Nachýlil se čas další výměny oleje a protože na motoru nebylo nic děláno posledních 8000 km, rozhodl jsem se preventivně vyměnit svíčky a také seřídit ventily a obecně zkontrolovat moto od sání do válců. Rovněž pneu už toho měly za sebou, takže moto dostala obě nové.
Svíčky + ventily:
- vypustit palivo, sejmout nádrž, vypustit chladící kapalinu, oddělat části sání a chlazení, oddělat hlavu
- podle manuálu jsem provedl proměření vůlí, cca 3 ventily jsem velmi decentně přitáhl
sací vůle: 0,13 - 0,18
výfukové: 0,18 - 0,23
svíčky vypadaly pěkně, instaloval jsem přesto nové dle výrobce NGK DR9EA
zároveň jsem provedl optickou kontrolu některých částí, mj. sací ventily v hlavě
!!! Po složení nezapomeňtě nalít chladící kapalinu, ne jako já ještě že jsem si to uvědomil včas !!!
Celkové investice v červenci 09:
- 2x pneu Dunlop Arrowmax, starší (stav jako nové) za 500,- obě
- přezutí a vyvážení v servisu 500,-
- 2 x svíčky NGK DR9EA, 115/kus, 230,- obě
- olej Eurol Turbosyn 5l cca 600,- (použito cca 3,5 l)
- olejový filtr Hiflo Filtro HF303 220,-
suma sumárum: 2050,- plus moje práce
Pozn: do motoru jsem lezl takto poprvé v životě a popravdě není se čeho bát - pokud si řádně přečtete postup v manuálu a logicky uvažujete je to OK - a člověk má radost, že něco dovede sám a mj. ušetří ;)
Vlastník | mRKEF | |
---|---|---|
Vloženo | 4.8.2008 | |
Aktualizováno | 29.1.2010 | |
Zobrazeno | 1 725x |
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ