Největší hvězdy československé silnice (14)

Legendou se ještě nestal, přesto si své jméno již vydobil nejen v naší malé zemi. Řeč je tentokrát o Lukáši Peškovi.

PEŠEK Lukáš
* 22.11.1985 Praha
GP Německa (Sachsenring 2005 - 6.Derbi 125)
Klasifikace MS:
2003: 30.místo (Yamaha 250cc) Yamaha Kurz 12.místo (Phillip Island,AUS)
2004: 21.místo (Honda 125cc) Ajo Motorsport 08.místo (Estoril, POR)
2005: 19.místo (Derbi 125cc) Metis racing 06.místo (Sachsenring, GER)
V současnosti největší naděje české silnice má dnes stálé angažmá. Premiérově začínal na minibikách, ale poměrně záhy přestoupil do třídy 125. Ve čtrnácti letech už skončil v mistrovství republiky se svojí Hondou na 13.místě a zažil tak ještě kralování Kuby Smrže. Navíc se stal juniorským mistrem ČR a postupná tendence výkonů směrem k nejlepším byla dobře patrná. Na sklonku sezóny ho 4.místo z Brna katapultovalo do oblasti zájmu. Doted´ slyším Hanusche, že byl Lukášem fascinován. Přesto mu napřesrok neposkytl takovou podporu. Lukáš zůstal věrný barvám Kart Centra a za pomoci svého otce a kvalitního motocyklu dosáhl v roce 2001 již na 2.místo, těsně za Matějem Smržem. Znovu mu vyšlo Brno - 2x zde vyhrál. Následující rok již doma kraloval naprosto nekompromisně. Navíc přidal nesmírně ceněné 3.místo z ME, kubatura 125cc.
Poprvé si vyzkoušel i domácí Grand Prix, ale nevedlo se mu. Jezdil kolem 20.místa, aby v polovině závodu upadl. Další možnost dostat se mezi nejlepší přijal na divokou kartu v Barceloně. Nahradil zde otřeseného Huleše a dojel těsně za body na 16.místě. Stejnou smůlu bohužel měl i na Sachsenringu a v Brně. Poprvé se mu zadařilo až v Austrálii, kde si vyjel první mistrovské body za 12.místo a to i přesto, že v posledním kole spadl. V evropském šampionátu díky určité vytíženosti stihl pár bodů a celkově skončil šestý. Rok 2003 tedy možno považovat za úspěšný, vzhledem k tomu, že Lukáš změnil třídu i stroj. Yamaha 250 v barvách týmu Kurz ale stejně nebylo to pravé ořechové, takže se Pešek rozhodl pro přestup zpět do stopětadvacítek.
S Hondou týmu Ajo se statečně rval, poprvé coby stálý jezdec mistrovství světa. Nutno připomenout, že se stal pouze soukromníkem, a tak konečné 21.místo s 20 získanými body zase tak nezamrzelo. Zvlášť když Lukáš několikrát upozornil na své kvality. Osmé místo z Estorilu stále patří k jeho nejlepším.
"Pešek stál na startu až jako třináctý. Měl ovšem dobrý start, několik jezdců povypadalo a Lukáš se neustále držel skupiny bojující o 3.místo. Doslova se rval o každý metr s Talmácsim, jemuž skvěle jela Malaguti. Nakonec zkušenějšímu jezdci podlehl, ale i tak dokázal, že jeho výsledky směrem k první desítce nejsou vůbec náhodné."
Závod se jel týden po Brně, kde Lukáš dlouho živil naději domácích fandů. Jezdil naprosto vyrovnaně na 4.místě až do 9.kola, kdy se mu zadřel motor. V Motegi a Jerezu zase upadl následkem vlastní chyby z 9.místa. Tedy bodů mohlo být víc. Napřesrok Pešek osedlal novou Derbi a byl vybrán jako tovární jezdec ve službách D.Brivia! Sezóna pokračovala devátým místem ze Shanghaie. Daleko největším úspěchem ovšem skončil závod na Sachsenringu. Šesté místo bylo velice překvapivé, škoda předčasného konce závodu po pádu Poggialiho. Sezóna 2005 pak následovala s velkým rozčarováním. Pešek si stěžoval na stroj a celková nálada v týmu se přenesla i na trať. Tolik k pouhým sedmi bodům vydolovaným po brněnském podniku. Celkově 19.místo určitě nebylo přijato se spokojeností. Snad Lukáš příští rok konečně ukáže co v něm skutečně je. Zatím se nemohl plně spolehnout na motocykl, ale i tak dělal mnoho jezdeckých chyb.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist