PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kedaros
Vloženo 1.5.2008
Aktualizováno 7.3.2017
Zobrazeno 2 174x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 30.10.2010, Uskutečněno: 19.06.2010, Stav tachometru: 40000 km, Zhlédnuto: 19x


Pár postřehů z cesty:
Dávejte si třeba pozor při najíždění při placení mostu Oresund spojující Dánsko se Švédskem.Najíždějte do pravé pokladny kde je placení s obsluhou,já jako první najel k pokladně kde se platí kartou bez obsluhy a zaplatil jsem plnou částku za auto místo jen za moto V Norsku je spousta tunelů,většinou jsou obousměrné.Některé jsou nebezpečně klikaté a mizerně osvětlené a ještě k tomu plné záplat, jiné jsou pořádně vychlazené tak na 6°C. Za projetí většiny mostů nebo tunelů a vjezd do centra třeba Osla motorka nic neplatí. Ovšem za ty nově postavené a tím ještě nezaplacené nebo delší platí i motorka, nejsou to ale žádné závratné sumy.Třeba ten nejdelší tunel 24,5km je pro všechny zdarma.Když uvidíte značku pozor soby, tak ji zvláště na severu berte vážně a buďte ve střehu,taky ovce a krávy u cest jsou na volno, tak bacha na ně.Asfalt je na severu hrubozrnný,drážkovaný a zvláště v Norsku je dost příčných propadlin.Norské objížďky při práci na silnici jsou často pojaty jako malé terénní vložky. Celkově jsou ale silnice určitě v mnohem lepším stavu jako u nás. Ve Švédsku dost často používají k oddělení protisměrného pruhu nepříjemná lanová svodidla.Řidiči v celé Skandinávii jsou naprosto v pohodě.Zvláště v Norsku nikam nespěchají a vůbec neradi předjíždí.Pokorně se zařadí do kolony a jedou si svou osmdesátkou. Zvláště na jihu předepsanou rychlost poctivě dodržují a to i třicítku. Na severu už na rychlost trochu kašlou a jezdí o poznání svižněji, stále ale bezpečně.To přejezd Polska je návrat do tvrdé reality.Na cestách vyjeté koleje, řidiči naprosto bezohlední, neustále předjíždí za každou cenu, vůbec nedodržují rychlost.Čím větší auťák, tím větší blázen. Na tamních cestách jsem se prostě vůbec necítil bezpečně.Jinak v celé Skandinávii se nekrade,není problém nechat věci včetně přilby na motorce bez dozoru.V Norsku se dá dobrý chleba koupit za 16 NOK, v neděli jsou všechny markety zavřené a tak nám nezbylo než koupit chleba na benzince za 40 NOK.Ve Skandinávii jsou zálohované všechny PET lahve a také třeba i plechovky od piva. V praxi to znamená, že je třeba přičíst k ceně třeba CocaColy za nějaké 2 E ještě 0.45 E PANT za 2 litrovou PET láhev.Ty se pak prázdné dají vrátit v marketech.Doporučuji motorku při cestě na sever vybavit o vyhřívané hefty a nezapomenout ještě vzít zimní rukavice. Na severu je opravdu zima,dost fouká a často prší.Já třeba měl Saita II půl Norska zapnuté v poloze start a bylo to tak akorát.Za nezbytnou součást výbavy ještě považuji repelent nejlépe značky OFF.Ještě lepší a účinější by byla obličejová moskytiéra.Štípající komáři jsou opravdu všude včetně samotného Nordkappu,ještě snad horší jsou otravné kousající malé mušky které neustále lezou do očí.Ty mračna krvelačných komárů které jsou večer ve finských lesích, tak to je opravdu maso. U nás tomu říkáme komáří kalamita, tam to vypadá že je to naprosto běžná věc.Od Finska přes pobaltské státy a Polsko byla pro mě cesta celkem dost nezáživná, pořád rovně mezi lesy, žádné zatáčky a kopce, prostě jedna velká placka.Kdybych to snad ještě někdy jel příště, tak bych to asi vzal přes Švédsko nebo ještě lépe zpět přes Norsko, kde klikaté objíždění fjordů má své kouzlo.Platit na benzinkách nebo v obchodech jde všude v pohodě platební kartou, někde berou jen embosované.Jedinou vyjímkou bylo Finsko, kde se nikomu z nás nepodařilo zaplatit za benzín v automatě. Automat odmítal brát embosované karty Visa nebo MasterCard vydané u ČS, ČSOB nebo Poštovní spořitelny.Jediná cesta pak byla najít benzinku s obsluhou a zaplatit kartou na pokladně kde už nebyl problém, nebo platit v automatě pomocí papírových eur.Po kontrole účtu mě vychází náklady za benzín v pohodě do 20K a dalších 10K za zbytek tj.asi osm trajektů kde cena byla vždy 42, 45 a jednou 49 NOK za jeden,dva velké trajekty z Bodo na Lofoty-258 NOK, Helsinky-Talin- 49 E, podmořský tunel na Nordkapp 2X 70 NOK, vstup na Nordkapp 235 NOK,dále za mosty a tunely,nějaké vstupné, jídlo,pití a pár suvenýrů.Jeden kemp v Německu a poslední noc v penzionu v Polsku.
Všechny ostatní noclehy na divoko pod stanem ve volné přírodě nebo na odpočívadlech.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Breakpain (0) napsal 23.01.2011 v 13:20

Moc pěkné ... závidím , krásná krajina a určitě super jízda na velmi pohodlném stroji . Dovolená jak má být, snad se k tomu za pár let také dopracuji


Nejnovější záznamy v deníku
  • Dovolená Korsika Sardinie-4900km

    Korsika a Sardinie 19.5.-4.6. 2011 Martinův cestopis http://www.youtube.com/watch?v=QLzSQ7F887o

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 16.01.2012
    Uskutečněno: 19.05.2011
    Tachometr: 50000km
  • Těsně podél hranic ČR -tři dny 2100km

    Prostě nádhera kterou jsem si opravdu užil. Pořád z jednoho kopce do druhého se spoustou zatáček po silničkách s minimálním provozem.Bez GPS by to ovšem bylo neustálé zastavování a zjišťování po jaké cestičce se vlastně

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 31.10.2010
    Uskutečněno: 05.08.2009
    Tachometr: 25000km
  • Typ: Dovolená
    Vloženo: 04.09.2008
    Uskutečněno: 06.07.2008
    Tachometr: 10000km


TOPlist