BMW R 1150 GS (2000)

Vlastník Jakub-SPZ
Vloženo 27.3.2016
Aktualizováno 10.2.2019

Vloženo: 14.01.2019, Uskutečněno: 19.09.2018, Stav tachometru: 126094 km, Zhlédnuto: 10x

On the road again. Udalosti, které předcházely odjezdu rozepisovat moc nebudu, ale ve čtvrtek večer to skoro vypadalo, že možná ani nikam nepojedem. Naštěstí se vše podařilo vyřešit a tak jsme dnes mohli vyrazit na cestu. Dnes více méně tranzit přes ČR, i tak jsme pár pěkných míst navštívili a dnešní cestu zakončili v Rožnově pod Radhoštěm.
Najeto 392 km
2. Den
Dnes jsme měli na programu přesun přes Slovensko. Cestou jsme to vzali přes Vysoké Tatry. Na vrcholky ale přes mračna nebylo vidět. Dále jsme omrkli Levoču, Spišský hrad a Spišskou kapitulu a cestu jsme zakončili v Krásné Dlhé Lúce, malé vesnici nedaleko Maďarských hranic
Najeto 412 km
3.Den
Dnes konečně dojedeme do Rumunska. Cesta přes Maďarsko byla celkem nudná, pořád rovně, občas mírná zatáčka nebo vesnice. Po překročení rumunských hranic se soukáma do nepromoků, vypadalo to na pěkný ceďák, ale nakonec nás to minulo a chytli jsme jenom krátkou přeháňku. Cestu jsme zakončili v Sapantě u "Veselého hřbitova"
Najeto 382 km
4. Den
Ráno nás přivítalo slunečnou oblohou, ale to nevydrželo příliš dlouho a padla mlha, že by se dala krájet, jen ten Rákosníček se neukázal:) Po zbytek dne se slunce před námi schovávalo v mracích a byla celkem kosa. I tak jsme si užili výjezd ke kostelu nad Borsou, průsmyk Trans Rarau (1400 m.n.m.), Bicazskou soutěsku a zakempili v Lacu Rosu.
5.Den
Ráno byla pěkná kosa, 6°C, ale vyrazili jsme na cestu,. Čekal nás průsmyk Tranfagarasan, který nechal vybudovat Nicolae Caucescu. Nádherná cesta s množstvím zatáček a vrcholem v 2049 m.n.m. Cestou jsme se několikrát potkali se čtyřmi slováky, kteří se ztočili do Rumunska cestou z Moldávie. Putování jsme zakončili kousek pod Drákulov hradem Poenari.
Najeto 383 km
6. Den
Dnes jsme se přesunuli pod Transalpinu. Plán byl jet přes Sibiu, ale na silnici byla vážná nehoda a silnice byla uzavřená. Zhruba po 5 kilometrech jízdy podél stojící kolony to vzdáváme a vracíme se 15 km a najíždíme na DN7a, kterou se dostaneme do půlky Transalipny a pak jedeme do Sebeselu, kde máme zajištěný nocleh, kde jsme měli celou noc hlídače :)
Najeto 378 km
7. Den
Dnes jsme se vydali na Transalpinu. Výhledy na hory byly opět úžasné. Dále jsme projeli okrajem národního parku Domogled, přes lázeňské město Baile Herculane (kdy si podle pověsti léčil Herkules své rány, které utrpěl při souboji s Hydrou) do vesnice v Českém Banátu, Eibenthalu (Tisového Údolí). Zde jsme byli ubytováni u rodiny Voňavkových a v hospodě u Medvěda potkali 3 kluky z Liberce, kteří projížděli Balkán na starých Jawách.
Najto 357 km
8. Den
Z Eibenthalu jsme se vydali na okruh kolem Banátu. Cestou jsme projeli další českou vesnici Gerník. Projeli kolem opuštěných dolů u Moldova Noua a viděli 2 hezké vodopády. Dnes bylo také nejvíce off-roadu z celé dovolené, naštěstí bez ztráty kytičky.
Najeto 239 km
9. Den
Dnes jsme opustili Rumunsko. Cestou jsme ještě navštívili muzeum vlaků v Resitě. Pak už nás čekali jen nudné pláně okolo Temešváru, Aradu a v podobném duchu byl i přejezd do maďarského Kecskemétu, kde pro dnešek končíme.
Najeto 415 km
10. Den
Tak jsme zpět v Čechách. Nebýt zácpy na obchvatu Budapešti, byl by to další celkem nudný den, kdy se jede pořád rovně. Alespoň jsme omrkli sochu Ježíše v Dabasu, a ruiny kostela v Zsámbéku. Dnes jsme cestu zakončili v Kyjovském pivovaru :-p
Najeto 385 km
11. Den
Opustit Kyjovský pivovar se nám vůbec nechtělo, ale cesta volá. Obhlédli jsme Dukovanskou elektrárnu, malebnou krajinu v okolí Třeboně a navštívili Husinec, rodiště mistra Jana Husa. Svoji pouť jsme zakončili ve Vimperku v penzionu Volyňka, který víc než cokoli jiného připomínal ubytovnu.
Najeto 381 km
12. Den
Poslední den naší cesty. Po ránu to vypadalona déšť, ale nakonec spadlo jen pár kapek. Cestou jsme se stavili v Hošticích, v Putimy a u zříceniny větrného mlýna u Příčov. Pak už jenom oklikou přes Mělník domů.