Michek se rval tak tvrdě, že minul jeden waypoint

Členové týmu ORION – Moto Racing Group prožívali po závěrečné etapě Dakaru kolotoč emocí. Po vynikajícím výkonu Martina Michka se v cíli radovali z historicky nejlepšího českého výsledku mezi motocykly. Rodák z Českých Budějovic však nakonec o celkové deváté místo kvůli dodatečné dvacetiminutové penalizaci přišel.

„Ta devítka by byla třešnička na dortu, ale i tak jsem moc spokojený. Rval jsem se asi až tak úpěnlivě, že jsem minul jeden waypoint. Bylo to prý o 110 metrů,“ uvedl Michek, který celkově skončil desátý. Jeho týmový kolega Milan Engel se umístil osmnáctý.Je úžasné, že máme oba dva jezdce v top 20. Ale ještě jednoho v desítce? To jsme fakt nečekali,“ jásal šéf stáje Ervín Krajčovič. Michek jel v posledním dakarském dějství fantasticky. Odolal atakům Rakušana Walknera i Portugalce Rodriguese, kteří si dělali zálusk na jeho průběžnou pozici v pořadí a v cíli etapy měl 6. nejrychlejší čas. Dodatečná penalizace ho však odsunula až na 23. příčku a stála ho také propad o jedno místo v celkové klasifikaci. „Popravdě jsem se té penalizace trošku bál. GPS mi ale žádnou chybu neukazovala. Pořadatelé však na satelitech viděli něco jiného. Já to ale jako smůlu neberu. Takové nástrahy na Dakaru jsou, je to soutěž,“ vyprávěl a prozradil, že na podiu dostal i plaketu za deváté místo. „Organizátoři na podiu byli překvapení. S kamarádem Matthiasem Walknerem jsme si ale plakety vyměnili,“ pousmál se.

Desátý byl před Michkem na Dakaru mezi motocykly jen v roce 1998 Stanislav Zloch. „Po 23 letech jsme vyrovnali české maximum v motorkách. Je to bomba,“ řekl Michek. „Martin to zvládl neskutečně. Nemysleli jsme, že budeme někdy tak vysoko. Je to magická top ten, která obvykle patří jen továrním týmům,“ prohlásil Krajčovič. Poklonu vysekl i svému druhému jezdci Milanu Engelovi, který v dakarském finiši obsadil krásné 16. místo. „U Milana to bylo také skvělé. Přes všechny ty problémy, které tu měl, to dotáhl cíle na celkově osmnáctém místě. Je to jeho vlastnost, nikdy to nevzdá,“ zdůraznil Krajčovič, jemuž k výsledkům gratulovaly i některé tovární týmy.

V čem podle něj tkvělo Michkovo kouzlo? „Martin byl konstantní, zvládal navigaci. Nebylo to tak, že se vezl a čekal, až se něco bude dít. Měl dobré tempo, rychlost. Tu má v sobě díky motokrosu. Umí pracovat s motorkou,“ popsal Krajčovič. „Řekl bych, že klíčová byla moje vyrovnanost. Furt jsem se motal kolem patnáctého místa,“ ohodnotil se Michek, který před startem poslední etapy cítil nervozitu. „Byla velká, nemohl jsme pořádně ani dospat. Ale fanoušci na sociálních sítích mě dodali energii. Etapu jsem jel na maximum. Je to nádherné patřit do top 10 na nejtěžším závodě světa,“ hřálo ho u srdce. „Moje tituly vicemistra světa v motokrosu jsou vzácné. Tohle je ale nový úspěch, jsem toho plný. Dakar bych posunul na nejvyšší metu své kariéry,“ povídal Michek.

 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist