Jan Brabec po pádu přestal vysílat, dojel padesátý

Motocyklista týmu Big Shock Racing Jan Brabec během 5. etapy vyděsil fanoušky, když při pádu vyřadil z provozu přístroj pro online sledování na trati. Všichni si oddechli až poté, co se český jezdec znenadání zjevil v cíli. I když potlučený a s rozbitým ochranným štítem. Nakonec je z toho pěkné 50. etapové místo, 38. pozice celkem. Honza pokračuje odvážně dál, snaží se jen šetřit operované koleno.

Závodníci potlučení z předchozích kamenitých etap už nedočkavě vyhlíželi vysněný písek, který pořadatelé v aktuální etapě slibovali. A dočkali se. Motocyklista týmu Big Shock Racing Jan Brabec 5. etapu Dakaru dokončil na 50. místě, v celkovém hodnocení je 38. Umístění českého jezdce je ovlivněno středeční 41minutovou penalizací za neprojetý kontrolní bod poté, co mu přestaly fungovat navigační přístroje. A horké chvilky připravil fanouškům také v 5. etapě, když zmizel z online trackingu. Naštěstí se ukázalo, že po pádu, při kterém si rozbil také ochranné sklo na svém motocyklu, přišlo k úhoně i zařízení, které sleduje jeho pohyb po trati, proto se během závodu neobjevoval na jednotlivých WP. „Asi na 90. kilometru jsem šel na rypák. Ne moc, ale zase do těch šutrů. Takže jsem přestal vysílat, protože jsem si utrhal kabely od antén. Trochu mě bolí rameno. Ale snad nic vážného,“ popisuje Jan Brabec vývoj dramatické etapy. „Ale sranda byla, že když jsem zastavil na křižovatce na přejezdu s rozmláceným předkem vedle Alonsa s Comou, volali na mě: Ty jsi šel na držku, viď? Potvrdil jsem jim to a Coma povídá: To já poznám,“ smál se v cíli Brabec.

Pátá etapa Dakaru přinesla posádce žlutého kamionu týmu Big Shock Racing 9. etapové a 5. celkové místo. Ještě před vjezdem do písčitých sekcí Martin Macík s Františkem Tomáškem a Davidem Švandou museli projet hustým prachem. A při jednom z nepřehledných manévrů se jim ohnula spojovačka. Nebylo možné pokračovat. Naštěstí čeští závodníci v kamionu vezli náhradní díl a výměna zabrala jen 30 minut. Pak už následovala raketová jízda do cíle. „Na začátku jsme pěkně předjížděli, ale děsně se zase prášilo. Letěli jsme na obrovských šutrech a v mlze se objevila skála, skála a díra mezi. Udělali jsme hrc, frc a ohnuli spojovačku, tyč spojující kola a řízení. Takže kola do véčka a nemohli jsme pokračovat. Asi 30 minut jsme tyč měnili. A jakmile bylo hotovo, vyrazili jsme na stíhací jízdu,“ popisuje Martin Macík. A navigátor František Tomášek ho doplňuje. „Pak už jsme non stop drželi plný výkon.  Dojeli jsme do písku a zase předjížděli jednoho za druhém. Tam už nás to hodně bavilo. Navigace naprosto v pořádku. Karel jede dobře. Ještě nejsme ani v půlce. A pokračujeme dál.“             

 

 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
JardaKTM přispěl 2 Kč
Rosička přispěla 2 Kč
zabl přispěl 2 Kč
juryna007 přispěl 2 Kč
zmulin přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist