Manažer Krajčovič: Jsem rád, že kluci bojovali až do konce

"Po letošním ročníku Rally Dakar máme zase větší motivaci se dál zlepšovat, abychom potrápili ty nejlepší," uvedl po návratu ze Saudské Arábie do vlasti manažer úspěšného českého týmu Orion - Moro Racing Group Ervín Krajčovič. Nyní všechny členy týmu čeká zasloužená pauza, ale nebude dlouhá a brzy se všichni do závodního kolotoče opět vrátí.
 

"Oba kluci bojovali až do konce. Jsem rád, že jsou ve zdraví v cíli a výsledky přes těch několik pádů, nebo smůly v podobě svlečené pneumatiky či benzínu Martina Michka ve finále nejsou tak špatné. Rally jsme letos začali dobře. Sám nevím, jestli je lepší začít hůř a pak se dostávat nahoru, nebo tak jak se to povedlo nám a čekat na nějaký ten problém, který má přijít. A vy víte, že něco přijde, protože tak je to vždycky. Teď se ale budeme soustředit na další závody. Po letošním ročníku máme zase větší motivaci se dál zlepšovat, abychom potrápili ty nejlepší," ohlédl se za 42. ročníkem slavného závodu Krajčovič.  

O smůle Martina Michka s benzínem už se popsaly stohy papíru. Druhý Krajčovičův motorkář Milan Engel nakonec dojel do cíle na 26. místě, což vzhledem k okolnostem a průběhu není zase tak špatný výsledek. Česká jednička loňského ročníku a zkušený závodník měl našlápnuto na skvělý výsledek. Nejdříve jeho plány zhatila technická závada a poté drsný pád ve vysoké rychlosti jen několik stovek metrů před cílem. "Rameno mě zase zlobí a vypadává. Doktor mi ale řekl, že je to možná lepší, než aby se mi tam něco utrhlo. Nicméně budu to muset nějak řešit. Pádu byla škoda, zase jsem se dostával do tempa a jel dobré etapy," říká Milan Engel a Krajčovič dodává:  "Z motorky jsme ho po pádu museli doslova sundat. Druhý den ráno jsme Milana zase na motorku posadili a doufali, že to zvládne až do cíle. Naštěstí už zbývala jen etapa do konce." 

Proč byla tak zásadní ztráta Michka, který skoro celou hodinu čekal na pár litrů benzínu od organizátorů, aby mohl dojet do cíle 11. etapy, vysvětluje Krajčovič takto: "Letošní Dakar byl rychlý. Nechyběly ani duny, ale nebylo jich tolik, aby náročnost závodu roztrhala rozestupy mezi jednotlivými závodniky. Proto ho tato patálie stála jen etapu před koncem závodu neskutečných devět míst a znamenalo to propad na celkovou 23. pozici. A co víc, skvěle to měl Michek rozjeto i na cenu Nováčka roku. Jenže v této kategorii se v dlouhých etapách bojovalo doslova o každý metr a tak se nakonec musel spokojit se třetím místem." Michek už bere svou smůlu s odstupem: "Nováček roku už nikdy nebudu, což mě mrzí. Třetí místo je samozřejmě taky super, ale jsem závodník a když už byla možnost tuhle kategorii vyhrát, chtěl jsem toho využít," říká

Autor článku obdržel prémii 8 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist