PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 GS Adventure (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Bake
Vloženo 23.11.2022
Aktualizováno 31.1.2023
Zobrazeno 785x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 09.01.2023, Uskutečněno: 08.01.2023, Stav tachometru: 30500 km, Zhlédnuto: 34x


Zima je dlouhá, v garáži motorka, co jí vlastně ještě vůbec neznám a tak co dělat ve volných chvílích?? Chodit se do garáže aspoň mazlit.. Pár chyb už jsem objevil, pár webů pročetl, návodů a recenzí zhltal a tak se s Vámi chci o svoje dojmy alespoň podělit... Jedna z prvních reakcí na koupené GSA byla od kamaráda, dodavatele jedné značky motodoplňků: "To bude chtít pořádný kufry.." No jo, jenže na předchozí Trumpetu jsem je pověsil, krásný byly, hliníkový, od Radka Slouky, lakovaný, s odrazkama a síťkama ve víkách, ale co po kufrech, když je pořádně nepotřebuješ? Na to moje toulání po Moravě mi stačí Top Case, ledvinka a kapsa na mobil v bundě. Ale přece jen, co kdyby ta moje žínka překonala svůj strach a chtěla se se mnou projet?? A ženskou do ledvinky nesbalíš. Na autobuse jsou origo držáky na kufry Vario a já si uvědomil, že mě plast vlastně až tak moc neuráží, navíc na motorku patří, což řekli už Bavorští vrtuláři a taky nemá rád na motorce to prázdný lešení. Furt mám pocit, že než si u zábradlí koupím kafe, někdo mi na to pověsí z jedný strany starou krosnu ze "Sněženek a machrů" a z druhý pár lešenářskejch trubek. A tak se po něčem poohlídnem. Ale cena. Co se nabízelo, bylo nad cenou, co jsem byl ochoten pustit. Znáte to, za ty prachy? To tam radši na ten jeden trip do roka uvážu gumicukem kufr, co mám do letadla... Až mi blikl inzerát na pravý kufr. Akorát byl černý a z jiného koutu republiky by mohl být k mání zase stříbrný. Oba dohromady za super peníz. Nu což, z obou stran zároveň na motorku stejně nikdo nekouká, z hlediska anatomie ani nemůže, tak proč ne? Ale prodejce černého kufru měl v nabídce zároveň i stříbrné víko. Tak jsem, s trochou obav, tuhle různorodou sestavu objednal. Co Vám mám povídat, výměna víka narazila na absenci zalomené vrtačky, jelikož na vytlačení čepů, držících víko, je potřeba udělat malou dírku na druhé straně plastového pantu. A tam normální vrtačku nezlomíte. Holt výrobce kufru nepočítal s výměnou víka v domácích podmínkách. Nakonec jsem zjistil, že vlastně netřeba měnit celé víko, stačí vyměnit černý krycí plast za ten s hliníkem. Takže kufry Vario zdárně nasazeny, vyzkoušeny, mechanismy promazány a černé víko je zde v bazaru za litr k mání. S největší pravděpodobností je ho možno použít nejen na R 1200 GSA, ale i na kufry dodané k jiným Bavorským enduro strojům.
Dalším počinem byla dodávka nabíječky na stroj s CAN BUSem... Tady to netřeba příliš omílat, pořídil jsem Optimate 4 Dual s adapterem do zásuvky. Moto není z nejnovějších a jen Helmut ví, jak stará je tam baterka...
Konečně mám na nějakém stroji i rozšíření policajta. A jaká značka?? Nevím, to na pytlíku nepsali. Je mi nějak Ganc egál, kdo vyrobil ten kousek, kterej mi konečně dává pocit jistoty na rozmoklé hlíně, když jedu do lesa na Václavky. Kamarádovi to po někom zůstalo v ponku, tak to za pětikilo pustil.
Co mě hodně sr...štvalo, byla volná plynová rukojeť i s ovladačem. Při každém vrknutí s plynem se to celé v rozsahu několika milimetrů hejbalo. Co já se nahledal na jůtubu návodů, co fór pročetl... Až kdesi v hloubi internetu jsem našel aspoň slovní návod, jak na to. Pustil jsem se do toho s láskou mezi svátkama, ale možná jsem byl přejezenej bramborovýho salátu, nebo přepitej vaječňáku, prostě mi to nešlo a začal jsem silně pochybovat o svých schopnostech. Až včera, vyzbrojen jinou čelovkou, několika brejlemi a Starobahnem jsem se k tomu odhodlal a zjistil následující... Ti Helmuti to fáááákt neodrbávají. I ty nejmenší šroubečky jsou na torx, vše dokonale lícuje, vše je dokonale vymyšlený a vlastně geniálně jednoduchý. I když... Nejspíš jen pro ně... Nebudu Vás napínat, rukojeť upevněna asi tak za deset minut čisté práce, další dvě hodiny jsem strávil hledáním v motorce zapadeného šroubečku, hledáním jiného, vhodného šroubečku, hledáním v motorce zapadlého "jiného, vhodného šroubečku," a tak pořád do kola. Bohužel, moje GSA už není stoprocentně originál, jelikož v útrobách pravého spínače na řidítkách je použit malinkatý šroubeček s hlavou na křižák a pravděpodobně je Made In Ikea...
A taky zadní desky jsem měnil... Návodů pár je, něco napoví starý dobrý selský rozum. Práce opravdu na deset minut, ani kolo nemuselo dolů. Tady někdo v Mnichově fakt přemejšlel. Kdo někdy měnil žárovku světlometu na Fiatu Stillo, ví, o čem mluvím.
A jako třešničku na dortu jsem se pokusil dát trochu dolů řadičku. Jenže... Von tam někdo mezi stupačku a řadičku vrazil policajta... Takže mám na výběr, buď při řazení nahoru zalomenou nohu, nebo si při každým kopnutí do řadičky sklopím policajta... To snad fakt museli vymyslet tam, kde vymýšleli ty světla na Fiata...
A ještě závěrem...Pořídil jsem brašničky GIVI pod zadní plotnu a pod držáky spolujezdce... No...Říkal jsem si, že jsem asi blbej a objednal něco, co na GSA s držáky Vario nepatří, ale vše nasvědčuje tomu, že ta chyba je na druhé straně. Pasuje akorát kousek, co se dává pod plotnu, do mezery nad zadní světlo. Boční brašničky pořád ne a ne upevnit, navíc má každá jinak našitý suchý zipy. Chtěl jsem to střelit, ale už jsem z toho zlostí něco utrhl a tak mám jen brašničku středovou, v ní jehly a knoty na defekt a s bočníma furt obcházím motorku, kam, že bych je aspoň provizorně upevnil. Ale furt mi vychází jen to, že je buď přidělám samořezkama do nádrže, nebo to nechám vnučkám na šminky... Budou mít radost, holky moje..

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Servis po roce

    Sezóna v háji, večery dlouhý a servisní interval svítil, jako pominutej. Na jaře jsem ho nechal být, on předchozí majitel najel na olej jen 1.800. kilometrů, všechno fungovalo, tak proč do toho vrtat, že? :-) Servis na p

    Typ: Údržba
    Vloženo: 05.12.2023
    Uskutečněno: 05.12.2023
    Tachometr: 38000km
  • Po půl roce..

    Sezóna je v plném proudu a já mám s Autobusem namotáno kolem komína čtyři tisícovky... Ano, pro některé cestovatele je to směšně málo, ale já dělím svůj čas i mezi jiné záliby, práci a rodinu, navíc nejsem moc stavěn na

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 11.07.2023
    Uskutečněno: 11.07.2023
    Tachometr: 34500km
    Komentářů: 1x


TOPlist