“Je to skoro deprimujici”

Franco Battaini sice pojede dale, az do konce sezony 2005, motocykl WCM – Blata, soucasne ale prevezme ulohu testovaciho pilota Aprilie kubatury do 250 ccm.

Na motocyklu WCM – Blata se starym motorem Yamaha R1 neziskal zkuseny Ital letos ani bod do mistrovskeho sampionatu v kubature MotoGP. A po sestivalcovem motoru, ktery jezdcum slibil sef ceske firmy Pavel Blata, chybi doposud jakakoliv stopa. Zadny zazrak tedy, ze zkuseny italsky jezdec (131 absolvovanych startu v zavodech Grand Prix) proziva flustrujici obdobi sveho zavodeni.
Proc vlastne neprestoupil Battaini, tak jako rada dalsich ex-pilotu GP do superbiku ? Odpoved Franca Battainiho je primocara: " V superbicich jsem mel kontakt s tymem Meregalli, ti se ovsem rozhodli pro Hagu. A pak prisla nabidka od WCM, od Petera Clifforda. Bylo mi receno, ze nemusime vubec testovat stare ctyrvalcove motory, nebot dostaneme nove sestivalce hned na prvni zavod do Jerezu. A to bylo pro me zajimave, zkusit neco noveho. Ale je to Blata, ktery nedodrzel slovo. Ne tym WCM, jeho sef Peter Clifford me pravidelne plati a dela vse, co je v jeho silach”.
Zle jazyky a rada expertu dokonce tvrdi, ze se na zavodni draze novy sestivalec Blata V6 vubec neobjevi. K tomuto tematu se ovsem Franco Battaini vyjadril vicemene vyhybave: “Novy Blata V6 jeste nikdo ani v dilne nenastartoval, ja jsem videl na computeru pouze jeho skicy. A zde vypadal velmi dobre. Ale dokud nepodstoupi aspon test v dilne, tak si nemuzeme byt jisti, jestli koncem srpna pojede v Brne. A to mame uz konec cervence.”
Sef tymu Peter Clifford pusobi velmi nervoznim dojmem, jak by take ne, ma s Blatou podepsanou petiletou smlouvu o dodavce motoru pro svuj tym a to zde byla jeste Blatova slova o podpore ceske vlady a vstupu novych ceskych sponzoru. Doposud vsak Pavel Blata tyto nadeje tymu WCM nesplnil. Ovsem jak sef tymu Peter Clifford, tak i majitel Bob MacLean se dale Pavla Blaty zastavaji: “Nebylo to pro neho lehke a zrejme trochu podcenil situaci a sve moznosti. Musel zaroven vytvorit zavodni oddeleni a jeste vyvijet uplne novy motocykl. A pro malou tovarnu je trida MotoGP hodne tvrdym oriskem”
. ”Jedno je ale jiste, soucasna WCM – Blata je pomalejsi nez superbikova Yamaha. Po teto sezone musim byt rad, pokud budu moc pro Aprilii 250 ccm aspon testovat a spokojit se s nejakym tim startem na divokou kartu v roce 2006”, rika na zaver italsky pilot, ktery skoncil v kubature do 250 ccm nekolikrat jako nejlepsi soukromy jezdec sezony vubec.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist