Značka Honda se v roce 2013 zúčastní závodu Rallye Dakar
Text: TZ | Foto: TZ | Zveřejněno: 2.7.2012 | Zobrazeno: 4 972x
Společnost Honda oznámila svůj záměr zúčastnit se jako tovární tým ve třídě motocyklů závodu Rallye Dakar, který se bude konat v lednu 2013 v Jižní Americe.
Trasa závodu vede ze severu na jih přes území Peru, Chile a Argentiny. V letech 1981 – 1989 se značka Honda ve třídě motocyklů devětkrát zúčastnila předchůdce dnešní Rallye Dakar – závodu Paříž-Dakar. Během tohoto období v závodě pětkrát zvítězila. Od její poslední účasti v rallye uplynulo již 23 let.
V týmu Honda, který ponese název Team HRC, pojedou portugalský jezdec Helder Rodrigues, který v Rallye Dakar 2012 získal třetí místo, Brazilec Felipe Zanol, který přináší bohaté zkušenosti z motokrosových a enduro závodů, Sam Sunderland (Velká Británie) a Javier Pizzolito (Argentina). Všichni jezdci pojedou na prototypu stroje vyvinutém a vyráběném motocyklovým výzkumným a vývojovým centrem Honda H&R. Prototyp vychází z celosvětově oblíbeného závodního enduro modelu CRF450X, který kombinuje snadnou ovladatelnost s prvotřídními závodními parametry. Navíc byly vyvinuty upravené díly určené k instalaci na standardní model CRF450X model, které budou dodány omezenému počtu týmů.
Tetsuo Suzuki, ředitel motocyklového výzkumného a vývojového centra (Motorcycle R&D Center), Honda R&D Co., Ltd. k tomu uvedl:
„Na Rallye Dakar musí závodníci ujet několik set kilometrů denně po dobu více než dvou týdnů. Motocykly pro takový závod jsou proto zcela odlišné od motokrosových, trialových či silničních strojů. Značka Honda vynaložila velké úsilí na vývoj a zkonstruování výkonného stroje, který bude moci usilovat o pozici na stupních vítězů. Již v tomto prvním ročníku pomýšlíme na vítězství.“
V týmu Honda, který ponese název Team HRC, pojedou portugalský jezdec Helder Rodrigues, který v Rallye Dakar 2012 získal třetí místo, Brazilec Felipe Zanol, který přináší bohaté zkušenosti z motokrosových a enduro závodů, Sam Sunderland (Velká Británie) a Javier Pizzolito (Argentina). Všichni jezdci pojedou na prototypu stroje vyvinutém a vyráběném motocyklovým výzkumným a vývojovým centrem Honda H&R. Prototyp vychází z celosvětově oblíbeného závodního enduro modelu CRF450X, který kombinuje snadnou ovladatelnost s prvotřídními závodními parametry. Navíc byly vyvinuty upravené díly určené k instalaci na standardní model CRF450X model, které budou dodány omezenému počtu týmů.
Tetsuo Suzuki, ředitel motocyklového výzkumného a vývojového centra (Motorcycle R&D Center), Honda R&D Co., Ltd. k tomu uvedl:
„Na Rallye Dakar musí závodníci ujet několik set kilometrů denně po dobu více než dvou týdnů. Motocykly pro takový závod jsou proto zcela odlišné od motokrosových, trialových či silničních strojů. Značka Honda vynaložila velké úsilí na vývoj a zkonstruování výkonného stroje, který bude moci usilovat o pozici na stupních vítězů. Již v tomto prvním ročníku pomýšlíme na vítězství.“
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?