V Brně nastoupí Pierre Coppa v supersportech

O nadcházejícím víkendu nás čeká na Masarykově okruhu v Brně mistrovství světa superbiků. Světového šampionátu produkčních motocyklů třídy Supersport se také zúčastní Pierre Coppa, sympatický Ital s českými kořeny, žijící v Hořicích. Rozhovor připravil Daniel Rais z MotorVillage69​.

Pierre, jsi český závodník s italským jménem, vyrostl jsi v Terstu, ale závodíš především v Čechách. Jak to všechno vzniklo?
Pierre Coppa: „Od narození jsem vyrůstal v Terstu, ale cítil jsem se více Čechem, tak jsem se v pětadvaceti letech přestěhoval do Čech. Můj otec je Ital a mamka pochází z Kroměříže, takže jsem napůl Ital, napůl Čech.“

Itálie je země, kde je motorsport velmi populární a má tam i své bohaté tradice. Tam někde vznikla tvoje pověstná vášeň k motorkám a závodům? V Čechách tě známe především jako závodníka na přírodních okruzích.
Pierre Coppa: „Itálie je země, kde motorsport patří mezi nejpodstatnější sporty a co si budeme povídat, spousta špičkových jezdců pochází právě odtamtud. Ale důvod, proč jsem začal jezdit za českou vlajku je ten, že jsem cítil jak v Čechách tento sport ještě není tak zkažený jako v Itálii, navíc jsem získal svoji první licenci od fantastického člověka, Gerharda Ittnera, který pro nás jezdce moc znamenal, a který nás bohužel v zimě opustil. On mě utvrdil v rozhodnutí reprezentovat Českou republiku.“

„Navíc tento rok je to přesně deset let od mého prvního závodu. Tou dobou jsem ještě žil v Itálii, pamatuji si to jako dnes. Šampionát Alpe Adria v době své největší slávy a okruh Grobnik v Rijece. Spousta velmi rychlých jezdců, fantastické souboje a velké zkušenosti.“

„Ohledně přírodních okruhů, pár podniků jsem odjezdil, ale přiznávám, že to není můj šálek kávy. Naplňuje mě jízda na maximálním limitu a právě jedině na autodromu jí člověk může časem docílit. Jinak atmosféra některých příroďáků je jedinečná, a to třeba právě v Hořicích, kde bydlím.“


Na závodních okruzích jsi dosáhl Mistra republiky a dokonce držíš český traťový rekord na Masarykově okruhu v kubatuře 125SP. V 2016, jsi přesedlal do kategorie Supersport a teď se chystáš se svým týmem Motor Village 69 na velkou výzvu. Mistrovství světa Superbiků v Brně. Jak se to všechno takhle vyvine?
Pierre Coppa: „Po spousta letech na 125ccm jsem se již chtěl posouvat na silnější motocykl. Musíte k tomu podřídit mnohé. Dovolit si závodit v takto finančně náročné třídě znamenalo rozhodnutí založit projekt Motor Village 69. Díky všem lidem a pomocníkům okolo nás se nám to povedlo. Tvoříme i s našimi partnery velkou rodinu, která stojí při sobě jak v dobrém, tak i v okamžicích, kdy se zrovna nedaří. Nyní se chystáme splnit si asi ten největší sen, co jsme si ani nedokázali představit, že by mohl jednou přijít.“

Jak a kdy vznikl samotný nápad na celý projekt divoké karty při Mistrovství světa Supersportů 2018 v Brně a jaké jsou cíle?
Pierre Coppa: „Zásadním podnětem byl návrat mistrovství světa na Masarykův okruh. A jelikož bohužel v dnešní době tu nemáme mistrovství republiky či šampionát Alpe Adria na takové úrovni a s takovou účastí, jak ještě pamatujeme z nedávné minulosti, jedná se o jedinečnou příležitost závodit s těmi nejlepšími na světě na produkčních šestistovkách. Samotným cílem je do jisté míry už jen ta příležitost být na trati s těmi nejlepšími, vidět jejich nálety do zatáček, či výjezdy a pokud možno se učit, či pochytit od nich co nejvíce. Je to všechno o zkušenostech, chytit tempo těch rychlých kluků, nasát tu atmosféru a především si odnést právě ty zkušenosti, které vám start v závodu mistrovství světa dozajista přinese.“

Jak probíhaly přípravy, jak jsi trénoval a co technika? Přeci jen se budeš měřit se současnou jezdeckou světovou špičkou na nejrychlejších šestistovkách. Tovární týmy Yamahy, Kawasaki a další investují nemalé částky do vývoje svých strojů.
Pierre Coppa: „S pravidelnými tréninky jsem začal již na podzim. Kolo, běhání, v zimě jsem trávil spoustu času v bazénu plaváním a v posilovně a to vše podtržené správnou životosprávou.
S technikou je to tak, jdeme mezi nejlepší. Disponujeme motorkou z Mistrovství světa. Honda CBR600RR, kterou jste mohli vidět právě na posledním podniku WSBK v Brně v roce 2012. Tehdy ji sedlal francouz Valentin Debise v českém týmu SMS Racing Team, který si odvezl dva body za čtrnácté místo.“


Asi není jednoduché naladit takový stroj, dá se říci staršího data, na poměry současného startovního pole?
Pierre Coppa: „Hondy nalezneme i v současném startovním poli, i když je pravda, že třeba na nové Yamahy pomalu ztrácí dech. Hodně se od roku 2012 změnilo. Elektronika, zákaz trakce a tak dále. Ale uvidíme, jdeme do toho. Máme podporu a tým lidí právě i z bývalého týmu SMS Racing. Podvozek a telemetrii nám pomůže naladit Damian Sapinsky, v pozici šéfmechanika bude Martin Vitík a to celé pod záštitou manažera někdejšího týmu Jana Sasky.“

Tak budeme držet palce a děkujeme za rozhovor.
Pierre Coppa: „Děkujeme a budeme se na Vás těšit jak na okruhu, tak v TV.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist