9:00 hodin, sobota ráno a vnější teplota je 35,5 stupňů,
Rozhodl jsem se vyzkoušet model BMW F 800 GT. Jezdim na F 650 GS uz 10 let a začal jsem přemýšlet, že je čas na nejakou to změnu, změnu na „touring“.
Otázka pro mě vždycky byla výška sedadla, která se dá snadno přizpůsobit na F 800 GT vzhledem k tomu, ze BMW nabízí výběr ze 4 různých výšek sedadel. Vybral jsem si 785mm, což odpovídalo posezu, který jsem namontoval na F 650 GS.
Některé technické údaje pro srovnání:
F 800 GT – 2015 modelu F 650 GS - 2004 modelu
Motor 798 ccm – dva válce 652 ccm – jednoválec
Maximální výkon 66kw/90hp 37kW/50hp
Maximální točivý moment 86 nm 60 nm
Převodovka 6 rychlosti 5 rychlosti
Jednotka Řemen řetěz
Brzdy přední/zadní Dvojitý disk/jeden Jeden disk/jeden
Rozměr pneumatik (přední/zadní)
120/70 ZR 17-180/55 ZR 17 100/90 x 19 – 130/80-17
Výška sedadla 785mm 780mm
Pocity po jízdě:
- Jiný posez znamená mít zvednutý kolena, lze to změnit namontováním snížených stupaček a tak zmenšit ůhel skrčení nohy,
- Můj problém s bolesti v kříži by mohl být vyřešen díky jinému posezu (mírně vpřed), který skutečně podporuje záda lépe, než jsem očekával,
- Motor běží lépe v porovnání s GS jednoválcem,
- Silné brzdy, výhodou je dvojitý přední disk,
- Rozhodně nižší těžiště činí manévrovatelnost GT mnohem lepší v nižší rychlosti, například při otáčení, v parkovištích, atd
- S řazením v nízkých otáčkách je motor trochu rozhazenej, ale postaven tak, aby se udržoval ve vysokých otáčkách, což udělá lepší pocit z jízdy,
- Já bych změnil polohu tlačítka klaksonu na řídítkach, človek nevyhnutelně na něj zatlací palcem když chce zapnout ukazatele směru,
- Viděl jsem, že si nekteří stěžují na vibrace v řídítkách, ale to je něco, co se musí blíže prozkoumat, GS má vice gumy na rukojetích, a proto ten pocit může být různy.
Celkově:
- Já vím, že jsem srovnával jablka s hruškama, ale:
- Mám pocit, že někdo, kdo v současnosti jezdí na F 650 GS a zkusí jízdu na F 800 GT nebude chtít znova sednout na GS,
- Poté, co jsem vrátil GT a skočil zpět na můj GS jsem měl pocit že chůze by byla rychlejší, motor nemá žádnou sílu, brzdy jsou k ničemu a sezení mi způsobuje zase problémy s mými zády,
- Není divu, že „dealers“mermomocí chtějí, aby ses projel na nový motorce.
Vlastník | Charliee | |
---|---|---|
Vloženo | 10.6.2007 | |
Aktualizováno | 1.2.2016 | |
Zobrazeno | 5 042x |
Tak to Ti držím Charliee pěsti a měl bys začít s pročítáním a recenzemi o motorkách už teď. Pokud nemáš ovšem jasnou představu co hodláš krotit v Nové ...aspoň pro nás - motosezóně [lol . Ale, šak uvidíš , člověk míní, osud mění . Hlavně jezdi na pohodu .
Ano, byl jsem lapen. A vypada to, ze na konci ledna budu muset udelat nejakej ten "deal" , a koupit novou motorku.
Dobře Wildaja
Parádně jsi popsal obě motorky ... při rozhodování koupě jiné moto-krásky , je to ovšem potřeba a jak vidím i Ty jsi lapen do sítě zvané "s jídlem roste chuť". Já jsem takhle okusila silnější moto stejně jako Ty a pak už každá jízda na mojí první, byla opravdu - divná , vše bylo pomalé a nešikovné. Posed, zrcátka, zrychlení .. prostě pocit potřeby na změnu, byl už k nevydržení a tak mám jinou. Větší, silnější, hezčí a kdo má na to jiný názor ??? je mi to fuk .
Je fajn, že máš tuhle zkušenost. Motorka je to opravdu pěkná a tvůj popis hodnocení jí dal spoustu kladných bodů. A o tom to je ... vědět do čeho bys chtěl investovat své cenné peníze i zkušenosti. To neplatí při první moto ... ta je vždycky jedinečná, už jen pro to, že se na ní vše učíš .
je to krasavice. V Alpach jsem potkal hned dve takhle pekne bile.