Phillip Island - MotoGP, zavod

Neuveritelny zavod plny dramatickych udalosti vcetne poprve v praxi uplatneneho pravidla o vymene motocyklu videl maly australsky ostrov Phillip Island nedaleko Melbourne. A svym letosnim tretim vitezstvim se vicemistr sveta 2005 Ital Marco Melandri vratil do hry o titul letosniho sampiona. Ale pojdme se podivat na dnesni zavod pekne od zacatku.

Tesne pred startem zacala poprchavat a tak byl vyhlasen mokry zavod s tim, ze zrejme poprve dojde k uplatneni noveho pravidla o vymene celeho motocyklu. A od startu vyrazil Shinya Nakano tak rychle, jak kdyby se jelo snad jen na 5. kol.
Zacatek vubec nevysel Haydenovi a problemy mel i Rossi. Prvnim historickym jezdcem, ktery uplatnil pravidlo o vymene motocyklu, byl Brit James Ellison, dle meho nazoru to ale bylo prilis predcasne.
A po vymene motocyklu se slicky na mokre pneumatiky se zacaly dit veci. Do cela se dostal Sete Gibernau, naopak Rossi se propadl az na hranici Top - ten.
Do vedeni se pak dostal celkem hladce Marco Melandri na Honde a vyborne si vedl domaci Chris Vermeulen na Rizla Suzuki.
S temito tezkymi podminkami se absolutne nedokazal vyporadat prozatim druhy muz sampionatu, Daniel Pedrosa na tovarni Repsol Honde, ktery nakonec s kolem ztraty ! zachranil jeden jediny bod.
Pro me byl ovsem nejvetsim zklamanim vykon vodnika Kenny Robertse na KR - Honde, ten rovnez "chytl" na spici cely okruh ztraty a dojel az jako 14.
A kdyz uz se zdalo, ze si Sete Gibernau zajede za suverenem Melandrim a vybornym domacim Vermeulenem pro podiove umisteni a Valentino Rossi (v tu dobu 4.) ziska tentokrate na Nicky Haydena (5.) pouhe dva bodiky k dobru, tak uradujici svetovy sampion zajel kolo "snu", na cilove rovince predjel jeste "Mr. Hollywooda" a tak snizil naskok Haydena o dalsich 5 bodu, coz znamena 3 zavody pred koncem ztratu pouhych 21 bodu (pred Brnem to bylo 52 !) na "Kentucky Kidda".
Ovsem i Melandri a Pedrosa jsou se ztratou 32 bodu na Haydena stale jeste ve hre...!
GP Phillip Island, MotoGP, zavod
1. 33 HONDA Marco MELANDRI ITA 1 44'15.621 156.774 25 Fortuna Honda 2. 71 SUZUKI Chris VERMEULEN AUS 2 44'25.320 156.203 9.699 20 Rizla Suzuki MotoGP 3. 46 YAMAHA Valentino ROSSI ITA 3 44'26.147 156.155 10.526 16 Camel Yamaha Team 4. 15 DUCATI Sete GIBERNAU SPA 4 44'26.236 156.150 10.615 13 Ducati Marlboro Team 5. 69 HONDA Nicky HAYDEN USA 5 44'26.315 156.145 10.694 11 Repsol Honda Team 6. 27 HONDA Casey STONER AUS 6 44'26.944 156.108 11.323 10 Honda LCR 7. 65 DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 7 44'42.176 155.222 26.555 9 Ducati Marlboro Team 8. 56 KAWASAKI Shinya NAKANO JPN 8 44'42.287 155.215 26.666 8 Kawasaki Racing Team 9. 24 HONDA Toni ELIAS SPA 9 45'12.855 153.466 57.234 7 Fortuna Honda 10. 6 HONDA Makoto TAMADA JPN 10 45'17.852 153.184 1'02.231 6 Konica Minolta Honda 11. 17 KAWASAKI Randy DE PUNIET FRA 11 45'18.053 153.173 1'02.432 5 Kawasaki Racing Team 12. 21 SUZUKI John HOPKINS USA 12 45'34.430 152.255 1'18.809 4 Rizla Suzuki MotoGP 13. 66 DUCATI Alex HOFMANN GER 13 46'03.854 150.634 1'48.233 3 Pramac d'Antín MotoGP 14. 10 KR211V Kenny ROBERTS JR USA 14 44'23.691 150.287 1 kolo 2 Team Roberts 15. 26 HONDA Dani PEDROSA SPA 15 44'31.119 149.869 1 kolo 1 Repsol Honda Team 16. 77 YAMAHA James ELLISON GBR 16 45'35.526 140.487 2 kola Tech 3 Yamaha 17. 30 DUCATI Jose Luis CARDOSO SPA 17 44'57.572 136.528 3 kola Pramac d'Antín MotoGP

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist