CEMC bude vlajkovou lodí silničních závodů motocyklů

CAMS přichází se zcela novým projektem pro jezdce silničních závodů motocyklů. Všichni jsme zažili léta stagnace a neslaného a nemastného Mistrovství České republiky silničních závodů na okruzích, které se odehrávalo v rámci Alpsko – Adriatického poháru, kdy tzv. šampionát neměl promotéra a úroveň podniků se měnila podle toho, který okruh se o ten který podnik postaral. Složitá pravidla, nespočet tříd a kubatur a nekonečné čekání mezi volnými tréninky, kvalifikacemi a jedním krátkým závodem, byly koloritem, který otrávil mnoho jezdců. To vše zmizí s nástupem šampionátu, který přináší CAMS. A nejen to!

CAMS promotér. Promotérem celého seriálu pod názvem "CENTRAL EUROPEAN MOTORCYCLE CHAMPIONSHIP" - dále jen CEMC - je CAMS (Český svaz motocyklového sportu), který bude na celé sérii spolupracovat s jedním z nejvýznamnějších německých organizátorů Bike Promotion. Z každého závodu budou připraveny televizní záznamy, které budeme vysílat na stanicích NOVA Sport a Fanda. O bezproblémový chod závodů se bude starat jeden permanentní tým s mezinárodními zkušenostmi, a to od ředitele závodu, sportovních a technických komisařů, až po pomocný personál. V paddocku bude stálá servisní zóna pneumatik Pirelli a dokončujeme jednání i o účasti firmy Dunlop. Vše směřuje k tomu, aby jezdci, ať už se ocitnou v Brně nebo na Nürburgringu, měli stále stejné podmínky a zázemí. Pro novináře bude zajištěn stálý tiskový servis.

Kalendář podniků – CEMC nahradí v Brně superbiky. Při tvorbě kalendáře jsme dbali na to, aby bylo mezi závody dostatek času a hlavně, aby dostupnost a kvalita okruhů podpořila kvalitu šampionátu.

19. – 21. 04. 2013 Automotodrom Brno
07. – 09. 06. 2013 Motorsport Arena Oschersleben
21. – 23. 06. 2013 Automotodrom Brno
26. – 28. 07. 2013 Nürburgring
06. – 08. 09. 2013 Hockenheimring

Pravidla v kostce – jezdci stráví na dráze mnohem více času než dříve

Kubatury - Na základě průzkumu názorů mezi jezdci a pořadateli je rozdělení kubatur mnohem jednodušší a jde ruku v ruce se současnými trendy. Technické předpisy navíc umožní větší volnost, srozumitelnost a bude v nich obsaženo primárně to, co je nedovolené:
Mistrovské kubatury
Moto1 – kubatura je určena pro motocykly Superbike a Superstock 1000
Moto2 – kubatura je určena pro motocykly Supersport a Superstock 600
Moto3 – kubatura je určena pro motocykly specifikace Moto3 a 125GP

Pohárové kubatury
Zde jsme mysleli i na začínající jezdce a jezdce na úrovni hobby. Závody těchto kubatur se budou odehrávat v rámci totožných termínů jako kubatury mistrovské a se stejným počtem závodů.
do 600 – volná třída
nad 600 – volná třída

Časový harmonogram závodů – 2 závody pro každého. Na všech podnicích bude stejný časový harmonogram, který bude koncentrován do tří dnů. V pátek proběhnou volné placené tréninky pro ty, kteří si chtějí odladit motorku před závodním víkendem. V rámci jednoho startovného budou mít všichni jezdci k dispozici nabitý program v sobotu a v neděli. V sobotu jezdci absolvují 1 volný trénink a 2 kvalifikace. V neděli jsou připraveny ranní warm-upy a 2 závody pro každou kubaturu.

Systém dvou závodů tak bude mít vliv na to, že v případě nedojetí jednoho závodu jezdec neztratí tolik bodů jako dříve a současně je vytvářen tlak na fyzické i sportovní kvality jezdců, aby obstáli v mezinárodní konkurenci. V rámci bodování jezdci budou bonifikováni i za nejlepší kvalifikaci a nejrychlejší kolo v každém závodě.

Otevřené dveře jezdcům všech národů. Seriálu CEMC se mohou účastnit všichni čeští jezdci s licencí CAMS. Pro jezdce zahraniční jsou připraveny speciální licence CAMS bez jakýchkoli administrativních komplikací. Akceptováni budou i jezdci federací, které budou vzájemně ctít licence CAMS.

Vzhledem k tomu, že závody jsou otevřené, bude vítězem seriálu jezdec jakékoli národnosti, nebudeme tedy vyhlašovat šampionáty různých zemí v rámci jednoho podniku, vyhrát může prostě jen jeden!

A jaké budou ceny pro jezdce? Na jezdce kromě klasických pohárů čekají i věcné ceny od partnerů šampionátu. Navíc bude vypsána i tzv. Pirelli trophy, díky níž každý jezdec, který ponese na svém stroji označení této značky a pojede závod na těchto pneumatikách, získá na podiu pneumatiky a navíc za každých 25 bodů získá sadu těchto gum.

Významným prvkem celého šampionátu, ale i CAMS jako takového je to, že v rámci benefitního systému CAMS může každý jezdec, který je držitelem licence CAMS, čerpat slevy od partnerů CAMS, a to od oblečení, pneumatik až po nahradni díly.
Celkovému vítězi se otevírá cesta do světa. V současné době probíhají jednání na nejvyšší úrovni o postupu nejlepšího jezdce celé série do světového šampionátu. Celkový vítěz by měl získat roční angažmá v týmu mistrovství světa a v něm prokázat své kvality. Detaily o této jedinečné příležitosti budou zveřejněny na začátku šampionátu. Podmínkou tohoto obrovského bonusu je samozřejmě účast v celém seriálu CEMC, dodržení věkových limitů daných mezinárodními řády a držení licence CAMS.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist