Ze sveta superbiku

Poslednim testum WSBK ve Valencii dominovali jezdci na snimku, Australan Troy Bayllis (1.) a Ital Lorenzo Lanzi (3.). Mezi ne se casove vklinil pouze dalsi jezdec na stejnem motocyklu, Ruben Xaus (2.). Ale nejen o techto testech je nasledujici clanek, jsou tam napr. i nektere novinky o "Rimanovi".

Max Biaggi v Monze rozhodne nepojede
Ackoliv italska media stale zivi nadeji, ze se "nezamestnany" Max Biaggi objevi 7. kvetna na startu mistrovstvi sveta superbiku na "wild card" v Monze, a to se tretim tovarnim motocyklem Suzuki, tak tato zprava byla uz oficielne dementovana. Ale zaroven se potvrdilo z nekolika oficilenich mist, ze existuje predbezna smlouva mezi Biaggim a Suzuki na WSBK 2007 !
Juan Borja ma lekarnu
Byvaly jezdec jak Grand Prix, tak i WSBK, Spanel Juan Borja ma v Benidormu spolecne se svou pani lekarnu a dle jeho vlastnich slov se mu dari dobre. Ve Valencii pomahal pri testovani mlademu Americanovi Jasonu Perezovi.
Manazer Doriano Romboni
Dalsi z byvalych jezdcu Grand Prix prevzal oteze italske staje RG Yamaha. Tento tym jede supersporty s jezdcem Maurem Sanchinim a superstocky 1000 s Enriquem Rocamorou.
Spokojeny mladik jmenem Lorenzo Lanzi
O vynikajicim casu Troye Baylisse jsme uz psali, ale velmi spokojeny byl po testech i jeho stajovy kolega Lorenzo Lanzi, i kdyz se musel sklonit pred zkusenym Rubenem Xausem (2. misto v testech, ovsem v MS doposud pouhych 24 bodu a 9. misto). Ovsem Lanzi s letosni tovarni motorkou je na tom zatim jeste hure (15 bodu. - 11. misto). "Jsem se svym vykonem velmi spokojeny. Je to vzdy pekne, kdyz se nachazite ve vysledcich pred lidmi jako Corser (4.) nebo Haga (6.). Co me ale trochu stve, ze Xaus na me lonske motorce byl rychlejsi nez ja", komentoval testy tovarni jezdec Xerox Ducati, Lorenzo Lanzi.
Mistr sveta Troy Corser se snazil behem techto testu odstranit problemy z dosavadnich absolvovanych zavodu
"Na motocyklu jsme vyzkouseli hodne veci a mozna i trochu jedno pres druhe. Casto jsem zustal na okruhu 4 az 5 kol a tak jsme mohli nasbirat hodne dat. A podarilo se nam proto odstranit napriklad problemy se spojkou, ktere nas provazely v prvnich dvou zavodech", rekl aktuelne treti muz prubezneho poradi a uradujici mistr sveta (63 bodu, - 12 bodu na 1. misto), Troy Corser z Australie.
Jeho tymovy kolega Yukio Kagayama skoncil na testech jako 10. a nebyl moc spokojeny: "Nenasel jsem spravny rytmus jizdy na jedno opravdu rychle kolo. A kdyz jsem ho uz chtel zajet, tak nebyly povetrnostni podminky zrovna idealni, foukal silny vitr", komentoval Japonec testy ve Valencii.
Prekvapenim testu byl Steve Martin na Petronasu FP1
"Udelali jsme nekolik zmen, hlavne proto, abychom omezili to, ze motocykl po vyjezdu ze zatacek provozuje vzdy "Wheelies". A take jsme nasli optimalni Set - up. Jestlize se nam to podari spravne otocit i do zavodni performance, tak budu spokojeny", rikal zkuseny Australan, doposud se 3 body na 20. pricce poradi mistrovstvi sveta. Nejlepsi Yamahu pilotoval Noriyki Haga
"Nori" skoncil jako nejlepsi jezdec na Yamaze na techto testech celkove jako 6. "Nas Set - up je nyni velmi dobry, jestli ovsem vydrzi celou zavodni vzdalenost, to se teprve ukaze. Chtel jsem to zajet zde, ale z ruznych duvodu se mi to nepodarilo. Se zavodnimi pneumatikami nemame problemy, ovsem kvalifikacni jsem skoro vubec nezkousel", rekl po skonceni testu japonsky tovarni jezdec Yamahy (42 bodu, 6. misto).
Jeho tymovy kolega Andrew Pitt (8.) - na snimku, si liboval nove zadni pneumatiky: "Konecne mame poradny grip, to pochopitelne velmi zjednodusuje okamzite pridani plynu. A presne o to jde. Zkousel jsem hodne pneumatik a to hlavne ty predni. A zatim jsem nenasel zadnou, ktera by vydrzela celou zavodni vzdalenost", uvedl v prubeznem poradi mistrovstvi sveta nejlepsi muz Yamahy (45 bodu, 5. misto).
Pesimista Norick Abe
"Vyzkouseli jsme ruzne nastaveni motocyklu, ale moc nam to nepomohlo. Navic ja sam jsem byl nachlazeny a mel horecku, coz samozrejme na rychlosti neprida", to byla strucna charakteristika Noricka Abeho (19. na testech, 13. v MS se ziskem 14 bodu).
Totalne sestrotovany motocykl Alexe Barrose
Hned prvni den po hruzostrasne havarii znicil s vyjimkou motoru celou Klaffi - Hondu, Alex Barros (4. misto, - 20 bodu za vedoucim Baylissem). "Proste to prehnal", konstatoval lapidarne sef tymu. "Bylo to jednoznacne moje chyba", priznal zkuseny Brazilec, ktery jako jediny z Top - pilotu, nevyzkousel vubec kvalifikacni pneumatiky (11.). "S nimi by byl Barros minimalne o vterinu rychlejsi. Ale my jsme se zamerili na to, co testovaly ostatni tymy behem zimy. A na to je potreba cas. Nebot 4 hodiny za den, neni zas tak mnoho. Ovsem jsem si jisty, ze Barros na Klaffi - Honde jeste letos nejaky ten zavod vyhraje", rikal byvaly sidecarovy mistr sveta, Rakusan Klaus Klaffenböck.
Nemec Max Neukirchner musi zmenit predevsim jezdecky styl
"Bohuzel stale jeste citim zraneni - pohmozdeniny ruky, z Phillip Islandu. A tak nemohu jet vice, nez 7 nebo 8 kol za sebou. Navic mne dvakrat zacal "stavkovat" treti rychlostni stupen, takze jsem se prvni dva dny skoro nedostal k jizde (26. misto v testech). A s Ducati musim zatacet do zatacek opravdu brutalne a pak ji hned zase postavit. S Hondou to bylo plynulejsi. A take jednodussi. Ovsem muj jezdecky styl pochazi jeste z dob dvestepadesatek. Nyni zkousim pouzivat vice zadni brzdu, to se mi ovsem ne vzdy dari. Se ztratou 3,3 vteriny a s umistenim nejsem vubec spokojeny, cilem je jezdit konstantne v Top - 10," uzavrel hodnoceni testovani jezdec tymu Pedercini - Ducati (18. misto, 9 bodu).

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist