Baja Poland: Brabec přišel o pódium kvůli omylu pořadatelů

Jan Brabec, motocyklista českého týmu Big Shock Racing, vybojoval na závodě Baja Poland perfektní čtvrté místo, a to i přes omyl organizátorů, kteří ho během hlavních sobotních etap neoprávněně potrestali za krácení tratě. Nebýt nešťastného zásahu pořadatelů do závodu, mohl být jeho výsledek ještě lepší.

Z prestižního polského závodu, který je součástí Světového poháru FIA cross country, si jezdci týmu Big Shock Racing přivážejí kromě dobrých umístění také neuvěřitelné zážitky. O dramatické momenty nebyla nouze na trati ani mimo ni. Po pátečním prologu v Baja Poland se český motocyklový jezdec Jan Brabec usadil na výborném třetím místě. V sobotu však jeho závodní misi zásadně ovlivnil nečekaný zásah pořadatelů, kteří českého jezdce na základě nepodložených informací neoprávněně penalizovali za krácení tratě.

„Tomu neuvěříš, stalo se, že mi na část trasy v prologu přestala fungovat GPSka a naskočila až v místě, kde se na trať zrovna napojovala polní cesta, na které byly stopy motorky. Pořadatel si je dokonce vyfotil a udělal rychlý závěr, že jsem si krátil trať, napálil mi penalizaci a v sobotu mě postavil na start jako posledního. Až v sobotu večer zjistil, že ty stopy na cestě nesedí s mojí pneumatikou, a že jejich GPSka na část trasy vypadla,“ popisuje neuvěřitelné příhody polského závodu Brabec, který tak do dvou hlavních sobotních etap, dlouhých 81 km, startoval z poslední pozice a zároveň dostal penalizaci, která byla následně zrušena. I tak se Honzovi během soboty podařilo v neprodyšném prachu lesních cest opět projet pořadím a vybojovat 6. místo.

„Nedorozumění pořadatelů beru sportovně, stane se. Chvíli trvalo, než se vše vysvětlilo. Mám novou příhodu. Ale přišel jsem tak zřejmě o pódium, a hlavně možnost pořádně si zazávodit. V sobotu mě brzdil prach od všech přede mnou, neměl jsem v plánu někde se tam na lesní cestě rozstřelit,“ směje se Brabec. Až po večerních protestech týmu mu byl nezasloužený trest smazán, ale nevýhodný start na konci pole motocyklů už nebylo možné vrátit zpět. V nedělní etapě, měřící 30 km, se Honzovi podařilo ještě dále posunout na výbornou 4. pozici. A nebýt chyby organizátorů, mohl být výsledek ještě lepší.

Martin Macík z týmu Big Shock Racing zaznamenal na Baja Poland úctyhodný výsledek. Dojel jako 11. nejrychlejší automobil napříč kategoriemi, nevadilo mu přitom, že byl ve startovním poli jediným pilotem kamionu a soupeřil tak s osobními vozy a buginami, které zdárně nechával za sebou. Macek tak využil jedné z posledních možností otestovat svůj stroj v ostrém závodním tempu před blížícím se Dakarem.

„Jedna z nejhezčích soutěží. Otvírali jsme lesy, protože pro kamion občas trať nebyla dostatečně široká, a několikrát jsme tak byli pod ostrou palbou žaludů. Létalo se vzduchem. Náš nový mechanik Počuvaj si v kabině poprvé zažil závodní adrenalin. Franta jede nádherně, motor má neuvěřitelný výkon, vodím si ho přesně, jak potřebuji. Konečně se nám povedlo dostat ho tam, kde jsme ho potřebovali mít. Před odjezdem do Polska byl rozebraný do posledního šroubku, ale není mu co vytknout. Po tomto víkendu víme, že na Dakaru nás čeká pořádná jízda,“ říká Martin Macík.

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
pp377 přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist