Testy v Jerezu uzavřel nejrychlejším časem Acosta, Salač čtrnáctý

Na jihu Španělska měli jezdci a týmy MS silničních motocyklů třídy Moto2 šanci si vyzkoušet nové motory Triumph, které nabízí o 400 otáček víc než předchozí verze. Počasí jezdcům přálo i druhý den, a tak měli všichni šanci najet potřebné kilometry. Nejrychlejším časem se znovu prezentoval domácí závodník Pedro Acosta, český reprezentant Filip Salač uzavřel test v Jerezu čtrnáctým časem.

Španěl Pedro Acosta (Red Bull KTM Ajo) ve středu zvládl 52 kol s maximem na 1’41,309 sekundy, což je rychlejší čas než platný rekord Sama Lowese z roku 2021, který má hodnotu 1’41,313 sekundy. „Po téměř čtyřměsíční zimní přestávce jsem s těmito dvěma dny testování spokojen,“ prozradil Pedro Acosta. „Těšil jsem se na návrat na motorku a myslím, že jsem udělal velký krok vpřed. Ve srovnání s minulým rokem bylo třeba zlepšit určité aspekty a podařilo se nám učinit krok vpřed. Test v Portimau pro nás bude důležitý, takže bude zapotřebí pokračovat stejným způsobem.“

Naprosto stejný čas na kolo 1’41,575 sekundy zajel Aron Canet (FlexBox HP40) a Alonso Lopez (SpeedUp Racing). Do jedné sekundy zajel čtvrtý Tony Arbolino (ELF Marc VDS Racing Team), pátý Sam Lowes (ELF Marc VDS Racing Team), šestý Albert Arenas (Red Bull KTM Ajo), sedmý Lukas Tulovic (LIQUI MOLY Husqvarna Intact GP Team), osmý Joe Roberts (Italtrans Racing Team), devátý Barry Baltus (RW Racing GP) a desátý Manuel Gonzalez (Yamaha VR46 Master Camp Team).

Český závodník Filip Salač (QJMotor Gresini Racing) zvládl během dne 40 kol s čtrnáctým nejrychlejším časem 1’42,566 sekundy, což bylo o 1,257 sekundy pomalejší maximum než v případě prvního Acosty. Na první desítku Čech ztratil 0,259 sekundy a jeho náskok na týmového kolegu, patnáctého Jeremy Alcobu (QJMotor Gresini Racing), představoval jedinou tisícinu sekundy.

„Jsem moc rád, že jsme se po dlouhé zimní přestávce konečně vrátili na trať,“ uvedl po skončení testu Filip Salač. „Během dvou dnů jsme tvrdě pracovali, ale také jsme si to užili! První den jsem se snažil získat potřebnou jistotu s motorkou, což nebylo snadné, jelikož jsem s ní jezdil naposledy před více jak třemi měsíci. Druhý den se nám hned podařilo zajeli dobrý čas, ale ve druhém výjezdu jsem udělal začátečnickou chybu a havaroval. Naštěstí jsem v pořádku. Tým odvedl perfektní práci při opravě motorky, díky čemuž jsem se mohl vrátit na trať a pokračovat v dobrém tempu. Měkké pneumatiky jsme nezkoušeli, protože nám k tomu chyběl potřebný krok. V uplynulých dvou dnech jsme nepředvedli náš skutečný potenciál, takže se už nemůžu dočkat až to uděláme v Portimau!“

Test Moto2 - 2.den
Středa, 15.3.2023 - Jerez (SPA)
1. # 37 Pedro ACOSTA  SPA 1'41.309    52 kol
2. # 40 Aron CANET  SPA 1'41.575 +0.266 59
3. # 21 Alonso LOPEZ  SPA 1'41.575 +0.266 74
4. # 14 Tony ARBOLINO  ITA 1'41.732 +0.424 69
5. # 22 Sam LOWES  GBR 1'41.851 +0.542 79
6. # 75 Albert ARENAS  SPA 1'41.852 +0.543 47
7. # 3 Lukas TULOVIC  GER 1'42.078 +0.769 51
8. # 16 Joe ROBERTS  USA 1'42.174 +0.865 65
9. # 7 Barry BALTUS  BEL 1'42.190 +0.881 46
10. # 18 Manuel GONZALEZ  SPA 1'42.307 +0.998 54
11. # 64 Bo BENDSNEYDER  NED 1'42.401 +1.092 71
12. # 54 Fermin ALDEGUER  SPA 1'42.473 +1.164 70
13. # 35 Somkiat CHANTRA  TUR 1'42.476 +1.167 37
14. # 12 Filip SALAČ CZE 1'42.566 +1.257 40
15. # 52 Jeremy ALCOBA  SPA 1'42.567 +1.258 55
16. # 15 Darryn BINDER  RSA 1'42.622 +1.313 54
17. # 4 Sean Dylan KELLY  USA 1'42.832 +1.523 68
18. # 71 Dennis FOGGIA  ITA 1'42.870 +1.561 64
19. # 96 Jake DIXON  GBR 1'42.884 +1.575 30
20. # 84 Zonta VD GOORBERGH  NED 1'42.902 +1.593 52
21. # 11 Sergio GARCIA  SPA 1'42.911 +1.603 68
22. # 13 Celestino VIETTI  ITA 1'43.023 +1.715 58
23. # 24 Marcos RAMIREZ  SPA 1'43.130 +1.821 54
24. # 19 Lorenzo DALLA PORTA  ITA 1'43.173 +1.864 65
25. # 33 Rory SKINNER  GBR 1'43.174 +1.865 59
26. # 72 Borja GOMEZ  SPA 1'43.254 +1.945 43
27. # 28 Izan GUEVARA  SPA 1'43.586 +2.277 69
28. # 5 Kohta NOZANE  JAP 1'44.241 +2.932 78
29. # 98 David SANCHIS  SPA 1'44.622 +3.313 54

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist