Černým koněm Dakaru by mohl být Cornejo

V písečných dunách vyrůstal a začal jezdit na motocyklu. Písek je jeho nejoblíbenějším povrchem. Možná i proto by mohl být Chilan José Ignacio Cornejo černým koněm nadcházejícího Dakaru. V jubilejním 40. ročníku na poslední chvíli nahradil v týmu Honda HRC zraněného Portugalce Paula Goncalvese, teď už pojede jako plnohodnotný člen továrního týmu Hondy.
 

Čtyřiadvacetiletý mladík v lednu 2018 dokráčel až k fantastické desáté příčce v konečném hodnocení Dakaru, jako druhý nejlepší jezdec týmu Monster Energy Honda. Za pár dní, až Dakar v Limě odstartuje, by mohl zamířit ještě výš. Celý závod se totiž jede v písku a dunách Peru, což představuje pro jezdce z přezdívkou Nacho velkou výhodu.

Kde se vzal v motocyklovém sportu José Ignacio Cornejo? „Rodině, ve které jsem vyrůstal, se v Jižní Americe říká "tuerca", což znamená "na kolech". Můj dědeček měl motorku, nezávodil sice, ale vědělo se o něm, že jezdí rychle. Žili jsme v Iquique, to je samá poušť a je normální, že když si chcete někde v klidu zajezdit, zamíříte do dun. Můj otec také vyrůstal mezi motocykly, dělal motokros, ve kterém se dostal až na národní úroveň. Když byl starší, jezdil v Chile i rally, zúčastnil se například závodu Patagonia-Atacama. Takže i já jsem se už jako malý dostal k motorkám, ale ne že bych pouze jezdil, zajímala mě i práce na nich. Hrál jsem si v dílně, uprostřed stály motorky, všude voněl benzín. Na všechny závody okolo jsem chodil jako divák. Když mi bylo jedenáct, dostal jsem motorku a začal jezdit motokrosy. A od té doby jsem se nezastavil. V chilském mistráku jsem to dotáhl až na druhé místo v kategorii 85cc. Ve vyšších kategoriích jsem byl vždy mezi nejrychlejšími. Mezitím mi Yiyo Illanes, který mě přivedl k motokrosu, začal učit i navigaci. A bývalá dakarská superhvězda "Chaleco" Lopez, dobrý přítel rodiny, který trénoval v okolí našeho domu, mě pak vzal pod svá křídla. Bylo mi 16 let. Nemyslel jsem si, že bych se někdy zúčastnil Rally Dakar, protože mým snem byl chilský motokrosový titul. A tomu jsem také věnoval veškerou svou energii,“ povyprávěl Cornejo pro týmový web Hondy.

Pak ale Cornejo začal čím dál víc spolupracovat s Chalecem, až v roce 2014 udělal první krok do dálkových rally, když se zúčastnil Inca Challenge v Peru. To už se seznamoval s GPS systémy, i když jel na klasické endurové motorce, kterou mu poskládal Chaleco. Ale dokázal i vyhrát jednu etapu v konkurenci, ve které nechyběli třeba Francouz David Casteu nebo Chilan Pablo Quintanilla. Tento výsledek mladíčka přinutil, aby definitivně přešel do rally. V roce 2016 už odjel půlku podniků mistrovství světa FIM dálkových soutěží. Cornejo ví , že má ještě slabiny. Nejdou mu například prudké výjezdy a sjezdy v horách po rozbitých cestách, kde každá chyba může skončit pádem do propasti. Našlápnuto ke skvělé kariéře ale každopádně má...

 


 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist