Dnešní den byl v duchu mravenčí práce.
Vybaven brýlemi na čtení, slamákem na palici kvůli slunci, ráno oblečen v mikině, odpoledne jen v rozervaným tričku motorkáři
Řekl jsem si že s tím musím konečně zahýbat. Jak jsem si minule přivezl přední kola (2ks) tak to hezčí jsem dočistil, hliníkový střed tak nějak vyleštil, nasadil na vidlici a seřídil bovden a stejně to furt nebrzdí. Jsem i rozebral přední brzdu, celý na součástky a bych pochopil proč ten dvouklíč nebrzdí a jen se zadrhává, nechápu. Na kole nemám problém s nastavením brzd, ať to jsou špalky nebo kotouče ale tady mě to nějak nejde do hlavy. Nic jdeme dál.
Plyn, ten plyn jsem nakonec vyřešil po svém. Původní plastová trubka rychlopalu byla rozdrbaná na kaši a stejnou jsem nesehnal a ani na netu, a ni na Retrogaráži.
Nakonec mě napadlo, sehnat kus tenkýho plechu, nakonec to byl hliník, vystřihnout patřičnou šířku aby šel vložit do hliníkového domečku a naohýbat tak aby dělal doraz a vložit a uzavřením skřípnout mezi obě poloviny domečku. Funguje to suprově. Plyn tedy vyřešen viz obrázek. Dále jsem se se odhodlal k nastavování předstihu s novou deskou a kontakty zapalování. S prominutím jsem se s tím sral půl dne, něž jsem našel ten správnej návod a pochopil co mám dělat.
Dělal jsem to jen pomocí budíku ve válcích a spárové měrky. A šlo to. Akorát půl den v čoudu.
Teď už by jsem to mohl zkusit nastartovat, tak jsem si do malý butylky dan benzin s olejem Motul 2T, napojil hadičkou do karbece, ten zaplavil a prošlápnul motor, zapnul zapalování zastartoval a nic. Žádnej záškyt. Tak jsem sundal svíce, pod každou cáknul benzín a zase to samý. A nic a došel benzin v hadičce a upadla mi butylka na zem a začal téct benzin , začal jsem bejt už pesimistickej.
Zkontroloval jsem jiskry na francouzských svíčkách co v tom byly, a jdou krásně, mlaská to jak blázen. NGkáčka co jsem koupil tedy ponechávám zabalené.
Protože jsem byl trochu pesimista a bolí mě koleno ještě po bouračce s babetou,, nenapadlo mě nic lepšího než vzít novou aku vrtačku a přes desítku vořech zkusit startovat přes kliku na straně zapalování. Vezmu za akučku, dotahne se ten šroub co drží vačku zapalování a pak lup a šroub je vejpůl. Ta třiapůla má přeci jen větší kompresi než fichtl
Takže jsem si zadělal na problém. Bude mě tedy
čekat další mise navíc-vyndat z kliky zbytek šteftu co drží vačku zapalování.
Ale nezoufám, touha za vrčením ČZ mě žene k dalším pokusů startovat potupně normálně, nožně, jak jinak
Cáknu ještě benál pod svíčky, zadělám je a začnu šlapat víc a najednou milá Číza vrčí
Hálélůjááááááá
NOrmáůně jsem si zakříčel radostí
karbec měl trošku ale fakt jen trošku vyšší volnoběh a tak jsem ho stáhnul. Dobrý, motor jede, sice jsem to s olejem asi přehnal, takže to hulí, ale vrčíme. Na první šlápnutí. Celkem 4x starty.
Jo, ze levýho válce šly zvuky, klepání, drkotání. Asi z levýho...
Pak říkám klukovi, aby mě natočil a tak startuju, zkouším zařadit, nejde to, neskočí to tam protože spojka se asi přilepila, nevadí, vrčíme, trošku zatáhnu za plyn, jak to bude reagovat a najednou bác , konec. Ozvala se menší rána a šlus.
Už to nejde prošlápnout. Smutek. Celej den se s tím zabývám, pak to zavrčí a pak v tom práskne. Uklízím Čézetu k Embéčku, uklidím dvůr, nářadí, vercajk.
A zhodnocuji celou situaci s Čezetou. Byl to signál z hůry? Říká mi bůh, že jsem měl koupit Jawu a né ČZ? A nebo že jsem se na ten kup měl vykašlat úplně ? Vždyť manželka tolik běsnila když jsem se rozhodl ten krám pořídit. Momentálně otevírám vychlazenou dvanástku a píšu deník. Přemýšlím jaký bude postup. Vyndat motor nebo se s tím s prominutím srát v rámu...poslat celej motor někomu? To bude stát nesmysl. Pokusit se zase sundat hlavy na motorce, zjistit co se kde podělalo, asi možná pravej píst, ten byl docela počochněnej a mezi kroužky ho kus chybělo a já si z toho nic nedělal, optimizmus mě držel nad vodou a nebo že by levý pístní čep... a nebo něco úplně jinýho. Takže tolik trablí s Čézet.
p.s.: přikládám fotky ze včerejšího putování se syny po rozhlednách. První je Hradišť, druhá Cerhenice a třetí u památníku bitvy u Kolína.
edit po ránu:
rozhodl jsem se že motor půjde ven, v rám se s tim babrat je pakárna a jestlise rozlítly kroužky nebo něco na pístu tak by bylo dobrý to nějak dostat ven a to bych musel asi otáčet celou motorkou a navíc na stole se to krásně dělá, že.
Vlastník | elvis78 | |
---|---|---|
Vloženo | 12.12.2024 | |
Aktualizováno | 18.1.2025 | |
Zobrazeno | 3 002x |
Plně chápu tvé pocity, někdy je to k uzoufání. Nejhorší je, pokud máš víc čezet jako já, tak ty trampoty jsou nekonečné. Ale nelituji koupi žádné z nich, pak, když se jede společně na dovču, tak je to skvělý pocit.
1 reakce
trampoty jsou, ale jsem optimista a těším se až to zase nadlábnu a dám do stavu, kdy to proleze STK a já budu moct vyrazit někam po okolí a až se poznáme a sžijeme tak třeba i dál . Ted mam tedy v hlavě krom GO motoru přední brzdu, srahnul jsem si příručku pro jawy kde je i seřízení brzd rozepsané Pokusim se pochopit co je blbě na tom dvouklíči, případně objednam nove čelisti,
Obdivuju tvojí trpělivost
stojí mi v garáži Jawa 05 - 550 a pérák 250 a taky by chtěly trochu péče ale asi si to nechám na důchod
1 reakce
Dík,
a ty se nezkazí.
a to nepočítám že mi zdělal čističe, ředidla, nějaký ty maziva a furt si říkám hergot, vždyť jsem tady měl novej nenačatej čistič, kde jeeee? ??? 

máš taky krásný věci
já rozebral Jawa 21 a dostal se akorát k zapletení nových ráfků, pak tam mám krásnej rám na babettu 210 a jen ho dočistit a zalakovat a uložit do regálu a nebo dát na rozbouranou babettu, ale uvidim co pojišťovna takže na ni sahat nebudu. No.
Mě furt žene to, že jsem tu třiapůlu koupil, že s tím budu jezdit a ne se na to koukat, tak musim bojovat
Taková perlička, všude se teď roztahuje synátor a dělá mi v tom bordel a dokonce včera jsem ho načapal jak mi chce brát olej co jsem si nakoupil pro Čízu
a dráty jsem si nakoupil, zase na mašinky, různě barevný lanka no a ty se samozřejmě hoděj taky na pincka, že a nebo jsem si koupil novou českou pistolovou pájku, krásnou, no a kluk už mi zdělal všechny náhradní očka a to jsem s ní pájel jen jednou
No dobře ty :-o Taky mám občas dny, kdy by bylo nejlepší se na všecko vy*@...
Tak snad se příště zadaří líp. Držím palce. Já se dneska parádně svezl, ale mé spisovatelské střevo je o dost pomalejší...
1 reakce
Dík, no, mě napadá spousta námětů a když se mi v hlavě rodí téma tak díky tomu, že má RAMka je velice malá a Buffer snadno přetéká a tak když něco píšu tak jsem schopnej zapomenout vepsat slova a jak se snažím kolikrát mé myšlenky a pocity tady vepsat tak to právě kolikrát nevyzní tak jak má, nebo blbě poskládám slova a myšlenku pochopí jeden z desíti