Kývnout na nabídku Yamahy nebyl až takový problém, prozradil Rins

Španěl Alex Rins v jednom z rozhovorů prozradil, že pro něho nebylo až tak těžké kývnout na nabídku Yamahy, třebaže loučení s týmem bude těžké. Po šesti sezonách továrního jezdce Suzuki Rins vyzkoušel roli jezdce soukromého týmu, což nebylo stejné jako jeho předchozí zkušenosti. Třebaže měl smlouvu s HRC a příslib nové motorky, ne vše šlo podle plánu.

Vítěz šesti závodů MotoGP™ Alex Rin prozradil, že dal loni přednost LCR Hondě před týmy Gresini Racing nebo RNF Aprilia právě kvůli tomu, že získal jednak dvouletý kontrakt s HRC a především příslib nejnovějšího prototypu. Sezonu ale zahájil na zcela jiném podvozku než tovární tým Repsol Honda. Přesto všechny šokoval, když v Texasu zajel na druhé místo ve sprintu a hlavní závod vyhrál.

„Upřímně řečeno, nechci říkat, že bylo tak těžké se rozhodnout, ale nebylo to snadné vůči týmu, řekněme to takhle,“ odpověděl Alex Rins na otázku, zda bylo těžké se rozhodnout a předčasně od LCR Hondy odejít. Yamaha využila dodatku ve smlouvě, který předčasné ukončení smlouvy Rinsovi umožnoval. „Moje smlouva je oficiální (smlouva s HRC), je tovární, ale podpora nebyla taková, jakou jsem měl například u Suzuki.“

„Nebylo snadné opustit tým, protože se v týmu cítím super dobře a Lucio (majitel a šéf týmu Lucio Cecchinello) je super skvělý člověk. Ve finále je to ale tak, že být v továrním týmu není totéž jako být v týmu satelitním,“ dodal Rins.

Sedmadvacetiletý závodník je po zranění z Mugella mimo hru a na Red Bull Ring přijel o berlích, aby svůj tým podpořil. Přestože od italské Grand Prix nezávodí, je čtrnáctým jezdcem průběžného hodnocení a nejvýše postaveným jezdcem Hondy. Navíc je do dnešního dne jediným jezdcem Hondy, který letos dosáhl na stupních vítězů.

„Určitě jsem docela ohromen tím, jak evropští výrobci zlepšili své motocykly. Pokrok, který udělali je působivý, protože to není jen Ducati, je to také Aprilia, a KTM. Myslím tím, že pracují opravdu tvrdě. Je pravda, že právě teď jsou oba japonští výrobci vzadu. Z výsledků můžeme vidět, že Honda se trápí více než Yamaha, v Silverstone i tady (Red Bull Ring). Ale určitě pracují na tom, aby se zlepšili. Nechci soudit, ale myslím si, že musí změnit mentalitu a způsob práce. Není to otázka jezdců, je to spíš na straně inženýrů,“ dodal Alex Rins, jehož u LCR Hondy v roce 2024 nahradí Johann Zarco, současný jezdec Pramac Racingu (Ducati).

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist