PROFIL MOTORKY

BMW G 650 GS Sertao (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Honza-TA950
Vloženo 17.3.2022
Aktualizováno 27.6.2023
Zobrazeno 2 002x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Další informace + údržba

Vloženo: 12.09.2022, Uskutečněno: 12.09.2022, Stav tachometru: 53000 km, Zhlédnuto: 37x


Tak jsem na motorce něco najel a většinu rozebral a složil a získal torchu náhled na tento stroj slovutné bavorské značky, montovaný v Berlíně se starým motorem dle rakouského návrhu (Rotax) z komponent z Taiwanu

Jízda
Je to traktorový lenochod, ale pohodlný – moc to nejede, je to těžké a bachraté, podvozek je z minulého století…ale je to pohodlné, ani dlouhá jízda neunaví a moc to nežere (v klidu to jezdí za 3,5 litru). Zjistil jsem že tam je silniční převod do rychle 16/45 – koupil jsem druhou rozetu i s unašečem s originál 47 zuby – takže ji stačilo přehodit a přijde mi to na toho lenochoda mnohem lepší. Pokud bych se s tím chystal do terénu tak bych sneslo ještě pomalejší převod.

Budík se potvrdil první dojem -a to nic moc – kontrola tlaku oleje chybí, rychlost pořád v první polovině, otáčkoměr malinký. Celkově přehlednost nic moc.

Motorka na dané určení v pohodě – cestou necestou pohodlně za poznáním. Na drsný terén nebo svižnější jízdu to není.

Namontované jiné nosiče – od Bartuse, jsou robustnější a mají lepší tvar pro tašky než ty Givi s úchyty na plastové kufry. jsou

Namontovány padací rámy Heed – slušně provedené, silnější trubky, umístěné dál od motorky takže nezničí plasty. Včetně kapsiček. Spokojenost, u takto těžké motorky těch pár kg je akceptovatelných.

Kontrola ložisek v krku řízení – spodní už bylo špinavé a narezlé, vyčištěno, namazáno. Nechal jsem ho zatím tam, ale pomalu bude na výměnu.

Preventivně nový palivový filtr + kontrola palivového čerpadla. Dobrá zpráva - nádrž uvnitř čistá, před filtr před pumpu taky – není důvod aby byla pumpa vychozená.
Palivový filtr jsme zkoušel náhradní – není problém koupi za pár stovek, ale jsou tam pak trochu jinak vedené hadice a to se mi nelíbilo. Kupil jsme tedy nesmyslně drahý originál (3500Kč)a dal originál – je to investice jednou za čas a prostě mi to přišlo z hlediska spolehlivosti lepší, aby to bylo v uchycení jak má být.

Repase přední vidlice – vyčistit, nový olej, úprava s doplněním PD ventilu s planžetami a zkrácením distance s malinko větším předpětím. Uvidíme jak se to bude chovat.

Repase brzd – oba třmeny rozebrat, vyčistit, nová brdovka, destičky, ještě čekám na nový kotouč – Problém s povolením banj – zatuhlé nikdy nerozebírané. Pro odvzdušňování používám Stahlbus odvdušňováky – výborně se s nimi dělá. Zadní absolutně v pohodě. Přední problém v ohybu trubek a spojce k hadici dole nejspíš zůstává malinkatá bublina. Povolit nejde bude muset rozebrat celý předek aby tam, byl přístup – takto se ohýbá ten plechový držák. Brzdí to, ale páčka je malinko gumová. A ano zkoušel jsem to naplnit zespodu, shora, podtlakem… s klíčkem, projet s aktivací ABS aby nebyla bublina v ABS. Jak bude dělat elektriku tak se k tomu dostanu.

Divnosti, podivnosti a zajímavosti:
Pomsta německých inženýrů - k něčemu se dosta znamená vždycky vyšroubovat hromadů šrouů a odělat hromadu plastů.

Po sto letech je to první motorka co nemá na předním kole gufero, ale kryté ložisko je vystaveno přímo okolnímu prostředí a je to tak o výroby. Na silnici bych to ještě zkousnul, ale u motorky do terénu?

Zadní napínáky jsou za trest, nedrží na místě, správně nastavit vůli řetězu je opruz a je potřeba je dotáhnout a neztratit je vyklepáním. Přidrátuju je ke kyvce, jinak to nevidím.

K blinkrů nejsou kabely s konektorem, ale musí se rozebrat blink a kabely odpojit u žárovky.

Zadní světlo je spojené s celou zadní stavbou blatníku a SPZ a ke světlu vedou krátké dráty tak je to práce na tři ruce – opruz. Dráty jsem nastavil a prodloužil, aby se s tím dalo normálně fungovat.

Vyhřívání heftů bez jakékoliv indikace a bez ochranné elektroniky je poukázka na zničení baterky. Edit: jsou skutečně přes relátko a za klíčkem takže tohle je v pohodě.

Sedlo – originál je tvarově ok, ale neumožňuje moc pohyb dopředu dozadu a je dost měkké tak se v něm člověk boří a je nízké takže má .hodně pokrčené kolena. Pořídil jsem na ebay vyšší sedlo – lepší posez i tvar, ale zase větší turbulence kolem helmy jak člověk vykukuje moc nad plexi. Tak jsme koupil třetí sedlo z F650GS a to není tak měkké, ale je ještě o kousek kratší posez a má je pekelně klouzavé. Tak to nakonec vidím na předělání sedla.

Co mě ještě čeká:
Elektrika – okruh spínaný relátkem po zapnutí klíčku pro nmapaádjení heftů a příslušenství (navigace, telefon, nabíjení)
Držák mobiliu – pro duplicitu navigace
Voltmetr
Potah sedla
Doladit plexu (možná zesílení úchytů – vysoké plexi se dost třepe)

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Jižní amerika - splněno

    Tak mě Mula spolehlivě svezla po jižní americe – najel jsem 11 000 km po Chile a Argentině tj. Carretra Austral v Chile směrem na jih do nejjižnějšího města Ushuiai a Ruta 40 pak zpátky na sever v Argentině. Potvrdilo

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 21.04.2023
    Uskutečněno: 21.04.2023
    Tachometr: 64000km


TOPlist