24H v Le Mans s bratry Smržovými, Karlem Hanikou a Viktorem Nossem

Online rozhovor/ nyní probíhá vkládání odpovědí. Jakmile budou všechny otázky zodpovězeny, budeme rozhovor znovu publikovat jako hlavní článek dne.

Druhý podnik sezony 2017/2018 mistrovství světa vytrvalostních závodů silničních motocyklů byl na programu o uplynulém víkendu. Na startu stál český tým Mercury Racing v jehož barvách jel Karel Hanika, Jakub Smrž, Sylvain Barrier (FRA) a náhradním jezdcem byl Matěj Smrž. V trénincích a kvalifikacích si drželi pozice v první desítce a celkově devátí dokončili dlouhý čtyřiadvacetihodinový závod, třebaže je zpomalily technické problémy. V průběžném hodnocení mistrovství světa jsou pátí, což je výborná výchozí pozice před třetím víkendem sezony na Slovakiaringu, který je v termínu 10. až 12.května 2018.

Na otázky čtenářů serveru Motorkáři.cz bude odpovídat majitel týmu Mercury Racing Viktor Noss, jezdci Karel Hanika, Jakub Smrž a Matěj Smrž.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Karel Hanika, Viktor Noss, Matěj Smrž, Jakub Smrž

Dotazy je možné vkládat do 01.05.2018 23:00
Karel Hanika, Viktor Noss, Matěj Smrž, Jakub Smrž bude odpovídat mezi 28.04.2018 12:00 a 08.05.2018 12:00

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

unavix
Dotaz od unavix položen 29.04.2018 15:17

Pro Karla Haniku - je nějaká šance, že by jsi mohl příští sezonu jet v moto 2 nebo ve WSBK?

Pro kluky Smržovy - je ještě šance, že Vás někdy uvidíme ve WSBK?

Pro Viktora Nosse - neuvažujete o vstupu do WSBK jako čistě český tým s českými jezdci? Třeba s Karlem?

Odpověď od Matěj Smrž z 01.05.2018 22:46

Pokud člověk donese peníze, může letět třeba na měsíc! Myšleno samozřejmě s humorem. :-) Šance jsou každý rok, ale po letitých zkušenostech už vítězí spíš zdravý rozum, než touha po slávě. WSBK je hodně rychlá soutěž, ale jen pro fabrický jezdce. Zbytek tam je bohužel do počtu a nosí do paddocku peníze.

Odpověď od Karel Hanika z 01.05.2018 23:04

Ahoj, tak rozhodně je mým cílem šampionát WSBK, ať už kategorie STK nebo SSP. A šance jsou zde veliké, protože již jednám s několika týmy. Moto2 je v tuto chvíli nereálné jelikož se zde jedná o velké množství peněz, které v Česku nelze sehnat.

Odpověď od Jakub Smrž z 02.05.2018 10:52

To je těžko říct, záleželo by na okolnostech. Nechtěl bych jet WSBK jen proto, abych ho jel a byl tam 5. kolo u vozu :-)

Driffter
Dotaz od Driffter položen 29.04.2018 20:57

Pro Viktora: Jakou viskozitu oleje používáte v motoru a jaká je jeho spotřeba během 24 h. závodu?
Pro Kubu: O kolik by jsi byl asi na trati v Le Mans rychlejší/pomalejší v čase na jedno kolo s motorkou co jedeš v BSB?
Pro Karla: Během závodu v Le Mans jste také používali online kamery na motocyklů jako při testu v Brně? 😃
Pro Matěje: Tušil jsi, že Ducati nemá moc šancí vidět cíl?

Všem Vám držím pěsti do dalších závodů ✊

Odpověď od Matěj Smrž z 01.05.2018 22:53

Ano, tušil jsem, že Ducati nemá moc šancí vidět cíl. Když jsem se zeptal hlavního technika, jak to vidí a on mi ani neodpověděl a jen se usmál, skoro bych si na to i vsadil... :-D

Odpověď od Karel Hanika z 01.05.2018 23:06

On-line kamery jsme používali z boxu a při trénincích. V závodu jsme je používat nemohli. Děkujeme za podporu :)

Odpověď od Jakub Smrž z 02.05.2018 10:54

Nedá se to moc srovnávat, obě motorky, byť jsou obě BMW, jsou úplně jiné. Elektronika, motor, podvozek, zadní kyvka, pneumatiky. Určitě bych jel rychleji na BSB motorce, ale nedá se říct, jestli o vteřinu nebo jen půl. Rozhodně ani s EWC motorkou jsem se nedostal na maximum, které bych na ní uměl zajet. Ještě si zvykáme :-)

Rosička
Dotaz od Rosička položen 29.04.2018 23:20

Pro p. Nosse: Kolik je vás celkem v týmu včetně např.kuchaře? Uvědomujete si, že pro český motorsport je to něco úžasného, co jste dokázal? Dostanete nějaké dotace od státu na reprezentaci?

Pro Káju: Je skvělý vidět tě jak perfektně zvládáš vytrvalostní srovnatelně se světovou špičkou.Jak si tyto závody užíváž a myslíš, že máte ještě rezervy na vylepšení umístění? Můžeme doufat, že bychom tě viděli zase v Moto2/GP? Posílala jsem na tebe upoutávku Poncharelovi, když rychle hledal někoho místo J. Folgera, myslíš že byla šance?

Odpověď od Karel Hanika z 01.05.2018 23:21

Ahoj, díky moc. Závody endurance mě moc baví, jelikož je to týmový sport a za závod nejedu spoustu kol, takže se učím mnohonásobně víc než při normálních závodech. Rezervy určitě jsou, jelikož zavodíme převážně proti továrním týmům, kteří mají větší podporu než my a v téhle chvili jsme na 1.místě mezi soukromými týmy. Letos navíc startujeme s pneumatikami bridgestone a potřebujeme ještě nějaký čas aby vše fungovalo na 100%. Jak už jsem zmiňoval, tak v tuhle chvíli není možnosti v kategorii Moto2, ale v šampionátu WSBK ta možnost určitě je. Moc děkuji za snahu, ale osobně si myslím, že v tomto případě tam šance nebyla, jelikož v tomto sportu rozhodují nejen jezdecké výkony, ale především finance. Ale rozhodně tak nepochybuji o kvalitě mého kamaráda Hafisze Syahrina.

martin1
Dotaz od martin1 položen 30.04.2018 07:19

Zdravím, které díly nebo náplně jste při závodě měnily?Lze použít motor znovu po takové nakládačce?.Díky za super zážitek!

DutchTT
Dotaz od DutchTT položen 30.04.2018 07:44

? dotaz pro Karla Haniku ?
Pojedeš letos i nějaký "normální seriál SBK, třeba Alpe Adria ? Pokud ano v jakých barvách?

?dotaz pro Viktora Nosse ?
Proč už ne IV Racing, proč Mercury?

Dík
Valter

Odpověď od Karel Hanika z 01.05.2018 23:23

Ahoj, ano pojedu za tým Mercury racing šampionát Alpe Adria.

saďák
Dotaz od saďák položen 30.04.2018 10:09

Pro VN: Byl jsem 2x v Le Mans na 24 jako host ve Fr.týmu a zhruba vím co to obnáší ,takže smekám před Vámi,že jste udělali ještě super výsledek. Máte stéjný názor nebo jste zklamán?
Pro MS: Jak ses popasoval s přechodem na jiný motocykl?
Pro všechny:Co říkáte na atmosféru v Le Mans - své pocity.

Odpověď od Matěj Smrž z 01.05.2018 23:00

S Panigale jsem se srovnal celkem rychle. Jela výrazně pomaleji, než BMW, ale oproti tomu se s ní lépe zatáčelo a najíždělo do zatáček. Ve svém druhém stintu jsem zajel stejný čas jako na BMW a to jsem zaručeně hodně ztratil na rovinkách. I když jsem jel na Ducati poprvé, hodně rychle mi to sedlo a vzpomněl jsem si na rok 2011, kdy jsem jel v IDM na tovární KTM - podobný styl jízdy.

Odpověď od Karel Hanika z 01.05.2018 23:26

Za mě atmosféra v Le Mans jedinečná. Především ceremoniál před startem zavodu stojí za to zažít. Jsem potěšen, že jsem mohl odstartovat za svůj tým.

Odpověď od Jakub Smrž z 02.05.2018 10:55

Atmosféra v Le Mans je neskutečná a byť třeba v BSB je také strašně moc diváků, Le Mans je úplně jiné tím, jak si to tam diváci dokáží užívat třeba 3 dny v kuse.

IvanDvoutakťák
Dotaz od IvanDvoutakťák položen 30.04.2018 11:34

Především velký dík za další zážitek , po Bol´d´Or loni napodzim !

Snad můžete odpovědět, co vlastně se dělo Sylvainovi na brzdách a jestli problém "s plynem" měl příčinu
v tom "tajemném" ride-by-wire .

No a od Karla bych rád slyšel pár slov, jestli opravdu měl po opětovném přestupu z litra BMW na kubaturu
600 pocit (jak pravila fáma ) , že "to nejede" . . . ((-:

Odpověď od Karel Hanika z 01.05.2018 23:29

Ano, především když jsem loni jel ze Suzuky do Brna na Grand Prix. Je to opravdu velký rozdíl.

Foxx5
Dotaz od Foxx5 položen 30.04.2018 13:45

Chtěl bych se zeptat, asi Viktora, kdo byl z kluků byl v závodě nejdéle na trati a jak kluci doplňovali energii, co jedli a co pily za nápoje při takovém záhulu.

Jinak velká gratulace! Fandimééé!

Odpověď od Jakub Smrž z 02.05.2018 10:57

Jedli jsme převážně těstoviny a rýži, pili vodu, sem tam něco sladšího a hlavně používali hodně doplňků Extrifit. Různé gely, ionťáky, kaše, atd.

Jakub-od-X-bikers
Dotaz od Jakub-od-X-bikers položen 30.04.2018 20:16

Viktore, jak složitá byla cesta od pořádání Czech Endurance Cupu k teamu, který jede World Endurance? Karle, Kubo a Matěji, jak moc přenastavujete motorku mezi jednotlivými stinty, anebo jak moc se musíte svým stylem přizpůsobovat nastavení motorky?

Odpověď od Karel Hanika z 01.05.2018 23:33

Ahoj, motorku nastavujeme pouze v trénincích před závodem a potom během závodu již není žádný čas na změnu nastavení. Každý se samozřejmě musí svým stylem přizpůsobit protože nejde motorku nastavit tak, aby každému 100% vyhovovala.

Odpověď od Matěj Smrž z 01.05.2018 23:43

Mezi samotnými stinty už není prostor na nastavování, mění se pouze pneumatiky, tankuje se a maximálně se vymění destičky a maže řetěz... To vše samozřejmě za normálních okolností a když na motorce není žádný problém. Pro nastavení pro všechny 3 jezdce slouží testy a tréninky a musíme se na všem dohodnout. Nevím jak to funguje v jiných týmech a jestli to je někdy problém, ale my s Kubou a Kájou jsme se domluvili na všem naprosto v pohodě.

Odpověď od Jakub Smrž z 02.05.2018 11:00

Mezi stinty už se nedělá nic, pokud není nějaký vážný problém nebo by například nebylo na trati 10cm vody. Na nastavení jsme pracovali v průběhu testů a tréninků tak, aby se pak na motorku nemuselo sáhnout a tím jsme ušetřili co nejvíce času při pitstopech. Samozřejmě je strašnej rozdíl mezi začátkem a koncem stintu, kdy motorka váží úplně jinak a tím pádem se jinak chová. Ale najedeš tolik kolik, že to už skoro nevnímáš a umíš se přizpůsobit.

Lutherek
Dotaz od Lutherek položen 30.04.2018 21:22

zajímalo by mě jestli je motorka po takové náloži použitelná do dalších závodů, nebo co se potom s motorkou děje??

lájoš
Dotaz od lájoš položen 30.04.2018 22:31

Kolik stojí taková 24 hodinovka, kolik zničíte pneumatik apod., jaký máte partnery. Dík

SLEEPER
Dotaz od SLEEPER položen 01.05.2018 09:29

Za me snad ani nic, alespon vam popreji hodne stesti a uspechu. :)

Filiozofii bri Smrzu zname, a tak neporedpokladam, ze by se dal ocekavat navrat do cirkusu wsbk (mam namysli byt opravdu profi - placeny jezdec), ale urcite by to bylo jen prijemne prekvapeni.

Ale nakonec se zeptam Kaji Haniky, jake jsou realne vyhlidky pro dalsi jezdeckou karieru a jakym smerem by ses rad vydal?
Diky.

GL borci! :)

Odpověď od Matěj Smrž z 01.05.2018 23:11

Děkujeme za přání!

Odpověď od Karel Hanika z 01.05.2018 23:40

Ahoj, děkujeme. Rád bych svou budoucnost měl v šampionátu WSBK, protože motorka s tak velkým výkonem mi jezdecky sedí. Takže bych se určitě rád vydal tímto směrem. EWC je skvělý šampionát k naučení se s touto motorkou.

Odpověď od Jakub Smrž z 02.05.2018 11:00

Není to jen o tom být za to zaplacený, ale také mít možnost jezdit dobré výsledky :-)

Etien
Dotaz od Etien položen 01.05.2018 12:34

Jak vypadá kompletní zázemí týmu, tedy krom jezdců, kdo všechno tvoří tým Mercury Racing?

Etien
Dotaz od Etien položen 01.05.2018 12:34

Od první myšlenky jet vytrvalostní MS do prvního startu ve FIM EWC uplynulo přibližně kolik času? Jak komplikovaná to byla cesta?

Etien
Dotaz od Etien položen 01.05.2018 12:35

Pojedete také poslední podnik sezony 2017/18 v japonské Suzuce?

Odpověď od Jakub Smrž z 02.05.2018 11:01

Ano, pokud se nic zvláštního nestane, pojedeme ve složení Kája, Mates a já

Etien
Dotaz od Etien položen 01.05.2018 12:35

Pro Jakuba, je hodně komplikované střídat motorky pro vytrvalostní závody a závody britského šampionátu BSB?

Odpověď od Jakub Smrž z 02.05.2018 11:03

Rozhodně to není jednoduchý a bylo i znát, že jsem v Le Mans co se času týče nebyl schopen podat 100% výkon. Prakticky jsem slezl z motorky v Anglii, přeleťel do Francie a tam ještě ten den jezdil. Motorky jsou dost odlišné, ale postupem času to bude snazší zvykání.

Etien
Dotaz od Etien položen 01.05.2018 12:35

V Le Mans byl Matěj náhradním jezdcem, ale nakonec závodil s Ducati. Jak k této spolupráci došlo a jaký to byl závod pro jezdce zvyklého na BMW?

Odpověď od Matěj Smrž z 01.05.2018 23:20

Maximálně hodinu po Warm-upu musí manažer týmu nahlásit 3 jezdce, co nastoupí do závodu. Protože jsem jako náhradník už "neměl práci", jednoduše jsem vyhověl jinému týmu, kterému se jeden ze třech stabilních jezdců zranil. Možností bylo víc, ale nakonec padlo rozhodnutí startovat na Ducati. Jelikož je to moje první sezóna v Endurance, bylo super, že jsem si mohl vyzkoušet závod a nasbírat tak nějaké zkušenosti pro další podniky s Viktorovo týmem.

Oňas
Dotaz od Oňas položen 01.05.2018 13:32

Dobry den,jakym zpusobem resite dolivani oleje a jak presne vite kolik dolit.Pripadne menite i olej behem zavodu v motoru?
Diky

Máma-RM
Dotaz od Máma-RM položen 01.05.2018 17:21

Proč s Vámi nejel Lukáš Pešek jako Váš dosavadní nejrychlejší jezdec se kterým mate mnoho vynikajících výsledků?

motokawasaki
Dotaz od motokawasaki položen 01.05.2018 21:07

Dobrý den
Nejdřív chci celému týmu poblahopřát ke skvělému umístění jste borci!
Dotazy na Jakuba a na Karla:

1) Liší se nějak trénink a fyzická příprava na vytrvalostní závody od těch klasických?

2) Jaké máte možnosti relaxace mezi stinty? snažíte se usnout, nebo to adrenalin nedovolí? Nebo jen studená voda, ionťák a jdete na to?

3) Byla jízda bez kontroly trakce ve druhé části závodu, kdy se asi začínala více projevovat únava hodně náročná?

4) Jak moc se projevila porucha quickshifteru na rychlosti na kolo, zpomalilo vás to hodně?

5) Měla na konečný skvělý výsledek vliv i dobrá nálada v týmu, to, že jste si sedli?

Pro pana Nose:
1) Byli jste tým s nejkratšími přestávkami, trénovali mechanici také tak tvrdě jako jezci?

Těšíme se na vás na Slovakiaringu, hodně štěstí.

Odpověď od Karel Hanika z 01.05.2018 23:53

Dobrý den, moc děkujeme za podporu. 1) v mojí přípravě se oproti závodění v mistrovství světa nic nezmeňilo. Oboje jsou fyzicky náročné, samozřejmě endurance trochu víc, ale je to pro všechny stejné. 2) ja osobně jsem spal zhruba 2 hodiny mezi 5. a 7.hodinou. Jinak přes den mezi stinty nám pomáhá masér a spousta jídla a pití. 3) a 4) ohledně trakce, ano bylo to náročnější, jelikož jsem jel na této motorce bez trakce poprvé a navíc k tomu bez quickshifteru. Jezdili jsme víceméně stejné časy jako když motorka fungovala na 100%. 5) Ano, náš tým je taková větší rodina, což je samozřejmě výhodou.

Odpověď od Jakub Smrž z 02.05.2018 12:47

Díky moc! Fyzická příprava je podle mě více méně stejná, to že jedeš třeba 8 nebo 9 stintů je stejně něco, co natrénovat nelze. Mezi stinty je to spíš o tom, kolik je hodin, kolik toho máš za sebou. Někdy je to jen napít se a odpočinout, někdy je třeba masáž, někdy jídlo a v noci pak zkusit usnout. Opravdu záleží na momentálním stavu. Jízda bez trakce byla relativně v pohodě, v tu hodinu už člověk měl odjeto dost kol a dokázal jet plynule. Navíc já v Anglii jezdím bez kontroly trakce už několik let, takže to nebyl vůbec problém. Ten quickshifter byl horší, protože při řazení nahoru jsme museli ubírat plyn a při podřazování mačkat spojku. Takže nejen že nás to mohlo třeba sekundu na kolo zpomalit, ale hlavně to byli i náročnější a nedalo se jet tak plynule. Nálada byla rozhodně super a to je i velká výhoda při takovým závodě. Celý tým je skvělá parta!

Autor článku obdržel prémii 14 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Driffter přispěl 2 Kč
Rosička přispěla 2 Kč
Foxx5 přispěl 2 Kč
Mailou přispěl 2 Kč
DutchTT přispěl 2 Kč
VIZI přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist