FGR Moto3 čeká domácí závod

Letní přestávka kubatur Moto2 a Moto3 je za námi, týmy se chystají na druhou polovinu sezóny 2012 a po odskočení za moře do Indianapolis je na řadě Masarykův okruh v Brně. Svou světovou domácí premiéru jako stabilní tým celého cirkusu Grand Prix zde bude absolvovat český tým z Ústí nad Orlicí FGR Moto3. A tak určitě nezaškodí exkluzivní rozhovor našeho webu s Lubošem Felgrem, PR managerem tohoto týmu.

Český motocyklový tým MOTO FGR má za sebou první polovinu své premiérové sezóny v nejvyšší lize, tedy v závodech mistrovství světa silničních motocyklů Grand Prix v kubatuře Moto3.

Jak se v kolotoči MOTO GP cítíte ?
Luboš Felgr: "Je to srdeční záležitost, táta na tento okamžik čekal 42 sezón a dočkal se. Myslím, že jsme slušně zapadli, často jezdíme v polovině startovního pole. Samozřejmě musíte být obezřetní kde se jak chováte a co řeknete. Jinak perfektní příprava a organizace – to je asi největší změna od ostatních šampionátů."
Před vámi je po americkém závodě v Indianapolis domácí brněnský závod. Těšíte se na něj, a co to pro vás znamená?
L.F.: "Jediný domácí závod, velká výzva, velký tlak, velké emoce. Se stopětadvacítkou jsme tu byli myslím 12x, z toho 3x na divokou kartu. Brněnský okruh patří mezi naše nejoblíbenější, sejde se tu vždy dobrá parta a to je také jeden z důvodů, proč to vůbec celé děláme.

Co od něho výsledkově očekáváte?
L.F.: Jako od každého jiného závodu, cílem jsou body. Takže v cíli do 15. místa a budeme spokojeni. Ale od domácího závodu si samozřejmě slibujeme o trochu více. Také kvůli tomu, že se tu Jasperovi poslední roky dařilo ( 8. a 10. místo ).

Doposud s výjimkou jednoho závodu v bodech, ovšem na mokru, to ale žádná hitparáda nebyla?
L.F.:
"Sezóna začala nevalně, když už jsme překvapili kvalifikací v Kataru, tak si Jasper na startu vypnul motor, když se jelo ve druhém závodě v Jerezu na 13. místě přišel pád, v Estorilu také pád a poté již zmiňované zmoklé Le Mans."
Neuvažovali jste o změně pilota, nebo to není úplně jeho vina, že zatím nejsou na suchu žádné body? Propadák při jeho domácí GP v Assenu byl velký a od té doby se zdá být Jasper ve výkonnostním útlumu?
L.F.: "Jsme v MOTO GP noví a nemůžeme si dovolit to, co týmy, které tam jsou řadu let. Tým i Jasper moc dobře vědí, kde jsou rezervy a že když se něco nepovede, tak táta často zvyšuje hlas. Chceme s Jasperem samozřejmě odjet celou sezónu, i když jednání s jeho manažery je někdy nadlidský výkon. V Assenu to byla velká ostuda, čekáte na slušné umístění a pak vidíte na výsledcích 24. místo … Doufáme, že právě Brno posune Jaspera psychicky i výsledkově nahoru.

Na druhou stranu už máme 4 výsledky do 20. místa, což je umístění, které se první sezónu mezi 34 jezdci zcela jistě počítá."


Aspar se také nebál vyhodit Moncaya a zřejmě i Faubela?
L.F.: "…. Aspar je v MOTO GP pojem, on si to může dovolit, my jen velmi těžko."

Jsou motory Honda, které používáte vy, totožné s motory Honda, které jede třeba Fenatti?
L.F.:
"Jsme přesvědčeni, že ano. Z doslechu víme, že třeba poslední verzi má vždy o chvilku dříve třeba Vinales nebo Oliveira, ale po nějaké době to je nabídnuto všem. S motory Honda jsme velmi spokojení a není výjimkou, že po některých trénincích byla naše FGRerka z Hond vůbec nejrychlejší !"

Nyní závodí v italském šampionátu CIV skvěle Čech Miroslav Popov, naposledy druhý a první v Misanu, není on tématem, třeba pro poslední třetinu šampionátu? Vždyť jeho nový manažér, ex-vítěz závodů Grand Prix Lukáš Pešek už s vámi jeho jménem také jednal!
L.F.:
"Pokud vím, tak Míra odjel na MOTO 3 pouze jeden závod a byl až jedenáctý, druhý a první byl na Mahindře 125, takže pořád není vidět, jaký potenciál má ve čtyřtaktech … Ale určitě by to varianta byla, měli jsme o Míru zájem i v loňském roce, ale jeho tehdejší manažer našemu týmu nevěřil a dopadlo to, jak to dopadlo."
Nazpět k Iwemovi, a nejen k němu. Kolik musí donést pilot sponzorských peněz, aby mohl absolvovat jednu sezónu v GP kubatury Moto3?
L.F.: "To si necháme pro sebe a pro manažery jezdců, se kterými jednáme." (Jedná se dle Radia Paddock o částku 250 000 - 400 000 Euro za 1 sezónu - pozn. Bosso)

Pojedete i v příští sezóně, a jednáte už s někým jiným?
L.F.: "Smlouva se společností IRTA se uzavírá vždy na jeden rok. Je to kvůli tomu, že když byly víceleté smlouvy, tak se týmy předprodávali. Jednáme zatím se dvěmi jezdci, další kolem obšlapují, tak uvidíme. V Brně budou probíhat další jednání, tam se to většinou láme. Budeme dávat žádost na dva jezdce v týmu, ale při tlaku, který nyní je to bude velmi obtížné.

Jinak řečeno, kdo by byl vaším vysněným pilotem na rok 2013 v rámci vašich možností?
L.F.: "Vysněným pilotem by byl český, bezproblémový závodník, který bude plnit vše, co řekne tým a bude dělat svými výsledky čest a radost týmu i této republice. Nevím, jestli je takový jezdec už na světě...
Projevila už konkurence zájem o váš podvozek, že by s nim chtěla vyrazit do světa 2013?
L.F.: "Máme poptávku od několika týmů, zjišťují možnosti, sondují ceny. A hlavně vidí, že motoru Honda náš trubkový chrommolybdenový rám sedí. Musíme to však dotáhnout do konce, chceme si ještě pohrát s kyvnou vidlicí a abychom prodali podvozek komplet, dovyvinout i svoje kompletní kapoty. V současné době máme svojí krovku, nádrž a blatníky. Na dvou hlavních dílech jsme začali pomalu pracovat. Víme však, že na rozdíl od FTR jsme schopni nabídnou podvozek za mnohem zajímavější cenu. Uvidíme, jestli to budeme schopni na příští sezónu stihnout."

Na rozdíl od některých jiných – s prominutím „malých“ se držíte skvěle, myslím třeba Mahindra, Oral či Ioda, nemyslíte si, že přece jen monopol KTM a Suteru v různých provedeních vytlačí tyto malé firmy a bude to jako dříve Aprilia Cup s různými názvy (dříve Derbi, Gilera)?
L.F.:
"Držíme se skvěle ze dvou důvodů – máme ze všech největší zkušenosti z trubkovým rámem a vybrali jsme si motor Honda a toto spojení prostě funguje. Mahindra to toho šla po hlavě, ale jít do mistrovství světa s nevyzkoušeným trubkovým rámem a motorem není dobrý začátek. Ale oni to vychytají, i Ioda už začíná zrychlovat. Příští rok to bude o to těžší, že budou všichni vyrovnaní.

A jestli to bude cup nějaké značky ? Domníváme se že ne, všichni se budou snažit udržet, i promotér bude mít zájem co nejvíce značek udržet."


Dostali by jste se do GP bez pomoci pana Abrahama, nebo by to bylo nemyslitelné?
L.F.:
"Prvním kolem jsme prošli sami, ale do úzkého výběru by to bylo bez pana Abrahama nemožné."

A v čem byla a je jeho pomoc?
L.F.: "Zaručil se za nás, to znamená, že jakmile bychom dělali někde ostudu, ať už výsledkově nebo chováním, byl by to on, na koho by se organizátor obracel. Také využíváme jeho hospitality. Je příjemnou změnou si občas česky popovídat s mechaniky od Káji Abrahama.

Děkuji za rozhovor a přeji v Brně plnou kapotáž dovozených bodů až do odmávnutí šachovnicovým praporkem, ale neškodilo by s nimi začít už v USA.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist