Morbidelli: Speciální trénink postřehu není důležitý

Franco Morbidelli prožívá oproti loňsku podstatně povedenější sezonu. Jak ji hodnotí se dočtete v rozhovoru, který poskytl médiím na začátku letní přestávky a který vyšel i na našem webu.

Při setkání s novináři v Brně tak přišla řeč na jiná témata. Nejdřív se rozpovídal o svých tréninkových zvycích. „Mimo závodní víkend trávíme tréninkem zhruba tři až čtyři hodiny denně. Kombinuji ježdění na různých typech motocyklů, běhání, cyklistiku a posilovnu. Řekl bych, že trénuju docela jednoduše a nehledám v tom vědu. Myslím, že třeba postřeh si skvěle protrénujete při ježdění na různých motorkách proti dalším lidem. Neděláme žádná cvičení na postřeh s blikajícími světly. Ani mentálně se nepřipravuji nijak speciálně. Necvičím jógu.“ V této souvislosti ocenil i význam svého členství ve VR46 Academy, kde měl jako její první člen veškerou pozornost „The Doctora“. „Jsem hrdý, že jsem byl první, ale na druhou stranu je to minulost. Nemůžu něčím takovým žít navěky. Nijak mi nevadí, že jsem o tuto exkluzivitu postupně přišel. Naopak je to ku prospěchu. Trénujete společně s dalšími skvělými jezdci, z nichž někteří už jezdí MotoGP. To člověka vždy motivuje,“ říká rodák z Říma.

Své letošní zlepšení vidí logicky především ve změně motocyklu. Honda je podle něj velmi agresivní a oproti Yamaze mnohem divočejší motorka. „Výhoda Yamahy oproti Hondě je stabilita a celkově klidnější styl jízdy. Honda má zase lepší přilnavost.“

Hokej s hráči Komety si v Brně sice nevyzkoušel, ale zavzpomínal na doprovodný program v Assenu, kde pod dozorem Bruna Spenglera řídil BMW ze šampionátu DTM. „Byla to skvělá zkušenost. Miluju motosport v jakékoliv podobě. Občas si jdu zajezdit na motokárách, ale to se samozřejmě s jízdou ve voze DTM nedá srovnávat. V Assenu jsem ale zjistil, že i takový speciál zvládnu uřídit a úplnou ostudu bych si snad neudělal, takže by mě určitě v budoucnu lákalo si nějaké závody v autech vyzkoušet,“ prozradil.

Podělil se také o své dojmy z prvního závodu MotoE, který charakterizoval jedním slovem – krátký. Po pádu Lorenza Savadoriho totiž traťoví komisaři závod na Sachsenringu ukončili a elektromotorky tak odjely pouhých pět kol. Přes mírné rozpaky však Morbidelli nad tímto šampionátem hůl neláme. „Jsem rád, že třída MotoE vznikla. Je to zajímavý doplňkový šampionát s velmi kvalitními jezdci. Ze všeho nejvíc se mi na této kategorii líbí kvalifikační formát Superpole, kde má každý jezdec jediné kolo, aby získal pole position,“ říká jezdec týmu Petronas Yamaha.

Morbidelliho i jeho týmového kolegu Fabia Quartarara možná v prosinci čeká premiéra v MS vytrvalostních závodů. Přál by si to ředitel okruhu v Sepangu Razlan Razali. Sepang hostí tento šampionát premiérově v prosinci, kdy se zde pojede osmihodinový závod. Morbidelli toto téma nechává otevřené, ale přiznává, že EWC nijak moc nesleduje. „Třeba výsledky osmihodinovky v Suzuce jsem samozřejmě zaregistroval, ale na závod jsem se nedíval. Přece jen se jel docela brzo ráno evropského času. Jestli ale bude zájem, abychom se v Sepangu představili, bránit se tomu nebudu. Jen je potřeba důkladně zvážit všechna pro a proti,“ dodává čtyřiadvacetiletý Ital s brazilskými kořeny.

Informace o redaktorovi

Radek Babička - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Rosička přispěla 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist