U Repsol Hondy testovali s oběma modely RC213V

Tovární Honda začala s testováním brzy dopoledne a oba jezdci najeli kolem padesáti kol. Marc Márquez byl v testu nejrychlejší, Dani Pedrosa zajel třetí čas a na týmového kolegu ztratil jen 0,130 sekundy. Podobně jak ostatní nejdřív vyzkoušeli pneumatiky Michelin na RC213V 2015 a pak testovali nové stroje pro sezonu 2016.

Španěl Marc Márquez byl nejrychlejší, ale den začal pádem, když mu podklouzlo přední kolo ve třetí zatáčce. Později pracovali na nové elektronice a Márquez v rozhovoru s novináři uvedl, že nová elektronika je vrací trošku zpátky, protože s ní nebude snadné dostat motorku na úroveň letošního modelu. Španěl potvrdil, že s týmem teď intenzivně pracují na akceleraci, řízení trakce a distribuci výkonu.

„Vyjel jsem na dráhu a v úvodních kolech jsem přišel o předek,“ prozradil po úvodním dnu testu ve Valencii Marc Márquez. „Uvědomil jsem si, že nám pneumatiky Michelin dobře fungovaly v Aragonii, ale reagují jinak na každý typ asfaltu. Od tohoto momentu jsme začali znovu a jeli s motorkou, kterou jsme tu použili poslední víkend.“

„Pak jsme přešli na nový software a viděli, že nás ještě čeká kus práce. Je to teprve první den a je třeba nastavit spoustu věcí. V závěru dne jsme zkoušeli nový motor společně se softwarem Magneti Marelli, ale abychom učinili nějaké závěry potřebujeme předně dokončit nastavení elektroniky a když budeme mít dobrý základ, pak to teprve dokážeme správně ohodnotit.“

Dani Pedrosa během dne najel 49 kol s nejlepším časem 1'31,681 sekundy a k testu poznamenal: „Dnešní den byl dost rozdílný. Udělali jsem dost práce, ale je důležité přistupovat k daným věcem pozvolna. Nejdřív jsme měli nové pneumatiky, takže jsme k tomu přistupovali opatrně, abychom si postupně vytvořili potřebný cit a získali představu jak reagují na asfalt této dráhy.“

„Později jsme zkoušeli novou elektroniku Magneti Marelli a první pocit z toho máme ten, že jsou celkem dost v předběžném stádiu a určitě krok zpátky. V této chvíli nám elektronika působí hodně problémů a její použití je náročné. Musíme na tom tvrdě pracovat a přijít na to na jaké parametry bychom se měli nejvíc soustředit. Je to práce pro jezdce, protože musíte získat zkušenosti k tomu, abyste pochopili co máte a co ne ve srovnání z předchozí verzí.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist