FTR moto: V roce bez MS-Moto2?

Britský výrobce šasí FTR moto vybaví celkem pět pilotů MotoGP, k tomu ještě deset v kubatuře Moto3. Ovšem Moto2 je hodně problematický případ.

Britský výrobce podvozku «FTR moto» nasadí v následující sezoně MotoGP v královské kubatuře dokonce pět motocyklů Claiming-Rule! Dva biky FTR-Kawasaki budou pilotovat v týmu Forward Racing Colin Edwards a Claudio Corti, dva další motocykly FTR-Kawa pojedou ve stáji BQR-Avintia Hiroshi Aoyama a Héctor Barbera, a k tomu je třeba připočítat jeden FTR-Honda ve stáji Go & Fun-Gresini pro Bryana Staringa.
Ovšem FTR ztratil hodně pozic v MS-Moto2 ve prospěch největších konkurentů Kalex, Suter a Speed-up, což je závodní tým od Lucy Boscoscura. Bývalému pilotovi GP Boscoscurovi dokonce Britové vyčítají, že originál FTR z roku 2010 okopíroval - s tímto motocyklem vyhrál Andrea Iannone v sezóně 2010 v týmu Speed-up hned tři závody MS. A s originálem FTR vyhrál i náš Karel Abraham ve Valencii 2010. Lahůdkou pak je, že Speed-up bude zásobovat v sezoně 2013 hned čtyřčlenný tým Forward-Moto2 ve složení De Angelis, Corsi, Pasini a Cardús.

FTR by rád poslal 2013 aspoň jednoho jezdce se šasím FTR do kubatury MS-Moto2. Možná se mu to podaří, neboť zbrusu nový tým ESGP (zkratka pro Ekerold Stigefelt GP), podporovaný spolumajitelem Williamsu Patrickem Headem, chce nastoupit do šampionátu s Ginem Reou. Tento tým momentálně jedná s manažerem FTR Chrisem Herringem: "Pokud jednání nedopadnou dobře, tak nebudeme mít v MS-Moto2 vůbec zastoupení", říká Herring.
O to více se zvětšil počet jezdců s motocykly FTR-Honda v MS-Moto3. Aktuálně je to devět podvozků FTR pro motory Honda-NSF250R. Jedná se o následující stáje s těmito piloty: Vítěz závodu GP Romano Fenati z Team Italia a jeho týmový kolega Bagnaia, Racing Team Germany (McPhee, Miller), Ongetta (Isaac Viñales, Ferrari, Masbou) a Gresini (Antonelli, Baldassarri),

FTR moto prodal také po čtyřech motocyklech do španělského a italského šampionátu. Ve Španělsku probíhá velmi dobře spolupráce FTR s týmem FOGI, který patří Kanaďanovi Angusi Borlandovi. Ten už v minulosti poslal do závodů několik pilotů s wild card, jako třeba Keva Coghlana v Silverstone s FTR, nebo některé americké piloty v Indianapolis.

Samozřejmě, aby firma FTR moto zvládla vše časově, tak se personálně musela hodně posílit. Pro oddělení MotoGP přišel Nick Davies - jehož známe z dřívějšího působení u těchto stájí: Rothmans Honda, Team Roberts a Team Kanemoto. Phil Cripps má na starosti náhradní díly a je koordinátorem, i on přišel z týmu Kennyho Robertse. Mark Butler, dřívější designer u Robertse, se přes tým Formule-1 Marussia objevil nyní rovněž u FTR. A designer Rick Simpson zamířil k motocyklům FTR z týmu Aston Martin.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist