PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono 1000R (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Wodewer
Vloženo 11.1.2021
Aktualizováno 15.1.2021
Zobrazeno 1 312x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Raptorem jsem začal dospělou moto "kariéru," do 2V jsem se zamiloval a i když jsem po pár okruhových dnech pokukoval po 4V, tak srdce rozhodlo pro 2V.

Více fotografii

Motorka koupena od Makara74 (Rokycany) - Férovej chlap.

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Pro italské motorky jsem měl vždy slabost (nikdy jsem neměl nic jinýho - 2x Cagiva, Ducaty, akt. Aprilia), Tuono 2. generace se mi vždy líbilo, ještě víc mě však lákal sílný 2V a pevně věřím, že očekávání budou naplněny.

Recenze

Po dlouhém hledání na internetu (bazos a motorkari jsem mel v záložkách a jejich otevírání se stalo moji posledlostí) jsem narazil na tuto krásku.
Líbila se mi na první dobrou. Napsal jsem tedy majiteli a dozvěděl jsem se, že motorka je z Francie a má 78 kW. Začal jsem tedy zjišťovat jestli a případně kde a za jakou cenu je výkon možné otevřít. Zjistil jsem, že je nutné demontovat škrtící kit na klapkách a nejspíš i přehrát jednotku. Někde mi i řekli, že bude nutné měnit hrdla sání. Po konzultaci s dalšími servisy a prostudování různých zdrojů jsem tyto informace vyhodnotil za nerelevantní, ale stejně mi pořád vrtalo hlavou a sám jsem zvědav na kolik to nakonec vyjde.
Motorka se mi po všech strankách líbila, jednání majitele bylo férové, tak jsem se rozhodl, že se na motorku pojedu podívat a když bude vše ok, tak ji i koupím.
Aprilka má 20 najeto. Dekra to potvrzuje, ale i kdyby to bylo jinak, bike je v krásném stavu, vypadá netknutý. Opravdu ani menší oděrka. Lak je evidentně dělán profesionálem, foto "před" ukazují, že důvodem nebyla špatná kosmetika, ale jednoduše ne zrovna pěkné original barvy USA silver verze (ano, je to USA verze - jak podle barev, tak i dle informací z ofic. zasotupení Aprilie. Jak se dostala do Francie a kdo ji seškrtil a poslal do Česka, kde je uvedena do provozu, to už se asi nedozvím, každopádně má za sebou asi taky zajímavou historii).
Mašina i v těchto mrazech chytla na první dobrou, byla celkově v super stavu, majitel o ní dost věděl, evidentně se o ni opravdu staral. Navíc mi připadal jako fajn chlap a i jeho další motorky vypadaly v super stavu, tak jsem ji i bez možnosti zkušební jízdy (led, moje pozbytí ŘP :D) koupil.
O následujícím víkendu se plánuju podívat na tu škrtící sadu, pokusím se ji demontovat a otestovat, jestli je třeba přehrát jednotku (předpokládám, že ano). Dále vyměním olej a filtr, mrknu na vzducháč. Jakmile mi vrátí papíry a bude trošku tepleji, tak zajedu k mému mechanikovi na výměnu řetězovky (D.I.D/RK), brzdovky a kontrolu destiček.
Gumy tam jsou Diabla II (DOT 2017) tak na jaro, pak tam hodím něco sportovnějšího.

Po úspěšném otevření výkonu a údržbě sem hodím info. Jakmile začnu jezdit, nemůžu slíbit jestli se k tomu dostanu. Nemůžu se dočkat.

15. 1.
Tak menší aktualizace - mám objednanou řetězovku: DID 525ZVMX X-ring s kalenou Sunstar rozetou a kolečkem, olej 15W-50 Motul 300V a olejový filtr Hilfo. Dále budu objednávat pneu, vidím to na Metzeler M7RR.

Ve věci omezeného výkonu jsem zatím podnikl následující: mrknul jsem na klapky, ty se otevírají do plna a pod sedačkou je Ignitech jednotka. Jediný řešení je tedy brzda a kontrola mapy jednotky. Možná má 78 kW (minulý majitel nebrzdil/brzdil "špatně" ) a já řeším nesmysl, ale i tak chci motorku naladit na brzdě (s laďákama Mivv nedrží volnoběh) a dopřát ji a sobě to nejlepší. Oslovil jsem přímo Ignitech, tak doufám, že se ozvou.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
oioi01
oioi01 napsal 16.01.21 v 19:46

Pekna...
To naladeni na brzde bude asi pekny balik, co spis sehnat nekoho z okoli se stejnym bikem a porovnat nekde na rovince, tech 30kw by melo jit sakra poznat...

sooky
sooky napsal 14.01.21 v 23:49

Pro zajimavost, jak jsi ji tedy nakonec vykonove otevrel???

sooky
sooky napsal 14.01.21 v 23:45 10b.

Honza-K
Honza-K napsal 14.01.21 v 16:05 10b.

Měl jsem stejnou posloupnost motorek Raptor - Tuono. Nezdá se to, ale Tuono je technikou někde úplně jinde, než Raptor. Je to vážně skvělá motorka, rád na ní vzpomínám.
Ohledně výkonu, mám pocit, že ve Francii mají nějaký pošahaný předpis, že motorka nesmí mít víc jak 100 koní...
Každopádně máš to hezký a ať Ti to dělá radost.

_Michal
_Michal napsal 14.01.21 v 12:58 10b.

Jak vrátí papíry? Za rychlost?

Více komentářů



TOPlist