Kornfeil: "Myslím, že jsme připraveni"

Čtyřdenní a také poslední předsezonní IRTA testy kubatury Moto3 včera skončily na okruhu Jerez de la Frontera. A český jezdec Jakub Kornfeil a jeho nizozemský tým RW Racing mohou být určitě spokojeni. Nyní už nezbývá nic jiného, než zabalit závodní materiál do přepravních beden a poslat je do dějiště úvodního závodu MotoGP, tedy do katarského Losailu.

Na rozdíl od minulých - únorových - testů na stejném okruhu (pouze druhý den byl před měsícem na suchu), tak se tentokráte počasí na okruhu Jerez de la Frontera s výjimkou druhého deštivého dne opravdu vydařilo. Jakub Kornfeil - stejně jako další jezdci s motocykly Kalex KTM Jonas Folger a Eric Granado - mohl temtokrát používat nové dvojité výfuky od firmy Akrapovič. Tahle změna si ale vyžádala také změnu řadícího systému, který po celé tři dny trénování činil určité problémy. Řadit šlo českému jezdci dokonce tak ztuha, že si hned během prvního tréninku úplně odral palec své levé nohy a tak před každým dalším tréninkem musel navštěvovat známou Clinica Mobile kvůli obvazům již zmiňované části těla.
První den se "Kubajzovi" vůbec nevydařil, když v odpoledním tréninku ho zastavil prodřený kabel od vstřikovače Kornfeilova stroje. Po prvním dni testů se tak náš jezdec nacházel až na 29. pozici se ztrátou 2.761 sec. na Polemana - značkového kolegu - Jonase Folgera z Německa, který si tento nový výfuk od Akrapoviče nemohl vynachválit.

Druhý den testů bylo mokro a to byla "voda na mlýn" pro českého jezdce, který je známým "vodníkem". Tento den zakončil v Top-6, na ještě lepšího "vodníka" Jacka Millera s FTR-Hondou ztrácel 1.341 sec.
Ve zbytku testů se Jakub pohyboval stabilně v první desítce a to i přes stále přetrvávající problémy s řazením. Třetí den jsme ho zaznamenali v časové tabulce na místě devátém, když měl na nejrychlejšího pilota Mavericka Viňalese doposud nejmenší ztrátu, pouhých 1.251 sec. Tento den také zajel svůj nejlepší jerezský čas za sedm dní: 1.47.854, což znamenalo oproti únoru zlepšení o 0.845 sec. A ne všichni piloti se mohli takovýmto časovým progresem pochlubit.

Poslední den skončil Jakub Kornfeil osmý časem 1.48.168, tedy se ztrátou 1.794 sec na svého předchůdce v nizozemském týmu RW Racing GP, vicemistra světa Luise Saloma. Z Jerezu si tak po čtyřech dnech testování odváží český jezdec desátou příčku s časem 1,47:854.

A hlavně ho může těšit, že splnil nepsané pravidlo, být lepší než týmový kolega. Jeho staronovému týmovému kolegovi Jasperu Iwemovi se už tak moc nedařilo: sice se časově rovněž proti únoru zlepšil z 1.49.511 na 1.48.868, tedy o  0.643 sec., ale v pořadí časů si hodně pohoršil: z 18. místa v únoru mu nyní patří až 24  místo, když ale Iwemův odstup na nejrychlejšího pilota testů se z 2.706 sec. snížil na 2.494 sec.

Jakub Kornfeil: Tak a máme po testech. Myslím, že to byly docela příjemné dny strávené tady v Jerezu. Jen kromě druhého dne se jezdilo na suchu, takže oproti minulým testům to bylo s počasím mnohem lepší. První tři dny jsme měli velké problémy s řazením. Nemohli jsme najít ideální pozici pro řazení. Tím, že jedeme nové výfuky, jsme také museli změnit řadící systém. Řadit bylo dokonce až tak obtížné, že již po prvním čtyřicetiminutovém tréninku jsem měl kompletně sedřený palec, takže jsem každý den musel navštěvovat Clinicu kvůli obvazům. Odpolední dvouhodinový trénink jsem musel stát kvůli přetržené kabeláži od vstřikovače. Druhý den jsme tedy poprvé otestovali nové výfuky. Bylo je však velmi těžké porovnat se starými, protože na vodě je to úplně o něčem jiném. Od středy se konečně začalo pořádně jezdit. Počasí nám přálo, jen jsme se bohužel stále potýkali s problémem s řazením. Zkusili jsme tedy namontovat starý řadící systém se starým výfukem. S tím ale motorka vůbec nefungovala a navíc ztratila výkon. Vše jsme předělali zpět a ve středečním posledním tréninku se podařilo zajet i poměrně slušný čas. Navíc to už i dobře řadilo a já jsem se konečně mohl plně koncentrovat na jízdu a ne na to, jestli mně motorka na výjezdu ze zatáčky zařadí. Ve čtvrtek jsme absolvovali pouze dopolední trénink kvůli zkrácení dne a já se v něm umístil na sedmé pozici. První závod v Kataru je za dveřmi a já věřím, že jsme i přes tyto řešitelné potíže dobře připraveni. Mé poděkování patří celému týmu a všem mým partnerům, kteří mi umožňují tady být.“

Moto3 World Championship 2013 - Test IRTA Jerez
01- Luis Salom – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1.46.374 min.
02- Maverick Vinales – Team Calvo – KTM RC 250 GP – + 0.229 sec.
03- Alex Rins – Team Estrella Galicia 0,0 – KTM RC 250 GP – + 0.236
04- Alex Marquez – Team Estrella Galicia 0,0 – KTM RC 250 GP – + 0.612
05- Jonas Folger – MAPFRE Aspar Team Moto3 – KALEX KTM – + 0.636
06- Miguel Oliveira – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – + 1.174
07- Brad Binder – Ambrogio Racing – Suter Honda MMX3 – + 1.327
08- Eric Granado – MAPFRE Aspar Team Moto3 – KALEX KTM – + 1.368
09- Niklas AJo – Avant Tecno – KTM RC 250 R – + 1.413
10- Jakub Kornfeil – Redox RW Racing GP – KALEX KTM – + 1.480
11- Arthur Sissis – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – + 1.487
12- Danny Webb – Ambrogio Racing – Suter Honda MMX3 – + 1.585
13- Niccolò Antonelli – Go&Fun Gresini Moto3 – FTR Honda M313 – + 1.657
14- Jack Miller – Caretta Technology RTG – FTR Honda M313 – + 1.664
15- Isaac Vinales – Bimbo Ongetta Centro Seta – FTR Honda M313 – + 1.714
16- Efren Vazquez – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – + 1.721
17- Zulfahmi Khairuddin – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – + 1.817
18- Romano Fenati – San Carlo Team Italia – FTR Honda M313 – + 1.840
19- Alexis Masbou – Ongetta Rivacold – FTR Honda M313 – + 1.879
20- John McPhee – Caretta Technology RTG – FTR Honda M313 – + 2.178
21- Livio Loi – Marc VDS Racing Team – KALEX KTM – + 2.194
22- Lorenzo Baldassarri – Go&Fun Gresini Moto3 – FTR Honda M313 – + 2.445
23- Alessandro Tonucci – Team La Fonte Tascaracing – FTR Honda M313 – + 2.485
24- Jasper Iwema – RW Racing GP – KALEX KTM – + 2.494
25- Francesco Bagnaia – San Carlo Team Italia – FTR Honda M313 – + 2.512
26- Toni Finsterbusch – Kiefer Racing – KALEX KTM – + 2.614
27- Alan Techer – CIP Moto3 – TSRC3 Honda – + 2.755
28- Juanfran Guevara – CIP Moto3 – TSRC3 Honda – + 2.812
29- Philipp Ottl – Paddock TT Motion Events – KALEX KTM – + 2.874
30- Matteo Ferrari – Ongetta Centro Seta – FTR Honda M313 – + 2.925
31- Ana Carrasco – Team Calvo – KTM RC 250 R – + 3.105
32- Florian Alt – Kiefer Racing – KALEX KTM – + 3.366
33- Hyuga Watanabe – Team La Fonte Tascaracing – FTR Honda M313 – + 3.958
Nejlepší čas Jakuba Kornfeila - Jerez I. -  1.48.699 (10. místo)
Nejlepší čas Jakuba Kornfeila - Jerez II. - 1.47.854 (10. místo)
Ztráta na Polemana - Jerez I. 1.894 sec.
Ztráta na Polemana - Jerez II. - 1.480 sec.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist