Dakar začal slavnostním pódiem

V pátek vyvrcholily v saudskoarabské Džiddě technické a administrativní přejímky, účastníci 42. ročníku Rally Dakar tak mají za sebou všechny předstartovní povinnosti a právě teď probíhá tradiční slavnostní pódium s představováním jezdců. V neděli už dakarské klání začne první ostrou etapou, která povede z Džiddy do Vadže. Celkově měří 752 kilometrů, z toho 319 km je rychlostní zkouška. 

Stejně jako vloni pojede Dakar i bývalý skvělý závodník Ondřej Klymčiw, ale „jen“ v roli majitele týmu a vtipného glosátora. Bude řídit skupinu vesměs zahraničních jezdců, pokud se mezi ně dá počítat i Čechoameričan Petr „Angelo“ Vlček. Rodák z Pardubic žije a podniká už roky v Jižní Karolíně, do svého čtvrtého ročníku se pustí s novým účesem ve stylu Jardy Jágra. Spolu s ním se zase představí v týmu Klymčiw Racing superrychlý Američan Skyler Howes, který si vloni až do svého zranění vedl neskutečně dobře, nebo jeho krajan Garrett Poucher. Ondra Klymčiw před sobotním slavnostním podiem přiznal, že ho svrbí ruce a hodně rád by se v závodě zase svezl. Dakar nejel jako závodník od roku 2018, kdy zažil hroznou nehodu, po které skončil na dlouho dobu v nemocnici.

Český tým Big Shock Racing už je kompletní. V Džiddě, odkud v neděli 5. ledna odstartuje 42. ročník Rallye Dakar, se pilot kamionu Martin Macík a další přivítali i s motocyklistou Janem Brabcem, který do Sadské Arábie dorazil později. Kompletní sestava se okamžitě pustila do práce. Bylo třeba od pořadatelů vyzvednout Macíkův kamion, Brabcovu motorku i všechna doprovodná vozidla. Následoval přesun na shake down – dakarskou rozcvičku. „Zajezdili jsme si a všechno zmákli, jak jsme potřebovali. Karel fungoval výborně, výkon i podvozek. Já jsem za to strašně rád. Bylo to boží, zkusili jsme si i poposkočit. Už se těším až odstartujeme,“ popisuje Martin Macík. Po zhruba hodinové jízdě navigátor František Tomášek hlásil: „Povrch je tu hodně zrádný, přechází z měkkého písku do tvrdého kamení. Skáčete přes dunu z písku do šutrů. Za tu hodinu jsme projeli snad veškerý terén, který můžete potkat. Jet v tom 500 km bude zajímavé. Ale Karel funguje fakt dobře. Zatím jsme nepoznali jeho limity.“  Motorkář Jan Brabec shake down vynechal a ušetřený čas věnoval odpočinku po náročné cestě a přípravám na technické přejímky. 

Už v Marseille týmy absolvovaly první část technických kontrol, kde bylo nutné na auta i motorku umístit samolepky pořadatele, závodní stroje se vážily, kontrolovalo se vybavení pro uchycení navigačních přístrojů a další nezbytnosti. Ale druhá část prověrek, zahrnující školení k GPSkám, administrativní povinnosti, ověření plateb a dokladů, lékařské prohlídky nebo oficiální focení jezdců pro potřeby organizátorů na tým Big Shock Racing čekala v pátek.

 

Součástí rutinního procesu, který šéf týmu Martin Macík starší absolvoval už poosmnácté, letos však byla i podrobná přednáška, jak na trati postupovat v případě pomoci zraněným závodníkům. I díky letitým zkušenostem Martinův kamion, Honzova motorka i doprovodná vozidla prošly bez zásadních komplikací. Čas zbývající do neděle mechanici věnují kontrole závodních strojů, jezdci poslednímu odpočinku, aby bylo na dlouho očekávaný start Dakaru 2020 vše perfektně připraveno.

 

 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist