Den 1: Čeští junioři osmí, Kadleček vyhrál třídu

Po měsících usilovných příprav organizátorů i jezdců začala ve Finsku v pondělí 86. Šestidenní. Čechům se na úvod zadařilo. Junioři se usadili na osmé příčce, ale v klubové soutěži zazářil Husaberg Czech Haruda Team RAC Sedlčany, který se vyšvihl na třetí místo a jejich člen Michal Kadleček dokonce vyhrál svou třídu.

Je pondělí, osm hodin ráno finského času a na trať se z Kotky vydává první z 360 jezdců 2011 FIM International Six Days Enduro (ISDE). Je jím Ital Andrea Beconi. Panuje ošklivé počasí, je pod mrakem a prší. Ostatně déšť mohutně zkrápěl jihovýchod Finska celou noc z neděle na pondělí. První a druhý den se jede po zcela stejných trasách, přibližně 300 kilometrů, převládá šotolina, písek, sem tam se objevuje i kamení. Světovou trofej nakonec opravdu nebude obhajovat vítěz z posledních tří let Francie. Jak nám vysvětlil čtenář našeho webu s nickem "huskyman" v diskuzi k pozvánce na Šestidenní, Francie údajně nejede v trophy teamech proto, že jejich největší hvězdy Meo, Guillaume, Thain nebo Renet se po dohodě se svými továrními týmy chtějí zaměřit na konec seriálu mistrovství světa a pro francouzskou federaci jsou náklady 100 tisíc eur za "B" tým na šestce příliš. Neúčasti Francouzů okamžitě už první den využili Finové, kteří naopak kromě Miky Aholy všechny své  velké hvězdy postavili. Juha Salminen (Husqvarna), Marko Tarkkala (Husaberg), Eero Remes (KTM) nebo Matti Seistola (Husqvarna) skvělými výkony na domácích tratích odsunuli o pět a půl  minuty v soutěři World Trophy na druhé místo Španělsko.
A jak viděl první den Šestidenní Jan Kudrnáč z Motosportu Bozkov? „My jsme do paddocku vyrazili 07.15 hod., jeli jsme společně s klukama z Haruda Husaberg Teamu. V paddocku jsme si chvilku počkali, já jsem startoval z naší party jako poslední, a to v 09.50, nervozitou před startem jsem tedy trpěl o něco déle než ostatní kluci. První časovka vedla z Kotky do Haminy převážně po šotolinových cestách, proložena byla testem KIMI, který je prvním a posledním testem každého dne. Tenhle test je okořeněný pěknou porcí kamení a kořenů, a to v úseku okolo 500 metrů, je to vážně očistec. První časovka končí na stadionu v Hamině, kde bylo i slavnostní zahájení. Do první časovky jsme si najížděli mezi pěti až deseti minutami. Druhou časovkou mělo podle najížďáků začít opravdové enduro. Druhá časovka je celá po lese a vede typickou finskou krajinou a dnes pořádně zamíchala kartami. Takže nízký jehličnatý les, kamení všech velikostí a hlavně pořádné bažinky. Ze všech časovek byla dnes nejdelší a měli jsme na ní hodinu a tři čtvrtě. Nakonec se ukázalo, že tady se opravdu bude dnešní den rozhodovat a chytali se těžké „tvrdé minuty“. Já s Lukášem Hádkem jsme se kousli a dali jsme to ve svých. Bohužel pro Milana Kurfiřta zde přišla těžká zrada jeho stroje Gas Gas. Spojka už v prvním okruhu vypověděla službu, Milan však ještě zvládl bez spojky okruh dojet a v servisce u Standy byl nucen problém řešit. Po dohodě s týmem Gas Gas nakonec padla volba na výměnu lamel spojky. To však znamenalo velkou ztrátu a nakonec ani potom nebyl problémům konec. Milan nakonec dnešní den dokončil se ztrátou jedné hodiny, zítra pokračuje dále v závodě, ale spojka stále není plně funkční. Ráno před startem se pokusí spojku zprovoznit. Samotné rychlostní testy jsou již značně rozbité a některé s hluboce vyjetými kolejemi a jsou náročné i svoji délkou. Po shlédnutí výsledků jsme poměrně překvapeni naším umístěním, když já jsem v C2 po dnešku 18. a Lukáš 19. Milan byl klasifikován v C3 na 57. místě. Jako klub jsme v polovině pořadí na 32. místě,“ napsal v pondělí večer jezdec na webu msch.cz.
Pěkně zabodovali kluci ze sedlčanského Haruda Teamu. Michal Kadleček třídu C3 vyhrál, Martin Žerava dojel šestý a Radek Toman hned za ním sedmý. Jako tým jsou na parádním třetím místě. Dobře se prezentoval i ENC Racing-MK Jiřetín. V kategorii C2 skončil Martin Gottvald čtrnáctý a Michal Rudolf patnáctý, Luboš Klimeš mezi jezdci C1 pak třiadvacátý. Do čela Junior Trophy se po prvním dni dostali mladíci Švédska, kteří na druhé Francouzy najeli minutu a půl. Český tým ve složení Radovan Míl, Jakub Šefr, Patrik Markvart, Milan Engel pod vedením manažera Karla Schedera  je po prvním dni osmý se ztrátou přes dvě minuty na sedmé Američany.   

Výsledky 1. dne:

World Trophy (17 týmů):

1- Finsko (REMES Eero, SEISTOLA Matti, SALMINEN Juha, MATTILA Jari, SALONEN Valtteri, TARKKALA Marko) 3:34:22.06
2- Španělsko + 5:38.07 min.
3- Austrálie + 7:48.99
4- USA + 9:57.24
5- Itálie +11:10.16
6- Portugalsko + 14:46.07
7- Švédsko + 16:37.07
8- Nizozemsko + 17:57.28
9- Velká Británie + 19:10.78
10- Polsko + 25:01.24

Junior Trophy:

1- Švédsko (SUNDIN Martin, SJOO Carl, CARLSSON Johan, SVENSSON Karl) 2:15:54.20
2- Francie +1:31.52
3- Velká Británie +5:29.57
4- Španělsko +10:28.20
5- Austrálie + 11:01.05
6- Chile +13:26.78
7- USA +14:28.81
8- Česká republika (Radovan Míl, Jakub Šefr, Patrik Markvart, Milan Engel) +16:39.32
9- Německo +20:24.15
10- Nizozemsko +25:46.59

World Trophy ženy:

1. Francie, 2. Finsko, 3. Austrálie, 4. Švédsko, 5. USA

Soutěž klubů (62 účastníků):

1- Team Ostra Junior 2:28:16.28
2- Team West +1:17.74
3- Husaberg Czech Haruda Team RAC Sedlčany (Radek Toman, Michal Kadleček, Martin Žerava) + 2:56.55
4- Team Ostra OMK +3:26.29
5- Team Ostra LMS  +3:35.66
12- ENC Racing CZ-MK Jiřetin (Luboš Klimeš, Michal Rudolf a Martin Gotvald) +13:32.65 
31- Motosport Bozkov  (Jan Kudrnáč, Milan Kurfiřt, Lukáš Hádek) +1:33:59.03




Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist