Dozvuky z Magny Cours (1)

“Skoda, ze uz je konec letosni sezony”, posteskl si nejeden fanousek superbiku po zhlednuti vynikajicich finalovych zavodu ve Francii.

Chris Vermeulen (1./out) – Winston Ten Kate Honda
“Jsem samozrejme stastny kvuli vitezstvi v prvni jizde. Vypadalo to sice, ze to byla pouha projizdka, ale Yukio se poradne staral o to, abych nemel dlouhou chvili. Ve druhe jizde mi spadl retez, nebot se mezi zuby pastorku dostal zrejme kaminek. Ale oba dva vypadky v letosni sezone nebyly rozhodne moji vinou. Navic jsem nekolik kol pred tim uz citil, ze se neco deje, nebot retez zacal jakoby poskakovat.
Ale pokud budu muset jet jeste v roce 2006 mistrovstvi sveta teto kubatury, tak se budeme muset na ne pripravit jinak. Neni mozne, abychom dostali nove specielni dily teprve nekolik dni pred prvnim zavodem”, postezoval si australsky pilot, ktery ve druhe polovine sezone byl jasnou jednickou (vyhral v ni 5x, zatimco Corser pouze 2x – poznamka Bosso).
Lorenzo Lanzi (9./1.) – Ducati SC Caracchi
“Ve druhe jizde jsem mel velmi dobry start. A od poloviny zavodu to byl s Vermeulenem velmi napinavy zavod. Toto vitezstvi je pro me takove male odskodneni za zklamani minuly tyden v Imole. Presto si myslim, ze bych porazil Chrise i za normalni situace”, podotkl jezdec, ktery je italskymi novinari prezdivany jako “novy Rossi”. A prave Lanzi jel sice v tymu Stefana Caracchiho, ale pilotoval stroj Ducati FO5, tedy experimentalni tovarni motocykl. A pristi rok by mel jet v oficielnim tymu tovarny z Bologne, ale s kym …(Bayliss ?)
Yukio Kagayama (2./2.) – Alstare Suzuki
“Je to uz hodne davno, co jsem stal naposled na stupnich vitezu. V prvni jizde jsem jel opravdu hranu, ale Chris nebyl k porazeni”, rikal japonsky pilot, ktery by se mel udajne vratit nazpet do Japonska, aby zde pro tovarnu Suzuki plnil ruzne testovaci ukoly !
James Toseland (3./6.) – Xerox Ducati
“Toto treti misto je dulezite hlavne proto, ze jsem mohl neco “udelat” pro svou budouci karieru. V souboji s Muggeridgem jsem byl nekolikrate mimo optimalni stopu, ale stejne take Karl. Pred startem jsme meli problemy s elektronikou, ale ke startu jsem nastesti prijel jeste vcas”, vysvetloval exmistr sveta, ktery by mel v pristim roce posilit staj Neila Hodgsona v serii AMA.
Troy Corser (5./4.) – Alstare Suzuki
“Skoda, ze ta kvalifikacni pneumatika pro Superpole nebyla vubec funkcni. V obou zavodech jel motocykl opravdu vyborne. Cely tym a take Battovi pracovali na vybornou. Ale pneumatiky byly jednou vynikajici a potom zase ne tak dobre.”
Po ukonceni prvni jizdy, ackoliv v ni skoncil az jako 5., presto vystoupil na stupne vitezu, aby z rukou Paola Flamminiho prevzal pohar mistra sveta. “Doufam, ze nebudu muset zase 9 let cekat na takovou prilezitost”, smal se mistr sveta.
Andrew Pitt (6./7.) – Yamaha Italia
“Muggedidge odstartoval velmi spatne a oba jsme zahnuli doprava. Vypadalo to tak, jako by nekdo poskodil mou zadni brzdu. A tak jsem preletel prakticky pres riditka. Nastesti kosti zustaly cele. Pri opakovanem startu jsem jel ponekud opatrneji a zustal tak vzadu”, vysvetloval jezdec, ktery i v pristim roce pojede Yamahu R1 ve stejne staji, jak letos.
Karl Muggeridge (4./out) – Winston Ten Kate Honda
“Chtel jsem v prvni jizde za kazdou cenu uhajit v poslednim kole vnitrni stopu, a tak jsem se nechal vynest. A byl jsem o dva metry dale, nez normalne, cehoz James Toseland okamzite vyuzil”, podotkl australsky pilot, ktery tak tesne propasl sve prvni stupne vitezu v teto tride a jehoz dalsi osud v holandskem tymu je odvisly od dalsiho pusobeni Chrise Vermeulena, pricemz je temer jisty prichod Michela Fabrizia do Ten Kate Honda ze supersportu.
Max Neukirchner (8./8.) – Klaffi Honda
“Troy me predjel pri jizde na brzdy pred cilovou sikanou. Ale ja mu to hned vratil, kdyz se mi otevrelo male mistecko. A poslednich deset kol ve druhe jizde bylo opravdu hodne narocnych. Motocykl jel vyborne, ale treba za Suzuki jsem byl rad, kdyz jsem mohl zustat v zavesu. To napriklad Haga a Pitt byli na me rychlostni urovni. Ale bez tech vypadku bych skoncil celkove v Top – Ten, ci-li mohu byt se svym prvnim rokem v superbicichu plne spokojeny.”, komentoval finale lonsky „Rookie of the Year“, jenz mel po supersportech sanci na tento titul i letos, nakonec ale proti Lanzimu neuspel.
Pierfrancesco Chili (out/10.) – Klaffi Honda
“Muj start v prvni jizde byl optimalni a mel jsem pred sebou Pitta, Corsera a Maxe (Neukirchnera). Ale potom jsem prestal mit na pneumatikach grip, nebot jsme se pri Set – upu totalne spletli. A dal uz jsem nechtel riskovat”, komentoval sve odstoupeni v prvni jizde zkuseny italsky pilot. O jeho dalsim pusobeni v tymu Klaffi se da s uspechem pochybovat, nebot: “Tym budeme dale budovat kolem Maxe a druhym pilotem bude ten, kdo prinese staji nejvice penez (na 99% by to mel byt Giovanni Bussei)”, rikal sef tymu Klaffenböck.
Regis Laconi (nestartoval) – Xerox Ducati
“Vzhledem k hodne zmenam smeru jizdy behem jednoho okruhu bylo velmi tezke udrzet motocykl pod kontrolou. Vice jak dve kola jsem to nedokazal, nebot v mem nevylecenem pravem rameni mi chybi sila”, vysvetloval duvody, proc nakonec nestartoval, tovarni pilot Ducati. Ovsem jeho dalsi zavodni osud je na vazkach, v tovarnim tymu Ducati pro neho v roce 2006 dle vsech informaci uz misto nezbyde.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist