PROFIL MOTORKY

Honda XL 600V Transalp (1992)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Jamaican
Vloženo 26.8.2018
Aktualizováno 18.10.2022
Zobrazeno 1 015x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 06.11.2020, Uskutečněno: 06.11.2020, Zhlédnuto: 41x


Léta Páně 2019, krásný slunný podzim. Já, můj stroj Beast, kamarád a jeho stroj TA Evo vyrážíme na malou projížďku kolem mé chaty. Jako vodič jedu první. Najíždím na lesní cestu táhnoucí se mezi stromy do malého vršku. Cesta je v jedné pasáži značně vymletá s čouhajícím kamením. Hlavně se nezaleknout a přidat plyn, řiká mozek a příručka moto skauta. Hravě vyjíždím, ale v půli výjezdu se zakoukám na jeden kmen. No a co říká příručka? Čum tam kam chceš jet. Zhypnotizován kmenem narážím bokem Bestie. V té době jezdím bez padáku. Na co taky, že? Odnáší to chladič, Boano, blinkr a kokpit (nebo spíše něco co ho má připomínat). Za hlasitého zvuku laděného výfuku a husté hmly, která vznikla kapáním chladící kapaliny na svody, odjíždím zpět do bivaku. A tím započíná má přestavba, která byla stejně v plánu. Akorát to tento počin uspíšil.


Kapitola 1.
Nečekal jsem, že bude tak těžké sehnat solidní chladiče. Po trošce trpělivosti a pár hodin/dní možná i měsíců brouzdání po bazarech jsem přeci našel vyvolené krasavce. Montáž proběhla rychle a jednoduše. Nejdříve řádný průplach systému od břečky, která se utvořila oxidací stávajících chladičů. Takže odbahnění a vysušení by bylo. Už jen nahození "nových" čistých chladičů a nalít nemrzku. Výsledek můžete posoudit sami viz. foto.

Kapitola 2.
Při cestě Gruzií jsem narazil na jeden problém. Spočíval v tom, že ještě než jsme se vylodili v Batumi, tak jsem přišel o jeden drát výpletu zadního kola. Ještě zde uvedu jeden fakt. Původní majitel vzal ráfek 18" navrtanou někde no name a "vpasoval" ho na náboj kola z Afriky. Zřejmě za účelem lepší nabídky teréních pneu. Nápad zcela dobrý, ale výsledky ovšem nedobré. Tato kombinace způsobila to, že dráty byly ohlé více než je zdrávo díky špatné souososti děr a tím docházelo ke střihu. Co vám budu povídat, než jsem dojel domu odnesli to 3 dráty hned vedle sebe. Snažil jsem se to vylepšit koupí sady drátů/niplů od Rugged Roads, ale marně. Nezbývalo nic jiného než jen opět sednou k pc a projet bazary. V Říši se mi podařilo sehnat originál Afrika kolo s unašečem za pěknou cenu. Ještě, že i s unašečem! Po demontáži kola původního jsem zjistil, že ložisko na unašeči (později jsem se dozvěděl od kluka, který ode mě koupil kolo staré, že i v kole) bylo ložisko totálně vyjeté. Dalo se vyndat skoro i prstem. Štěstí stálo tentokrát při mně .

Kapitola 3.
Boano je teda na sračky. No možná by to nějaký schopný odborník co dělá s laminátem dal ještě do kupy, ale já jsem už měl jiné plány. Kamarád (LSAdventure) začal vyrábět na tyhle starý vrány svůj rally kit včetně kokpitu. No a kdo jiný by mu měl dělat reklamu a testovací jízdu, že . Inu jednou takhle u škopku jsme si plácli. Cesta k realizaci byla ovšem dlouhá. Co si budeme povídat. Každý z nás by nejradši, aby měl den 30 hodin a i to bude málo. Vše popohnalo jedno osudové rozhodnutí a to účast na prvním ročníku Dinaric Rally. Termín dokončení je tím dán. Když vše bylo připravené (součástky a díly) stačil jeden víkend a bylo hotovo. Musím říct, že ta motorka měla koule už od pohledu a budila respekt, aspoň u mě. No posuďte sami.



Kapitola 4.
Tak facelift by byl. Teď je na řade kabeláž. Stará kabeláž byla jak klubko hadů. Kabílek nastavován dalším kabílkem, sem tam nějaká ta tabulka čokolády, zkorodované konektory. Pokaždé když jsem se na to podíval, chtělo se mi brečet. Co s tím? Náhodou šel kolem jeden odvážlivec, který si to vzal jako bojový úkol. S velkým odhodláním se do toho pustil. Strávil u toho dost času než se prokousal nástrahami hadího klubka, ale povedlo se a to grandiózně. Velké díky švárovi (AutoSanatorium Mělník). Světla svití, blinkry a kontrolky blikají, tachometr na klíček včetně USB zásuvky prostě paráda . Ještě jedna maličkost, ale za to pro mě určitě zásadní. Padáky! A to od RDmoto a rozšířené stupačky od Bosley's Pegs.


Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
wosz (0) napsal 15.03.2021 v 11:33

Ahoj, máš ještě ten rozbitý Boano kit a světla? Měl bych zájem.

stnd (29) napsal 06.11.2020 v 20:24

pěkné pěkné


Nejnovější záznamy v deníku
  • Dinaric Rally 2020

    Moje první rally. Příprava: https://www.youtube.com/watch?v=0GfEJyPFDIM&ab_channel=4wdcz Závod: https://www.youtube.com/watch?v=aTyGuUGbRNM&ab_channel=Jamaiczan

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 07.09.2021
    Uskutečněno: 10.09.2020


TOPlist