Pedrosa je stále ve formě a v Misanu byl hodně blízko stupňům vítězů

Jezdec na divokou kartu Dani Pedrosa už nějaký ten rok nezávodí a jeho hlavní náplní práce je testování pro rakouskou KTM. Letos jel podruhé na divokou kartu a znovu si vedl výborně, když ve sprintu MotoGP™ obsadil čtvrté místo a v hlavním závodě stejné umístění zopakoval.

Španěl Dani Pedrosa jel závod s prototypem, který měl karbonový rám, tedy s motocyklem, který budou jezdci KTM Binder s Millerem testovat až v pondělním testu. Po skončení závodu MotoGP™ v Misanu, Perdosa řekl: „Jsem spokojený. Tento závod jsem si skutečně užil. V prvních kolech jsem trochu bojoval se zadní pneumatikou, protože jsem ji nedokázal dostatečně zahřát. Takže už v úvodním kole jsem měl několik horkých chvilek a ztrácel jsem kontakt s prvními třemi.“

„Pak mě předjel Binder (tovární jezdec KTM Brad Binder). Vlastně když jsem ho viděl přijíždět, řekl jsem si - “dobře, jeď“, protože jsem měl problémy s přilnavostí a nedokázal ho následovat. Jakmile jsem pak získal dobrou teplotu pneumatik, dokázal jsem získat zpět náskok, který jsem ztratil na začátku. Pak Binder havaroval, takže jsem byl znovu čtvrtý.“

„Snažil jsem se jezdit o něco rychleji, začal jsem jezdit kolem jednatřicet a viděl, že se začínám chytat. Když už jsem skoro skupinku dojel, měl jsem velký highsider a málem zase havaroval. Znovu jsem ztratil kontakt, ale ne moc. Říkal jsem si – “Když se k nim přiblížím, třeba se poperou a vznikne nějaká díra. Můžu se pak pokusit o stupně vítězů.“

„V posledních kolech se Pecco víc trápil. Řekl jsem si – “Poslední možnost jak zatlačit, pokusit se být blízko a možná naplánovat útok v posledních dvou kolech“. Byl jsem hned za ním. Když zjistil, že jsem blízko, dal do toho poslední zbytky sil a dokázal mě udržet za sebou. Takže znovu hodně blízko stupňům vítězů. Opět podobný závod jako včera, jen delší. Ale opravdu super víkend. Díky mému týmu a všem mým mechanikům.“

Po skončení závodu se zjistilo, že víc jak půlku závodu měl Španěl nižší než doporučený minimální tlak v pneumatikách. Stejně jako Maverick Viňales v Barceloně, dostal také Pedrosa za první přestupek pouze oficiální varování.

„Možná proto, že jsem jel sám, jsem nevyvinul dostatečný tlak. Protože včera jsem byl výš a vlastně ten pocit byl včera lepší než dnes,“ uvedl na toto téma Pedrosa a k uhlíkovému rámu jejich prototypu závěrem dodal: „Motorka fungovala celkem dobře. Jedna z důležitých věcí bylo zjistit výkon ve srovnání s konkurencí, ve slipstreamu a tak dále. Je vidět, že některé oblasti musíme ještě zlepšit. Je to teprve úplný, úplný začátek a my jsme se prostě rozhodli využít této šance a nasadit ho (karbonový rám) do závodu, abychom o něm měli lepší povědomí. Zítra (v pondělí) to vyzkouší naši jezdci.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist