Rozhovor s Martinem Krátkým, evropskou jedničkou ve stuntridingu

Český závodník stuntridingu Martin Krátký má za sebou velmi úspěšnou sezonu. Letos v květnu vybojoval titul mistra Evropy a velmi dobře si vedl také v dalších závodech akrobatické jízdy na motorce, kde dosahoval umístění na stupních vítězů. Jak úspěšná bude nadcházející sezona teď jen stěží dokážeme odhadnout, ale pokud vidíme Martinovu narůstající formu, máme se určitě na co těšit.

Martin Krátký letos dokázal, že Češi mají k motorkám hodně blízko a jejich celosvětové úspěchy nejsou jen okruhové závody, ale stejně tak motokros, enduro, freestyle motkros nebo právě stuntriding. Martina jsme se v rozhovoru pro server Motorkáři.cz zeptali, jaká byla jeho sezona potom, co dobyl evropský titul.

Martine letošní sezona byla pro tebe určitě velmi úspěšná, protože si v květnu vybojoval titul mistra Evropy. Bylo díky tomu třeba snadnější získávat partnery/sponzory pro novou sezonu?
Martin Krátký: „Letošní rok pro mě na závodech byl opravdu povedený. Co se výsledků týká, tak rozhodně nejpovedenější. I v příštím roce budu jezdit za team P1 Moto Show, takže pro mě se nic nemění a hledání partnerů jde momentálně tak trochu mimo mě. Jinak samozřejmě, když se člověk může pochlubit nějakým výsledkem je to vždycky velká pomoc při hledání partnerů.“

Soupeři teď určitě závodí s tím, že chtějí porazit úřadujícího mistra Evropy. Cítíš během závodů nějaký tlak ohledně dosažených výsledků?
Martin Krátký: „Ne žádný tlak necítím. Ve špičce se všichni známe a víme jak kdo jezdí. Dřív jsem se zbytečně stresoval, protože jsem chtěl zajet dobrý výsledek a to často spíš jezdce svazuje.
Poslední dobou bych řekl, že se mi podařilo myšlenky na výsledky vytěsnit z hlavy a do závodů chodím s tím, že si ho jdu užít a musím říct, že mi tento přístup funguje. Samozřejmě to nešlo hned naučit hlavu nemyslet na výsledky, ale když koukám na fotky ze závodů, tak já se během ježdění na spoustě fotek směju, takže myslím, že si i závody užívám, jako když jezdím show.“

Závodil si také v marocké Casablance, kde jsi byl třetí. Jaké to bylo v Africe a to včetně cesty tam a zpět?
Martin Krátký: „Byl to super zážitek, vyrazit s partou jezdců z celého světa na týden do Afriky. Všechno to přišlo tak náhodou. V létě jsem si naplánoval výlet po Evropě a během plánování jsem dostal pozvánku na závod v Casablance. Původní plán byl vyrazit na tři týdny s dodávkou po Evropě a zúčastnit se jednoho závodu ve Francii. Takže v září jsem naložil motorku na závody, druhou motorku na cestování a vyrazil jsem do Francie. Projel jsem na motorce trochu Normandii a Bretaň, zúčastnil se závodu ve Francii (2. místo) a pokračoval do Španělska cestoval jsem a pomalu se přesouval směr Gibraltar. Kde jsem se sešel s dalšíma jezdcema a následovala naše společná cesta do Afriky (Casablanca 3.místo) Po návratu do Evropy jsem pokračoval do Portugalska, kde jsem strávil týden u kamaráda v Algarve. Další dva týdny jsem pak cestoval po španělském pobřeží, navštěvoval kamarády a zajímavá místa. Byl to opravdu úžasný výlet, jen já, dvě motorky v dodávce a pět týdnů na cestách u moře a oceánu. Nakonec můj výlet po Evropě s jednou návštěvou Afriky měl přes 8500 kilometrů.“

Co se týče techniky, zůstáváš u Kawasaki ZX6R Ninja nebo je třeba pro nadcházející ročník udělat nějaké změny? S kým spolupracuješ, co se týče provozu techniky?
Martin Krátký: „Stále budu jezdit na motorkách Kawasaki. Vše mám za ty roky vyladěné a pro moji potřebu jsou tyhle starší modely (rok 2005) dostačující. O techniku se starám sám s kamarády, prostě podle potřeby a času.“

Krátce po zisku evropského titulu jsi hovořil o závodu v Dubaji. Ten dopadl dle tvých představ?
Martin Krátký: „Závod v Dubaji nedopadl úplně podle představ, protože jsem trošku bojoval s technikou a také jsem měl problém s kolenem. Takže jsem musel celý víkend improvizovat při mém ježdění v rámci možností. Nakonec jsem skončil čtvrtý, takže s výsledkem jsem byl spokojený.“

Jak je to s dopravou motorky do Dubaje?
Martin Krátký: „Do Dubaje se posílala motorka lodí. Odvezla se do přístavu v Gdansku (Polsko), kde pořadatel naložil motorky evropských jezdců do kontejneru a poslal směr Dubaj. Jedna cesta trvá přibližně měsíc. Já pak přiletěl do Dubaje, zapojil baterku, dolil benzín a mohl jsem jezdit.“

Jak hodnotíš svoji letošní sezonu?
Martin Krátký: „Sezona 2017 byla super. Kromě akcí po Evropě, jsem měl možnost ukázat se také v Africe a Asii. Co se výsledků týče, tak nejhorší moje umístění bylo dvakrát čtvrté místo jinak se mi pokaždé podařilo pódium. Podíval jsem na spoustu zajímavých míst, zažil mraky zážitků se super lidmi, a kromě problému s kolenem, jsem od začátku ledna do půlky prosince odjel celý rok jen s pár modřinami.“

Tvůj nejlepší moment roku 2017?
Martin Krátký: „Samozřejmě výsledkově to bude první místo na závodě mistrovství Evropy v Maďarsku. Z mého pohledu těch momentů, kterých si cením bylo spoustu a jeden asi nedokážu vybrat. Celý rok jsem se mohl věnovat něčemu co mám hrozně rád, takže nejlepší moment pro mě je celý rok 2017.“

… a naopak byl i nějaký ten horší?
Martin Krátký: „Jasně, taky se občas něco nepovedlo, ale beru to jako součást mého snažení a i to k tomu patří. Důležité bylo poučit se a jít dál.“

Jaké máš plány nebo novinky pro nadcházející sezonu 2018?
Martin Krátký: „Protože sezona pro mě skončila teprve teď v sobotu, kdy jsem měl poslední show, tak moc plánů na příští rok zatím nemám. Vím, že bych se chtěl zase začít víc věnovat točení videí a možná se zúčastnit nějakého závodu v Americe. V Evropě je první závod už příští měsíc v Itálii, ale myslím, že ten v lednu vynechám.“

Co Martin Krátký a Vánoce?
Martin Krátký: „Na Vánoce se těším. Dárky mám nakoupené, ještě proběhne klasický vánoční úklid a jsem nachystaný. Během svátků pak budu trávit čas s kamarády a využiji toho, že se tak trochu zastaví čas.“

Martin Krátký - Sezona 2017

Motor Bike Expo Contest Verona (Itálie) – 2. místo
European Street Freestyle Cup (Maďarsko) – 1. místo
Stunters Battle (Polsko) – 4.místo
Northern Europe Streetbike Championship (Lotyšsko) – 2.místo
Czech Stunt Day (Ostrava) – 2.místo
Ouest Bike Show Contest (Francie) – 2.místo
International Stunt Championship (Maroko) – 3.místo
Stunt Masters Cup Dubaj (SAE) – 4.místo

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist