrem, Febvrem a Bidartem. V sobotu jsme měli tři kvalifikace a to takové, že nejlepší čas ze všech tří se bude brát jako ten, co s ním půjdete na start. Zajel jsem jako čtvrtý nejrychlejší, když mne v posledním kole přeskočil o pár tisícin výborný krosák Febvre. Celý pátek a sobotu bylo krásné počasí. V neděli v noci ale začalo pršet a dá se říci, že nepřestalo do večera. Takže celý den byla zima a všude voda," informoval server motorkáři.cz český závodník.
Kejmar odstartoval jako druhý za Febvrem a třetí byl Hermunen. "Předjel jsem Febvreho a jel si svoje. Bohužel kvůli pádu jezdce vzadu museli start opakovat a tím pádem zrušili rundu. Opakovaný start jsem byl v zatáčce jako druhý za Hermunenem. Fina jsem ve třetím kole předjel, vzápětí mi to vrátil a v dalším kole a jsme jeli těsně za sebou. Já nechtěl riskovat, jelikož prvních 18 postupovalo do finále rovnou. Rozjíždka trvala 25 minut plus dvě kola. V polovině závodu nás dohnal Febvre a předjel mě i Hermunena, a takto jsme i dojeli do cíle. Takže Febvre, Hermunen, já. Bidart a T. Chareyre jeli ve druhé skupině."
Potom se uskutečnilo finále s názvem Americanos. "To vybrali šest nejlepších z Evropy, kde jsme byli já, Hermunen, Febvre, Chareyere, Bidart a Ravaglia. Další tým bylo šest Belgičanů, např. Melotte a šest Američanů, např. Ward. Jelo se to na dvě kola, byla to hlavně show pro diváky. Po každém závodě vypadával jeden poslední z týmu. Nakonec jsme vyhráli my jako EU, protože finále vyhrál Ravaglia. Na start se to řadilo naopak, takže když Hermunen vyhrál kvalifikaci, tak šel poslední na start. Na blátě a mokrým asfaltu se těžko předjíždělo. Nakonec dne v 17:00 přišlo velké finále na 30 minut plus děv kola. Odstartoval jsem třetí za Febvrem a Chareyrem, toho jsem se pořád držel a čekal jsem v klidu, kde bych si ho předjel. Bohužel v 10. minutě jsem prorazil zadní kolo a mohl jsem už jen zajet do depa. Byl to pech, protože i za třetí místo byly price money 1000 EU. Pro mě zatím nejlepší supermoto závod, co jsem kdy zažil. Byla to pro mě opravdu čest závodit s takovými hvězdami. Teď se připravuji na Supermoto národů, které se pojede tento víkend. Moc se těším, že z Italské Cremony spolu s Tomášem Trávníčkem a Milanem Sitnianským dovezeme domů dobrý výsledek,“ uzavřel Pavel.

Petr Šour - (Odebírat články autora)