Přestupový kolotoč letos mnoho změn nepřinesl

Žádné velké přestupové zemětřesení se letos v přestávce motokrosového mistrovství světa nekonalo. Dominantní tým Red Bull KTM Factory si ponechal všechny své čtyři jezdce, zaujala výměna závodníků mezi továrními týmy Yamahy a Kawasaki, ale nejvíc určitě potěšil návrat značky Husqvarna do šampionátu.

Red Bull KTM Factory Team tedy opět v příštím roce nasadí do třídy MXGP (ještě letos to bylo MX1) obhájce titulu Itala Antonia Cairoliho a letos celkově třetího Belgičana Kena De Dyckera (malý snímek vpravo). Oba, ale zejména nestárnoucí Ital, budou opět patřit k největším favoritům prestižní třídy. Stejně tak to bude ve třídě MX2, kde bude oranžové barvy rakouského týmu zase hájit letošní totální suverén Nizozemec Jeffrey Herlings podporovaný spolehlivým Francouzem a letošním vicemistrem světa Jordi Tixierem. Zajímavý je styl zimní přípravy jezdců KTM, který je značně rozdílný. Cairoli (na spodním snímku) to kdysi v zimní pauze zkoušel na nejznámějších evropských superkrosech, ale zůstal za očekávaním. Ve snaze nekazit si jméno se tedy připravuje ve výhodných podmínkách doma a hodně se věnuje rekonvalescenci. Zúčastnil se také podniku Monza Rally, rozjíždí novou video hru, ve které je samozřejmě hlavním hrdinou.  
De Dycker nikdy o superkros neprojevil velký zájem a do chvíle, než se plně zapojí do kompletní týmové přípravy s KTM, trénuje na belgicko-nizozemských tratích, odskočil si ale také zajezdit do Itálie. Hodně maká na fyzičce. Tixier měl být letos velkou superkrosovou bombou, ale ze začátku sezony se mu příliš nedařilo, ačkoli dostal od továrny k dispozici silnější stroj 450 ccm. Herlings odjel za přípravou do Spojených států. Šlo spíš o reklamní turné, ale talentovaný mladík také dostal možnost svézt se na skvěle připravených a hlavně suchých kalifornských tratích. Jeho zraněné rameno už je prý v pořádku, ale po návratu z Ameriky si pro jistotu a na radu lékařů vzal několik týdnů volna na úplné doléčení. „Tento rok jsem chtěl vyhrát všechny Grand Prix a každou rozjížďku a byl jsem na dobré cestě. Pak jsem ale utrpěl úraz a už to nebylo možné splnit. Pokusím se o to příští rok znovu. Mým cílem je vyhrát každý závod a pokud neklekne motorka, nebo nespadnu, tak by to mohlo vyjít,“ slibuje Herlings (na spodním snímku).
Také dva další silné tovární týmy zůstanou ve třídě MXGP beze změn. Honda bude pokračovat s rychlým Rusem Jevgenijem Bobryšev (spodní snímek) a bývalým vicemistrem světa Němcem Maxem Naglem, Rockstar Energy Suzuki Factory je spokojená se svou dvojicí Belgičanů Clementem Desallem (dvojnásobný vicemistr světa třídy MX1) a Kevinem Strijbosem. K zajímavé výměně se uchýlily týmy Kawasaki Racing a Yamaha Monster Energy, když od zelených odešel k třem ladičkám Belgičan Jeremy Van Horebeek a opačným směrem se vydal Francouz Steven Frossard, který se stal kolegou svého krajana Gauthiera Paulina. Bývalý mistr světa Ital David Philippaerts se vydal jinou cestou a pořídil si vlastní tým, stejně jako Belgičan Joel Roelants. Prvně jmenovaný pojede Yamahu, ten druhý Hondu. Z dalších známých jezdců se Fin Harri Kullas upsal týmu Sahkar KTM a Francouz Xavier Boog stáji 24MX Honda Racing. Se čtyřmi jezdci se předvede CLS Monster Energy Kawasaki. Ve třídě MX2 to budou Ital Alessandro Lupino, Švýcar Arnaud Tonus a Francouz Dylan Ferrandis, na své úspěchy z premiérového ročníku v MX1 bude chtít navázat Brit Tommy Searle.
Opravdovým přínosem bude návrat do světového šampionátu továrního týmu Husqvarny. Jeho šéfové si do třídy MX2 vybrali Francouze Romaina Febvrea a Rusa Alexandra Tonkova, do prestižní MXGP pak bývalého šampiona Tylu Rattraye z Jižní Afriky a Australana Todda Waterse. Sedmadvacetiletý Rattray z Durbanu získal v roce 2008 v sedle motocyklu KTM světový titul ve třídě MX2, pak se střídavými úspěchy závodil za oceánem. Australan Todd Waters je držitelem pěti juniorských národních titulů a v loňském roce se stal vicemistrem Austrálie ve třídě MX1. Dosud závodil za tým Motorex KTM Racing. Návrat Husqvarny do MS třídy MX2 se uskuteční přes známý tým Wilvo Nestaan pod vedením manažera a bývalého mistra světa třídy půllitrů, Belgičana Jackyho Martense. Stroje Husqvarna pro třídu MX1 pak budou svěřeny do rukou stáje Red Bull Ice One Husqvarna MX1 Factory Racing, kterou vlastní z Formule 1 známý Fin Kimi Räikkönen. Manažerem tam bude Antti Pyrhönen, který ještě vloni závodil ve třídě MX3. 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist