renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT 660 Z Tenere (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kubal
Vloženo 21.4.2020
Aktualizováno 29.5.2020
Zobrazeno 2 929x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Regulátor a jeho konektor

Vloženo: 23.04.2020, Uskutečněno: 23.04.2020, Stav tachometru: 36600 km, Zhlédnuto: 60x


Bohužel mě potkala častá závada majitelů Tenerek. Kvůli (dle mě) konstrukčnímu nedostatku - a to umístění regulátoru dobíjení na spodku, v přední části motorky, došlo k nevyhnutelnému. Motorka přestala dobíjet. Obecně je známo, že problém nebývá skrytý v samotném regulátoru, ale v jeho konektoru, který díky svému umístění dost trpí. Níže popíšu celou situaci a náhled, jak jsem ji vyřešil.

Vhledem k tomu, že předchozí majitel celkem citlivě implementoval na přístrojovou desku digitální voltmetr (mimochodem super věc, jinak by mě to nechalo někde pryč od domu), tak jsem mohl tušit, že problém s dobíjením proběhl již dříve. O tom jsem se vlastně přesvědčil hned, jak jsem začal s demontáží regulátoru. Zjevně se v konektoru někdo již dříve vrtal, viz. foto,. Jeden z pinů už byl už vypálený.
Bohužel dohledat originální číslo dílu je takřka nemožné. Na Partsdepot nelze najít i přes to, že je to konektor z různých modelů značky. Z nesnází mě vytáhlo video Václava Turka na Youtube, kde poskytl číslo dílu, podle kterého jsem konektor dohledal. Nebylo to ale tak jednoduché, protože běžně je k dostání pouze na nějakém německém serveru a volat do Yamahy jsem nezkoušel. Ale po chvilce hledání jsem jej našel na Aliexpresu!(ano opravdu tam). Konektor přišel včetně gumových těsnění a koncovek na jednotlivé vodiče, které připomínají obyčejné "fastony", ale stejné NEJSOU!!! - z tohoto důvodu se taky přede mnou někdo rozhodl tyto origo kontakty nahradit obyčejnými "fastony" a vrátit původní plastové šasi, ikdyž částečně vypálené a to způsobovalo výpadky v dobíjení.
Nakonec jsem tedy vyměnil komplet všechny "fastony", za to co tam patří, piny na regleru oškrábal od oxidu a očistil kontaktorem. Nasadil jsem plastové šasi konektoru se všemi těsněními a abych předešel vytrhnutí kabelů z konektoru, tak jsem (možná trochu barbarsky) musel svazek zalít tavící pistolí. Bohužel mě nic jiného nenapadlo, ale účel světí prostředky. Nakonec jsem jako krytí před vnějšími vlivy přetáhl přes celý konektor kus bicyklové duše.

Doufám že tenhle vyčerpávající text někoho inspiruje, protože od té doby vše drží jak má.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
motive (0) napsal 27.02.2024 v 20:26

Ahoj, nehrozí přehřívání konektoru když je takto uzavřený? díky Jarda

JardaBar (164) napsal 23.04.2020 v 18:35

Stačí dát do konektoru vazelínu a máš klid.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Svody výfuku

    Fotodokumentace mluví za vše. Svody přímo bijí do očí, díky nánosu připečeného bahna. Obě kolena sundány, pečlivě očištěny a stříknuty vypalovací barvou na kamna. :-DD Poznámka pro šřouraly: Obdobný postup jsem zvo

    Typ: Oprava
    Vloženo: 04.07.2020
    Uskutečněno: 02.07.2020
    Tachometr: 38000km
    Komentářů: 3x
  • otázka pneu

    Obutí dělá motorku! Tenerku jsem koupil s nazutou zánovní sadou Heidenau K60 Scout, při čemž jsem si naivně myslel, že když mám vzorku na rozdávání, tak nebudu mít nějaký čas starost o pneu. Opak byl pravdou. I téměř nov

    Typ: Údržba
    Vloženo: 21.04.2020
    Uskutečněno: 04.04.2020
    Tachometr: 36km
    Komentářů: 2x


TOPlist