Zajimava statistika ocima cisel po Mugellu

Italske Mugello bylo ovsem zajimave i ocima statistickych cisel

S cislem 46 uz 46 vitezstvi
Valentino Rossi se svym oblibenym startovnim cislem 46 dosahl diky uspechu v Mugellu uz 46. vitezstvi v kralovskeho kubature, tedy 500 ccm a MotoGP.
Rekordni naskok 49 bodu
Jeste nikdy od zavedeni aktuelniho bodoveho systemu 25, 20..atd – tedy od roku 1993, nemel vedouci pilot kralovske kubatury po 5 absolvovanych zavodech neuveritelny naskok 49 bodu.
189 zavodu bez prestavky
Max Biaggi chybel pri zavode Grand Prix naposled v roce 1992 pri GP Francie. Od te doby absolvoval 189 zavodu bez prestavky. A take Valentino Rossi, ktery debutoval v Malajsii 1996, od te doby nechybel ani jednou, tedy ma na svem konte uz 145 zavodu bez preruseni. Na tretim miste je potom Argentinec Sebastián Porto se 106 zavody bez pauzy.
48 zavodu kubatury 125 ccm – vzdy jiny vitez
Arnaud Vincent vyhral v roce 2002 v Donningtonu a nasledovne na Sachsenringu. A od nasledujiciho zavodu v Brne az do Mugella 2005 nedokazal zadny z pilotu teto tridy vyhrat dva zavody po sobe.
Nejrychlejsi byly Ducati
Mezi ctyrmi nejrychlejsimi motocykly uplynuleho vikendu jsou tri stroje Ducati – Carlos Checa 340,5 km/h, Loris Capirossi 336,4 km/h a take Roberto Rolfo 334,1 km/h ! Mezi se vklinila pouze Biaggiho Honda – 334,3 km/h.
Valentino Rossi uz po seste
Nedelni vitezstvi Valentina Rossiho bylo uz jeho seste v Mugellu, 1x vyhral ve stopetadvacitkach, 1x ve dvestepadesatkach a uz poctvrte v nejsilnejsi kubature.
14 startu v kralovske tride
Pro Brazilce Alexe Barosse to byl uz 14. start v nejsilnejsi kubature v Mugellu. Z techto 14 startu 1x vyhral – 2001 a 10x skoncil v Top – Ten.
Vede Honda se 14 vitezstvimi
Rossiho vitezstvi bylo pro Yamahu teprve ctvrte v poradi. Na teto italske trati doposud triumfovala 14x Honda. A teprve dvakrat vyhrala dalsi japonska znacka Suzuki.
V Mugellu poprve v roce 1974
Okruh v Mugellu byl hotov v roce 1974 a jelo se na nem poprve v zari tohoto roku italske mistrovstvi. Vyhral, kdo jiny nez Giacomo Agostini na Yamaze 500. O necele dva roky pozdeji – 16. kvetna 1976, se jel prvni zavod Grand Prix a vyhral Barry Sheene na Suzuki, pred Readem a Ferrarim. Suzuki obsadila tehdy vsech devet prvnich mist. Pole – Position patrilo pri premiere “Agovi” – 2.08.08 (= 147,4 km/h). Od te doby zustala delka trate nezmenena, v sobotu ziskal Pole – Position Rossimu – 1.49.22 (= 172,875 km/h).
V Monze 1968 bylo vpredu 5 Italu
Italsti piloti Rossi, Biaggi, Capirossi a Melandri se postarali svym umistenim na prvnich ctyrech mistech malem o takovy triumf, ktery se naposled podaril v Monze 1968 petici dalsich Italu: Vyhral Agostini (MV Agusta), pred Pasolinim (Benelli), Bergamontim (Paton), Paganim (Linto) a Bertarellim (Paton).

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist