Filip Salač k závodu MS Moto3 v Brně

Nepopsatelná atmosféra, skvělí fanoušci a mnoho cenných zkušeností nasbíral Filip Salač o uplynulém víkendu na Masarykově okruhu v Brně, při jeho premiérovém vystoupení na divokou kartu v mistrovství světa Moto3.

V pátek, před prvním vyjetím do volného tréninku, byla z Filipa ještě cítit velká nervozita, pak se ale rychle aklimatizoval a už ve druhém tréninku zaznamenal velký progres. Sice skončil pětadvacátý, ale se ztrátou jedné a půl vteřiny za prvním.

V sobotním posledním volném tréninku si Filip vedl skvěle. Šestnáctiletý, tedy nejmladší jezdec v poli, zabojoval a s časem 2'08,857 sekundy se dlouho držel na předních příčkách. Až poslední dvě kola před koncem byl odsunut na konečné dvanácté místo. Byl to nečekaný výsledek a po uznání od těch nejpovolanějších byl odhodlaný se svým juniorským teamem Cuna De Campeones Czech talent zabojovat o co nejlepší pozici na startovním roštu.

O pár hodin později se ale v kvalifikačním tréninku nedokázal prosadit. Od začátku se hodně ve všech týmech taktizovalo. Bohužel i v našem se čekalo na vyjetí se skupinkou, jenže po dlouhém stání v boxu měl Filip pouze něco málo přes čtyři minuty na zajetí rychlého kola. Bohužel mu na pit line zhasl motocykl, ztratil tak spousty času a o pouhou vteřinu svou šanci na dobrý kvalifikační výsledek promarnil. Bylo to velké zklamání, Filip je ale bojovník, a tak jsme se těšili na závodní den.

Po skvělém startu se Filip posunul o několik míst dopředu, prvních pár kol se držel ve skupině, postupně se začal propadat startovním polem a odjel celý závod prakticky osamocen. Závod dokončil na dvacátém čtvrtém místě a vzhledem k tomu, že havaroval i jezdec za ním, dojel za svoji celou závodní kariéru poprvé poslední.

K premiéře v MS Filip Salač uvedl: „Od úvodních pátečních tréninků jsem nejel špatně, když jsem v tom druhém dojel vteřinu a půl od prvního, což na první den bylo pozitivní. Snažili jsme se nastavit motorku, a to se myslím povedlo. V raním sobotním tréninku jsem se dokonce dokázal udržet do posledních osmi minut na druhém místě. Až teprve dvě, tři kola před koncem ještě někteří jezdci porychlili a trénink jsem dokončil na skvělém dvanáctém místě. Byl jsem za to hrozně rád.“

„Do kvalifikace jsme udělali taktickou chybu, při prvním výjezdu jsem nezajel ani jedno rychlé kolo, protože jak víte, v Moto3 většinou všichni čekají a pokaždé mi to kolo někdo zkazil. Měli jsme jen dvě sady pneumatik, takže při druhém výjezdu, kdy jsme vyjeli až na poslední „rychlé „kolo s ostatními, tak, jak je to tady zvykem, mi při rozjezdu z pit-line zhasla motorka.“

„Museli jsme znovu nastartovat, ale když jsem viděl před sebou jezdce z Leopardu a Estrelli, myslel jsem si, že to bude ještě lepší. Při nájezdu do poslední zatáčky jsem si pomyslel, že to rychlé kolo asi nestihnu, šachovnicový prapor jsem ale neviděl, tak jsem jel ještě jedno kolo, jako celá skupinka. V tom kole jsem zajel 2'09,4 sekundy, což by mi stačilo myslím na patnácté nebo šestnácté místo na startu, ale to už mi neuznali, protože jsem byl před tím odmávnutý. Byla to tedy taktická chyba jak moje, tak týmu.“

„V nedělním warm up jsem dojel na dvacátém druhém místě za Kubou Kornfeilem.
Měl jsem z toho dobrý pocit, jezdil jsem stabilní časy a byl jsem půl vteřiny od třetího, což bylo skvělé.“

„Do závodu jsme na startovním roštu změnili palivovou mapu, a to nebyl tah správným směrem. Potom už to bylo špatné, klesl výkon motoru, vůbec mi to nejelo, takže mi po prvních třech kolech ujela skupinka, a i když jsem měl hodně dobrý start, odjel jsem vlastně téměř celý závod sám. Přiznám se, že mě i v průběhu závodu napadla myšlenku zajet do boxu.“

„Moc mě to mrzí, že jsem takto prokaučoval můj první start na divokou kartu a ještě k tomu tady “doma“ v Brně. Pokud dostanu šanci ještě letos jednu divokou kartu, doufám, že se tato chyba už nebude opakovat a budu mít zase šanci jet s nimi.“

„Velké díky patří mým rodičům a celému týmu včetně všech lidí okolo mě. Chtěli bychom také ještě jednou poděkovat všem fanouškům za podporu a skvělou atmosféru po celý závodní víkend. Touto cestou bychom také ještě rádi pogratulovali Kubovi za skvěle odjetý závod a vysněné pódiové umístění před domácím publikem.“

„Samozřejmě děkuji všem svým sponzorům. Obzvlášť pak těm, co tu byli s námi, panu Ortovi s rodinou, panu Janu Šťovíčkovi a celému autoklubu České republiky, panu Jiřímu Brožovi- Montáže Brož, Vaškovi Jirušovi- 4SR. Díky patří také KTM Factory za materiální podporu, naší dlouholeté kamarádce a ministryni pro místní rozvoj Kláře Dostálové s rodinou, Kubovi Smržovi a dalším.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 20 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Marian16 přispěl 4 Kč
JardaKTM přispěl 4 Kč
masi přispěl 4 Kč
Valentin přispěl 4 Kč
Jara11x přispěl 4 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist