Pár dní před odjezdem na KymcoJarky jsem si všiml, že se mi občas z pod skotíka ozývá zvuk, připomínající pneumatikou přejetý kelímek od jogurtu, či takový ten z automatu na kafe. A vzhledem k tomu, že při delších jízdách si dost často cestu zpříjemňuji poslechem někdy mluveného slova, jindy oblíbených muzikantů, tak jsem tomu ze začátku moc pozornosti nevěnoval. Jen při takovém popojíždění po doktorech a úřadech jsem si toho začal všímat více a více a víc...
Ale podnět k řešení tohoto problému byla hlavně akce s Kymco-clubem/KymcoJarky. Totiž, při vjezdu na Litovelské náměstí se již střílení do výfuku ozývalo tak často a při jízdě z Bouzova do jaroměřic se mi z ničeho nic na rovince začal ztrácet - již už i tak oproti klukům s maxikami mooooc níííízkýýýý - výkon, že jsem se rozhodl opět prudit mého oblíbeného moto Romana a poprosit ho o vysvětlení a případné rady co s tím.
Ten mi na mou odpověď, že se tyto rány ozývají nejčastěji při zpomalování řekl, že si Nimbus nejspíše někde přisává falešný vzduch a ať tomu při této akci nevěnuji pozornost, že domů dojedu a pak se na to koukneme. A tak se i stalo. Vlastně jsem v neděli domů nedojel, ale dostřílel :) a protože bych to nebyl já, kdybych daný problém nechtěl odstarnit ihned, pustil jsem se do toho sám. Navíc poslední rána už byla jak z děla :D :D :D .
V tu dobu jsem měl najeto 7600km po výměně svíčky a cca 8700km bez seštelování ventilů, tudíž jsem se domluvil s Jirkou Cikánem z Dirtybikes v Hlučíně a po domluvě s Trotlíkem jsem dovezl skutr jeho dodávkou do jejich dílny a on mi je sešteloval na počkání. Tedy sešteloval - v servisní knize je udáno, že tento servis se má provádět co 5tis.km a Jirka je vlastně jen zkontroloval. A protože jsem si plasty odstrojil a znovu nastrojil sám, Jirka po mě nechtěl ani kačku, koupil jsem u něj aspoň novou svíčku a odjel. Jen zvuky ala přejetý kelímek se ozývaly stále.
Tak jsem se v dnes rozhodl opět sundat sedlo a podsedadlový úložný prostor a jal se kontrolovat hadičku po hadičce, šroubek po šroubku ... Na nic extra jsem nepřišel, až na objímky, které vlastně drží karburátor, byly tak nějak volnější. Vše jsem dotáhl a při dnešní cca 100km projížďce - bez sluchátek - jsem žádný nezvaný pazvuk neregistroval. A to jsme jeli ve dvou a opravdu kopec, nekopec :) .
Že by opět vyhraná bitva?
10.6.2011 - Tak nic
Žel bohu, navíc se ke kanonádě přidal (opět po nějakých ujetých km) úbytek výkonu. Dnes jsem pro jistotu pořídil a vyměnil palivový filtr, včera zkontroloval svíčku ( ta bych řekl že je v pohodě), rozebral jsem a vyčistil karburátor. Zdálo se mi, že v něm byly takové miniaturní bordel/kuličky, tož tak jsem očistu zrobil opravdu na poctivo, ale budu upřímný - nevěřím, že jsem tím problém střílení a chcípání vyřešil. Uvidím dnes, jen nejspíše nenajedu nijak velkou hromadu kilometrů. Ale co už :)
28.6.2011 - Zjistil jsem, že jsem měl málo oleje v motoru - čemu bych dával i za vinu občasné snížení výkonu (po delší jízdě třeba i 60km v kuse, kopec, nekopec ...) a na pár dalších rad tady s fóra jsem přidal půl otáčky na vzdušníku. Jen bohužel - počásí není zrovna gut a já od té doby najel zatím jen 30km. Snad bude tento týden lépe a já zjistím, zač je toho rameno :)
Vlastník | jakattara | |
---|---|---|
Vloženo | 23.7.2009 | |
Aktualizováno | 21.6.2020 | |
Zobrazeno | 39 371x |